19.03.2023 17:00 8 PM/UM Gdynia
Co jeszcze jest do zrobienia na stacji SKM Gdynia Główna?
Zabytkowy Dworzec Podmiejski Gdynia Główna przechodzi metamorfozę, podobnie jak cała stacja SKM. Przewidziane na 9 miesięcy prace dobiegają końca - czytamy na stronie miasta.
Zakres wartej 62 mln zł inwestycji pod nazwą „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250” obejmował wymianę torów, modernizację peronu, renowację budynku Dworca Podmiejskiego wraz z budową w nim centrum monitoringu oraz montaż Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na linii SKM Gdańsk Śródmieście – Rumia Janowo.
Rozpoczęta latem 2022 roku budowa miała potrwać 9 miesięcy i zakończyć się w marcu tego roku.
— Jeżeli chodzi o peron SKM Gdynia Główna, to wykonawca zakończył już oczyszczanie i malowanie konstrukcji wiaty a także wymianę wszystkich elementów jej poszycia oraz wymianę szyn, słupów trakcyjnych i płyt peronowych – mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.
W budynku Dworca Podmiejskiego zakończono prace rozbiórkowe, również te związane z wtórną zabudową okalającą budynek, w tym odsłonięto historyczne podcienie, w których znajdowały się lokale usługowe. Wykonano także naprawę i malowanie elewacji, wymianę stolarki okiennej i wymianę poszyć dachowych. W piwnicach budynku po oczyszczeniu i odgrzybieniu skuto stare tynki i wykonano nowe.
— Na peronie wykonawca jest w trakcie dalszych prac. Pozostało do zrobienia odwodnienie wiaty, wykonanie rynien i rur spustowych, wyłożenie poszycia dachu papą, regulacja krawędziowych płyt peronowych, wymiana nawierzchni i wykonanie ścieżek prowadzenia, wykonanie okablowania teletechnicznego, docelowa instalacja kamer monitoringu, gdyż obecnie kamery zamontowane są prowizorycznie w celu zapewnienia obserwacji i poprawy bezpieczeństwa podczas wykonywania robót. Ponadto pozostało uruchomienie Systemu Informacji Pasażerskiej, m.in. montaż wyświetlaczy LCD, instalacja słupków info/SOS i montaż nowych głośników – mówi dla portalu gdynia.pl rzecznik PKP SKM.
Jednocześnie trwają prace na innych peronach, związane z Systemem Informacji Pasażerskiej i monitoringu na linii SKM Gdańsk Śródmieście – Rumia Janowo.
Komentarze
Asia08.07.2023 17:23:48
Person SKM w Gdyni Głównej to super projekt !!!!! Jak deszcz pada to trzeba mieć parasol bo nowy dach przecieka….. nie wspomne o nie rówńości poziomu miedzy kostka brukowa a płytami prowadzonymi do pociagu skm szczególnie w strone Gdańska. Jeśli tak to zostawia to jest jakiś żart!!!!!!! To jest skandal jak ten person jest robiony!!!!!!
0 0 + odpowiedz
Anna Gdynianka21.03.2023 14:56:03
Mnie interesuje jedno,czy pasażerowie nie będą wpadać w lukę między peronem i wagonem,bo jeżeli ta przepaść nie została zlikwidowana to tak,jakby remontu nie było.
0 0 + odpowiedz
Nigdy21.03.2023 16:40:21
Nie było żadnej "luki" - to wszystko cecha konstrukcyjna starej myśli budowy pociągów że "schody muszą być" a perony wtedy były wysokości "jak wyjdzie tak będzie". UE wprowadziło zunifikowaną wysokość peronów - 0,76m - nowe wagony i zespoły trakcyjne są dopasowane pod tą wysokość. A to że peron 1 pomimo wysokości 0,76m sprawia że do starych dobrych Kibli i tak trzeba wchodzić po schodach to już inna sprawa...
0 0 + odpowiedz
Ja20.03.2023 08:42:13
A remont dworca w Wejherowie to kiedy? za 50 lat?
7 2 + odpowiedz
Ty serio jeszcze wierzysz 21.03.2023 16:40:54
że kiedykolwiek zajmą się za tą przestarzałą bryłę?
0 1 + odpowiedz
Tadeusz 19.03.2023 20:31:05
akurat sa wieksze potrzeby niz na te wioske
1 13 + odpowiedz
Tadeusz Bolszewo19.03.2023 20:30:22
akurat sa wieksze potrzeby niz na te wioske
0 15 + odpowiedz
19.03.2023 20:16:02
A jak tam przebiega zapowiadany od 20 lat remont dworca w Wejherowie?
18 2 + odpowiedz