30.03.2023 14:00 67 PM
Kpina, tragedia, porażka, masakra – mieszkańcy o biurze paszportowym w Wejherowie
Czekają pod wejherowskim biurem paszportowym aż dwie godziny przed otwarciem, wszystko po to, żeby znaleźć się na liście około 30 osób, które danego dnia będą mogły załatwić sprawę. Dociera do nas coraz więcej skarg na terenowy punkt paszportowy w Wejherowie. Postanowiliśmy zainteresować się tą sprawą.
Do naszej redakcji od kilku tygodniu wpływają informacje dotyczące terenowego punktu paszportowego w Wejherowie. Mieszkańcy narzekają na ogromne kolejki, słabą obsługę, na to że nie wszystkim udaje się dostać do punktu. Jak informują klienci biura, żeby cokolwiek załatwić, trzeba przyjść dwie godziny przed otwarciem. Następnie pracownik biura rozdaje numerki, których ma być około 30. Niestety jak relacjonują klienci urzędu, nie wszystkim udaje się zdobyć upragniony bilet wstępu do biura.
— Urząd otwarty jest od godz. 7:30, ludzie ustawiają się w kolejce już przed 6:00 rano. Mało tego nawet jeśli przychodzisz w godzinach otwarcia urzędu o 7:30 nie możesz otrzymać numerka, ponieważ łaskawie musi o 8:30 pojawić się pani, która uruchamia maszynę do wydawania numerków do tego działu. Dodatkowo z pieniędzy podatników kolejki pilnuje patrol straży miejskiej – napisał do naszej redakcji jeden mieszkaniec powiatu wejherowskiego.
— Ludzie żeby otrzymać paszport muszą stać od godziny 5:30, żeby być pierwszym lub drugim w urzędzie. Pani zaczyna pracę o godzinie 8:30 przyjmuję tylko 30 interesantów. Urząd Wojewódzki w Gdańsku nie widzi potrzeby zatrudniania kolejnej osoby na ponad 200 tys. mieszkańców powiatu wejherowskiego, plus pucki i część lęborskiego, twierdząc że pół etatu lub 3/4 dla tej pani w zupełności wystarczą. Czy nasi mieszkańcy są gorsi od Gdańska gdzie zatrudnionych jest więcej osób? - pyta nasz Czytelnik.
— Szkoda czasu na przyjazd. Sprawdzam godziny otwarcia, dzwonię zapytać czy biuro paszportowe czynne, a na miejscu dowiaduje się że URLOP! I cały tydzień zamknięte. Kpina jakaś – czytamy w opinii na Google Maps.
— Cała procedura wydania paszportu czy składania wniosku w Wejherowie to jakiś żart, by cokolwiek załatwić trzeba przyjść dwie godziny przed otwarciem… jedna kolejka do składania wniosków i odbioru paszportu. Koszmarnie długie oczekiwanie. Radzę od razu wybrać się do Gdyni – to inna opinia w Google.
Oprócz tego na Google Maps znajduje się 80 opinii użytkowników, większość negatywnych, a na pięć gwiazdek wejherowskie biuro paszportowe ma średnią 1,7.
Terenowy Punkt Paszportowy w Wejherowie, który ma swoją siedzibę w urzędzie miasta przy ulicy 12 Marca jest jednostką podlegającą pod Pomorski Urząd Wojewódzki.
W tej sprawie od dwóch miesięcy czekamy na odpowiedź Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. Jak udało nam się dowiedzieć, po naszym zapytaniu w wejherowskim biurze paszportowym przeprowadzono kontrolę.

Fot. Czytelnik
Biura paszportowe znajdują się między innymi w Gdańsku, Gdyni czy Lęborku. Więcej informacji tutaj.
Przypominamy, że czekamy na wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: redakcja@nadmorski24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.
Komentarze
Mario01.04.2023 14:16:57
Bo paszport jak za komuny: łaskę robią! Nie że pierwszy raz - wznowienie! NA KOLANACH CHAMIE!!!....
9 1 + odpowiedz
Pucczanin01.04.2023 02:56:29
3 lata temu spędziłem łącznie 6 godzin na czekaniu na swoją kolej by wejść do biura. Tego dnia (16 luty 2020) było od cholery ludzi z Redy, Rumii czy gm. Puck. I najlepsze - była tylko jedna pracownica. Na ok. 100 ludzi.
2 0 + odpowiedz
Ja31.03.2023 13:32:50
Ludzie , przecież takie mamy przepisy ...to nie wina tej Pani za biurkiem . Zostawcie tą Panią w spokoju . nie podoba się w Wejherowie idź do Gdyni , Gdańska ...nic inaczej.
8 15 + odpowiedz
Opcjaniemiecka31.03.2023 12:45:40
Myślałem, że przy artykule o paszportach AndrzejaPL nie będzie - a jednak się pomyliłem. Jeszcze nie wiem, czy jesteś wynajętym trollem, czy piszesz bzdury na Nadmorski24 z przekonania? Na każdy temat masz coś do powiedzenia - tylko zawsze bez sensu i kłamstwa.
4 1 + odpowiedz
max31.03.2023 10:51:26
co na to władze województwa ??? To urząd wojewódzki !???
11 0 + odpowiedz
AIek31.03.2023 09:51:53
Znalazł się prawak, który pierwszy ucieknie, jak Ameryka zaatakuje Polskę, bo Polacy nie będą w stanie spłacać długów zaciągniętych przez rząd PiS na programy kupowania głosów.
12 13 + odpowiedz
AIek31.03.2023 09:53:56
To do prawakiego patrioty.
7 5 + odpowiedz
Emi31.03.2023 09:25:53
W centrali w Gdańsku w biurze paszportowym też zawsze ludzi pełno, więc chyba też Urząd Wojewódzki u siebie tego nie ogarnia. A jeśli chodzi o urzędy działające z namaszczenia rządzących- to na szkolenia z RODO i w ogóle z obsługi klienta przydało by się wysłać panie obsługujące w okienku w biurze powiatowym ARIMR w Wejherowie. Największy absurd to nie mogę złożyć wniosku o zmianę danych, bo nie jestem pełnomocnikiem, kto nim jest nie podadzą (nawet imienia), bo RODO (nie ważne że dane całego Zarządu mam na wniosku w ręku), ale jak wyślę pocztą to będzie ok. Takich absurdów podczas tylko jednej wizyty w tym przybytku było więcej
5 1 + odpowiedz
AndrzejPL31.03.2023 08:19:54
Tak narzekają na PIS a stać ich na wyjazdy zagraniczne paszportowe Dominikana, Egipt, Turcja. Czy stać ich było za Tuska ?
11 29 + odpowiedz
Ja 01.04.2023 09:50:02
Za rządu Po to mnie było stać na malediwy a za rządu pisu to nawet na śmieszny Egipt mnie nie stac
3 3 + odpowiedz
Przyzwyczajony31.03.2023 13:42:28
A co za Pana Donalda nie było biur turystycznych czy co? Tak gadasz jakby pis zaczął otwierać pierwsze biura turystyczne w Polsce. A po drugie kończą się terminy paszportu bo nie wiem czy wiesz jest na 10 lat.
6 2 + odpowiedz
Hehe31.03.2023 09:43:51
Bo za granicą taniej, niż w Polsce za rządów PiS.. A ty się z tego jako patriota w wydaniu PISowskim cieszysz, że PiS rozdaje pieniądze polskich podatników, a ludzie te pieniądze wydają na zagraniczne wyjazdy, czyli obcym.
22 4 + odpowiedz
GWE31.03.2023 07:03:14
Jakie miasto takie biuro...
14 8 + odpowiedz
31.03.2023 06:30:12
Ktoś idzie pierwszy raz w życiu i się dziwi. Teraz i tak jest lepiej.
0 12 + odpowiedz
Jaro31.03.2023 01:51:19
Cieszcie się że dostajecie paszporty.
9 12 + odpowiedz
Patriota 31.03.2023 00:56:09
Lewactwo boi się powołania do wojska gdy wybuchnie wojna? Paszport i tak nie pomoże. Zgodnie z ustawą w razie wojny, zakaz wyjazdu z kraju będą mieć wszyscy poborowi w wieku 18-50 lat i to bez znaczenia czy mają paszport czy nie. Natomiast wszyscy co nie czują potrzeby walki za ojczyznę i nie czują się Polakami tylko t.z "europejczykami " LGBTQ+, lewakami kop na rozpęd.Wyp..ć!
9 45 + odpowiedz
Rusofob31.03.2023 09:49:12
W TVP także mówili w pierwszym strzale wojny w Ukrainie, że Ukraińcy w wieku 18 do 60 roku życia mają zakaz opuszczania Ukrainy. Ile z tego wynika? Rozejrzyj się dookoła i zobacz ile ukraińskich młodzieńców przebywa w Polsce, świetnie bawiąc się w drogich restauracjach. Chyba, że masz klapki na oczach?
18 3 + odpowiedz
myślący31.03.2023 07:28:38
Patriota to ma jednak zryty beret prze tvpis. Zacznij człowieku trochę myśleć, a nie tylko łykać wszystko, co ci na pasku napiszą.
19 7 + odpowiedz
Do roboty30.03.2023 22:24:52
Może niech tych darmozjadów ze straży miejskiej przyucza do pracy w biurze. Na coś się przydadzą,a nie siedzieć za biurkiem czy kółkiem i tylko tyją. Chodzą spasieni od jedzenia.
25 10 + odpowiedz
Paszportowy31.03.2023 08:26:41
Masz rację. Takim świrom i patologii jak ty powinni wydać paszport ale tylko w jedną stronę. Wtedy Polska bezie Polską.
6 1 + odpowiedz
Fanatyk PiS30.03.2023 22:24:28
W związku z zaistniałą sytuacją, rząd PiS powinien niezwłocznie podać się do dymisji.
26 10 + odpowiedz
Pogromca Ubeków31.03.2023 00:57:30
Twój mózg podał się do dymisji już dawno lewaku.
10 24 + odpowiedz
Kier są. Zamieszania30.03.2023 21:56:41
Pracownicy chyba którzy tam pracują to chyba pamiątaja swoją pracę w biurze paszportowym w lata 80tych zeszłego wieku. Tak to jest w PATOWejherowie. Ogólnie w PATOWejherowie mamy PATOZUS, PATOUS. PATOSR. PATOSANEPID Ogólnie wszystkie instytucje które działają w Wejherowie to PATO.
22 4 + odpowiedz
No fakt 30.03.2023 22:51:07
Tak jak piszesz do tego pełne ulice patologii i złodziej jawor młody
10 1 + odpowiedz
Elo30.03.2023 19:59:05
W Gdyni nie jest dużo lepiej.
10 8 + odpowiedz
ilm30.03.2023 22:33:35
W Gdyni jest zdecydowanie lepiej. Pól godziny po otwarciu biura pobrałem numerek. Przede mną 27 osób. Po godzinie wychodziłem z załatwioną sprawą. Ludzi sporo ale idzie bardzo sprawnie.
13 1 + odpowiedz
Nieważne30.03.2023 19:36:33
Ważne, że dzielni rycerze wykonują cykliczne pogonie kowboji dookoła Weja.
14 5 + odpowiedz
Nieważne 30.03.2023 19:34:57
Ważne, że WUZ czyli wejherowski układ zamknięty, wciąż żyje i rozkwita.
17 3 + odpowiedz
Janek30.03.2023 20:47:51
Do wszystkich psioczących na UM Wejh. Czy wy wogóle wiecie jak działa admin państwowa? Za paszporty odpowiada Urzad Wojewódzki, czyli Rząd, a nie Urząd Miasta. UM mógłby się wypiąć i zamknąć to biuro, to nie ich zadanie. Oni tylko użyczają pomieszczenie. Jak już, to pretensje do PiSu, bo UW to stricte administracja rządowa. To UW w Gda nie potrafi/nie chce tego zorganizować. Skoro ludzie są tak głupi, ze nawet nie wiedzą kto wydaje im paszporty, to nie dziwi mnie, ze tak łatwo nimi manipulować i łykną każdą głupotę przed wyborami.
28 13 + odpowiedz
Gdynianin30.03.2023 19:19:06
W Gdyni wcale nie lepiej, w chwili otwarcia odbierałem numerek do wyrobienia paszportu, do biletomatu dostałem się 10 min później, byłem 67 na liście w kolejce, 10 min później już nie działał biletomat, czekałem od 8 do 13:30... aż boję się tam iść jak będzie do odbioru paszport.
3 4 + odpowiedz
ilm30.03.2023 22:34:55
W Gdyni jest zdecydowanie lepiej. Pól godziny po otwarciu biura pobrałem numerek. Przede mną 27 osób. Po godzinie wychodziłem z załatwioną sprawą. Ludzi sporo ale idzie bardzo sprawnie.
5 1 + odpowiedz
Rumianin30.03.2023 19:07:46
W Słupsku nie ma takich problemów, czasami lepiej zrobić sobie wycieczke
4 2 + odpowiedz
Jan Kowalski 30.03.2023 18:50:28
Gru-luty robilismy paszp dla calej rodz. Złożenie wniosku 6g, odbiór 4h (w kolejce od 7, 2 dni urlopu! zmarnowane!). Jak pani idzie na urlop albo L4 to biuro zamknięte i nie ma jak odebrac paszp - tak mieliśmy teraz, pasz były gotowe w sty, nie było jak odebrać. Taki sam syf był 9 lat temu jak robilem poprzednie paszporty, jak UW był pod PO. Teraz robią kontrolę??? UWoj nie wie co się tam dzieje?!?!?! To nie kwestia partii, do której nalezy UW, tylko mentalności tych debili z UW.
14 0 + odpowiedz
Krzysztof 30.03.2023 18:38:52
Wraz z narzeczoną w zeszłym roku załatwiliśmy sprawę z paszportem w ciągu 2 godzin max. Bardzo miła Pani w biurze paszportowym jest sama i trochę wyrozumiałości.
6 6 + odpowiedz
Marcysia30.03.2023 18:28:38
28.03 - czas oczekiwania 5 godz.
4 0 + odpowiedz
Mirek30.03.2023 18:03:24
Wstyd że władze miasta nie potrafią zapewnić swoim mieszkańcom warunki do obsługi. Przecież to ich budynek. Najłatwiej postawić ochroniarzy lub podwyższać podatki.
20 7 + odpowiedz
zwykły pracownik30.03.2023 17:40:53
Jak to dobrze, że nie stać mnie na zagraniczne wakacje! Na wakacje w kraju też zresztą nie...
19 0 + odpowiedz
Ciekawostka 30.03.2023 19:27:41
Oto co pisze rex: Minęło 8 lat i ku waszemu zdumieniu przeciętnego Kowalskiego też zaczęło stać na wyjazdy, a to musi bardzo boleć. Ciasno na plażach, kolejki w barach, jak żyć? Nieprawdaż? Co ty na to?
12 8 + odpowiedz
ano jo30.03.2023 17:18:37
Polecam biuro paszportowe w Gdyni, osobne okienka ( pokoje) k dla tych którzy składają wniosek, osobne okienka dla tych, którzy już odbierają paszport. Czeka się tylko kilka minut.
10 0 + odpowiedz
Mati30.03.2023 17:10:03
Dwa tyg. temu widziałem ten cyrk na własne oczy. Wyszedłem i pojechałem prosto do Gdyni. 2h i było po wszystkim. Trzy okienka przyjmują, a jedno wydaje.
12 0 + odpowiedz
ja30.03.2023 16:22:33
Tu jest potrzebny urok osobisty radnego Cebulki ;-)
4 0 + odpowiedz
Ojciec 30.03.2023 16:04:04
Byłem parę lat temu w Gdyni. Obsługa na najwyższym poziomie a pan kierownik to wzór dla urzędników . Ciekawe czy awansował. A w Wejherowie to zawsze były jakieś problemy.
23 1 + odpowiedz
Ktos tam 30.03.2023 15:54:00
Wyglada to na taką sytuacjie że nie chcą "wpuścić" Polaków z kraju. Ale za to ściągają darmozjadów z ukrainy....
19 19 + odpowiedz
Tak sobie30.03.2023 16:10:18
A kto ściągnę polskich darmozjadów z Niemiec??
17 6 + odpowiedz
Rusek31.03.2023 14:08:56
A Jedwabne ? ;)
1 0 + odpowiedz
Redziamin30.03.2023 19:33:31
Witam ukraińską onucę. Wołyń 43 pamiętamy.
13 8 + odpowiedz
Żałosny jesteś 31.03.2023 10:10:15
Widać że prawda boli ;)
1 5 + odpowiedz
Przyzwyczajony30.03.2023 15:34:25
Za pisu to nawet w biurach problemy czy to to czasami nie nazywa się biurokracja
19 16 + odpowiedz
Zbych30.03.2023 15:27:54
Może się wkoncu wezmą i zrobią z tym pseudo biurem porządek, to co tam.sie wyprawia to przechodzi ludzkie wyobrażenia. Żenada na całego.Pani która tam pracuje( za karę jak mysle),już dawno powinna wyjechać na przymusowe wakacje(zwolnienie)
33 3 + odpowiedz
30.03.2023 15:15:03
bardzo podobnie załatwiałem sobie paszport w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu. Kolejki, dłużyzna i ogólna niemoc. Najpierw na złożenie wniosku, potem po odbiór tak samo - mimo ze odbiór polegał na złożeniu jednego podpisu i trwał 2 minuty, trzeba było pobrać bilecik, umawiać się na spotkanie, bileciki na cały tydzień kończyły się już w poniedziałek po 10:00
4 6 + odpowiedz
dzięki gumiś ! kochamy cb30.03.2023 15:14:05
Radny Wasiakowski podobno już wziął sprawy w swoje ręce i będzie wydawać w neonie gdzie kiedys stał na bramce, w piątki wieczorem paszporty polsatu.
25 1 + odpowiedz
Zainteresowana 30.03.2023 15:12:34
Nie stety nie mogę się dostać do biura paszportowego ze względu na braku numerka,to jest chora sytuacja,nie widać zamiany na lepsze
15 1 + odpowiedz
Kaziku30.03.2023 15:11:20
Do zwolnienia jedna z drugą. Siedzą za tymi biurkami z minami przeważnie jakby im matkę zabili i patrzą na ciebie z pogardą. Albo cię przyjmę, albo nie przyjmę, .wszystkie urzędasy są przeważnie wredne
19 6 + odpowiedz
Mieszkaniec30.03.2023 15:09:02
A w Pucku wojewoda uparł się że nie będzie biura paszportowego, nie bo nie.
8 11 + odpowiedz
Marek Babarowski30.03.2023 15:03:10
Polecam Gdynię, rejestracja elektroniczna wieczorem, a rano byłem bez kolejki obsługiwany
20 0 + odpowiedz
Wyborca PiS30.03.2023 15:00:59
Dobra zmiana, nawet za czasów ekipy Tuska, tak nie było.
23 13 + odpowiedz
rex30.03.2023 18:18:24
Masz racje. Za rządów Tuska tylko elita załatwiała sprawy paszportowe, reszta pracowała za miskę ryżu , a szlachta zwiedzała świat. Minęło 8 lat i ku waszemu zdumieniu przeciętnego Kowalskiego też zaczęło stać na wyjazdy, a to musi bardzo boleć. Ciasno na plażach, kolejki w barach, jak żyć? Nieprawdaż?
8 38 + odpowiedz
m30.03.2023 19:31:44
Jak, żyć? Mimo upływu ponad siedmiu lat rządów PiS, to już prawie dwie kadencje, rząd PiS nie zreformował wymiaru sprawiedliwości i nie rozliczył PO, natomiast wszystko radykalnie drożeje odkąd PiS zaczął rozdawać nieswoje pieniądze na programy kupowania głosów. Jak żyć? W tym czasie w TVP pokazują, że emeryci czekają na 13 emeryturę, jak ślepy na odzyskanie wzroku, bo będą mogli sobie wykupić lekarstwa, bo brakuje im pieniędzy z emerytury. Jak żyć?
23 9 + odpowiedz
Wyborca PiS30.03.2023 19:25:07
Pięknie TVP zakodowało ci w mózgu propagandę sukcesu. Gdyby mi ktoś czytał twój wpis, to myślałbym, że słucham TVP. Osiem lat rządów PiS, i propaganda TVP,potrafi zrobić niektory z mózgu nadprzyrodzone rzeczy.
19 7 + odpowiedz
xyz30.03.2023 20:54:47
Ważne , że ja decyduję którą propagandę oglądać chcę. Przed 2015 rokiem nie miałem takiego wyboru. Ty byś pewnie chciał by szczujnia nadawała na wszystkich kanałach.
6 4 + odpowiedz
Wyborca PiS30.03.2023 22:23:32
Pisząc szczujnia, miałeś na myśli TVP?
13 4 + odpowiedz
AndrzejPL31.03.2023 08:18:13
Szczujnia to TVN
4 8 + odpowiedz
Wyborca PiS31.03.2023 09:56:45
W chwili wygrania wyborów przez PiS, TVN miała zostać zrepolonizowa, czyli miała przestać istnieć nazajutrz po wygranych wyborach przez PiS. Dlaczego do dzisiaj TVN istnieje?
8 1 + odpowiedz
:)31.03.2023 15:53:05
Wracając do źródła twojego postu ( bo szybko zmieniasz temat), jak mam ci pomóc, w czym ci się pogorszył standard życia. Czy ulży ci jak przestanę oglądać tvp, a zacznę tvn. Przecież jesteś światłym i mądrym człowiekiem, w czym ci przeszkadza prezentowanie różnych punktów widzenia . Naprawdę chcesz świata, w którym prezentowana jest idea wiecznego lenina i stalina
1 2 + odpowiedz
Hehe30.03.2023 14:59:27
To paszport covidowy nie wystarczy? Na Ukrainę paszport nie jest potrzebny, wystarczy powiedzieć, że jedzie się walczyć za Polskę.
18 7 + odpowiedz
Prawda30.03.2023 14:27:43
Ja ostatnio byłem o 8 rano i byłem 54 o 16 miałem wniosek włożony dramat
10 1 + odpowiedz
Aster30.03.2023 14:21:25
Tak było zawsze, a niedługo rusza sezon więc jest więcej chętnych w związku z wycieczkami. Mogliście być rok temu jak wybuchła wojna, wtedy był dopiero dramat. Ja potrzebowałem do pracy i na stałem się jeszcze więcej. O 5 rano można było sobie darować.
28 0 + odpowiedz