15.08.2014 10:03 0

Jak wygląda rynek centrów handlowych w Trójmieście?

W Trójmieście działa 25 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 691 tys. mkw. GLA. Nasycenie powierzchnią handlową kształtuje się na poziomie 677 mkw. na tysiąc mieszkańców.

Najwyższe czynsze oscylują w granicach 41 – 43 euro za mkw. miesięcznie. Aktualnie jest realizowany jeden projekt handlowy Galeria Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu - wynika z publikacji firmy Colliers International "Centra handlowe w Trójmieście I poł. 2014".

­– Mimo, że większość powierzchni handlowej w Trójmieście oddano do użytku po 2000 roku, to wiele obiektów nie spełnia oczekiwań najemców i klientów pod względem komfortu robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Zmiany jakościowe są już jednak widoczne na rynku. Dom Mody Klif z 1996 roku zmodernizowano i rozbudowano w 2009, rewitalizację przejdzie również centrum handlowe Morena w Gdańsku. W Trójmieście zlokalizowany jest także obiekt, będący sztandarowym przykładem procesów rozbudów, modernizacji i re-pozycjonowania zachodzących obecnie na polskim rynku – Centrum Riviera w Gdyni, oddana do użytku po rozbudowie w IV kwartale 2013 r. – stwierdza Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W Trójmieście działa 1 930 sklepów. Największa grupa najemców to sklepy z sektora mody (26%). Znaczną grupę stanowią również usługi (12%), restauracje i kawiarnie (8%), buty i art. skórzane (8%). Współczynnik pustostanów w Trójmieście jest stabilny i wynosi 3,4%.

Zasoby handlowe Trójmiasta są zróżnicowane pod względem wielkości, obiekty bardzo duże stanowią jedynie 22% całości powierzchni. Centra powyżej 100 lokali to 34% łącznej powierzchni w aglomeracji (6 obiektów). Największy powierzchniowo pozostaje Park Handlowy Matarnia (ponad 81 000 mkw. GLA), a pod względem ilości lokali dominuje Centrum Riviera (250 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych).


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...