03.11.2014 13:22 0

Nordea Bank przestaje istnieć. Co to oznacza dla klientów?

Nordea Bank przestał istnieć wraz z upływem 31 października. Tego dnia doszło do finalizacji fuzji prawnej Nordea Bank Polska i PKO BP. Tym samym ponad 300 tys. klientów z całej Polski przeniosło się do innej instytucji finansowej. Kilka spraw ulegnie zmianom, ale nie ma się czego bać.

Połączenie odbyło się w drodze przeniesienia majątku Nordea Bank Polska na PKO Bank Polski. Aktualnie wszystkie banki marki Nordea będą działać pod szyldem PKO BP. Do 13 listopada placówki są zobowiązane zmienić oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne na właściwe dla PKO.

- Od tej pory już jako jeden zespół będziemy wspólnie pracowali, by zrealizować pełny potencjał synergii jakie daje połączenie. Wykorzystując przejęte doświadczenia i kompetencje, chcemy zwiększyć dynamikę rozwoju całej Grupy Kapitałowej i stale podnosić jej efektywność. Jako lider polskiego sektora bankowego, dzięki fuzji, będziemy dostarczać naszym klientom jeszcze lepszą ofertę dopasowanych do ich potrzeb produktów i jeszcze wyższą jakość usług – powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W jaki sposób zmiana wpłynie na klientów? Nie zmienią się numery rachunków oraz zasady funkcjonowania kart płatniczych i kredytowych. Również numery kont rachunków kredytowych oraz oszczędnościowych nie ulegną zmianom. Karty debetowe będą funkcjonowały tak jak wcześniej aż do upłynięcia dat ważności. Później klienci otrzymają nowe, z logiem PKO BP.

Zmienią się nazwy oraz adresy systemów bankowości elektronicznej. Obsługa dawnych produktów przejmowanego banku będzie realizowana w pozostałych oddziałach BP tylko w ograniczonym zakresie. Klienci będą mogli załatwić takie sprawy jak: złożenie reklamacji czy zgłoszenie nieprawidłowości związanych z kartą płatniczą w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych.

Bankowość Netbank to teraz iPKONET- zmieni się tylko nazwa, bo system logowania pozostaje ten sam. Zmodyfikowana zostanie również nazwa systemu bankowości elektronicznej dla klientów korporacyjnych na PKO eConnect, a przy zakupach on-line sposób płatności to teraz „Płacę z iPKONET”.

Jakie korzyści dla klientów Nordei przyniesie ta zmiana? Przede wszystkim mogą teraz bezpłatnie korzystać ze wspólnej sieci bankomatów obu instytucji. W pierwszej połowie 2015 r. klienci zyskają również dostęp do połączonej sieci placówek.

Docelowo wszyscy klienci Nordea Bank Polska będą mogli korzystać z produktów PKO Banku Polskiego, m.in. kont ROR, kredytów gotówkowych, produktów inwestycyjnych i depozytowych, usług domu maklerskiego, bankowości mobilnej, płatności mobilnej IKO oraz produktów dla młodego klienta.

PKO BP przejmując aktywa Nordea Bank Polska, zyskał również kompetencje i doświadczenia jego pracowników, co wpłynie na dalszy rozwój instytucji.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...