"Paryżu, Kocham Cię..."

Koncerty, Gdańsk

Data 11.02.2017 19:00
Miejsce Scena Muzyczna Gdańsk
Adres Powstańców Warszawskich 25
Miejscowość Gdańsk
Bilety 14 zł ulgowy, 20 zł normalny

Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury zaprasza na cykl koncertów piosenki francuskiej. "Paryżu Kocham Cię...", to pierwszy koncert z cyklu, podczas którego usłyszymy wielkie przeboje francuskiej piosenki w wykonaniu znakomitego paryskiego stypendysty Janusza Zbiegieła - już 11 lutego o godz. 19 w Scenie Muzycznej GAK przy ul. Powstańców Warszawskich 25.

"Paryżu Kocham Cię...", to Walentynowy Koncert, podczas którego usłyszymy wielkie przeboje francuskiej piosenki z repertuaru znakomitych wykonawców, takich jak Jaques Brel -"Ne me quitte pas" (Nie opuszczaj mnie), "La chanson de vieux amants" (Piosenka starych kochanków), Gilbert Becaud - znakomitego wykonawcy, który we Francji nazywany jest wulkanem estrady, kompozytor i wykonawca takich przebojów jak "Et maintenant" (I co teraz) czy znanego na świecie szlagieru "Nathalie", Serge Reggiani -aktora i piosenkarza włoskiego pochodzenia, z jego repertuaru m.in. "Ma derniere volante (Moja ostatnia wola), "La tarte a la creme"(Ciastko z kremem). Muzykę do wielu utworów z jego repertuaru skomponowała Alice Dona znana i ceniona kompozytorka i piosenkarka we Francji, właścicielka szkoły piosenkarsko-aktorskiej "Conservatoir Maubel", do której uczęszczał Janusz Zbiegieł. Serge Lama - kompozytor wielkiego międzynarodowego przeboju "Je suis malade" (jestem chory) będzie ostatnim wykonawcą, którego utwory usłyszymy podczas koncertu. Podczas koncertu Janusz Zbiegieł wykona również jeden z największych przebojów ostatnich lat "Je t aime" (Kocham cie) z repertuaru znanej i cenionej na świecie wokalistki Lary Fabian.

"Brel raz jeszcze", to kolejny koncert w ramach piosenki francuskiej , który odbędzie się 13 maja o godz. 19 w Scenie Muzycznej GAK.

"Brel raz jeszcze", to propozycja sceniczna Janusza Zbiegieła, krakowskiego aktora i paryskiego stypendysty "Conservatoire Mobel" Alice Dona, która nie jest ani recitalem, ani estradą piosenki. Jest mięsistym teatrem, którego siła to organiczne zespolenie śpiewanej piosenki francuskiej i cytatów, wyznań oraz fragmentów listów wypowiadanych przez aktora po polsku, które Brel pisał do żony.