13.11.2011 15:40 0

Praca na poziomie, czyli jak zmieniły się standardy w biurowcach

Podaż nowoczesnych powierzchni biurowych rośnie w Polsce z miesiąca na miesiąc. Zwiększająca się konkurencja spowodowała spadek cen, przy jednoczesnym wzroście jakości. To, co kiedyś zarezerwowane było dla największych biznesowych graczy, dzisiaj dostępne jest dla każdego. W standardzie…

  • Atrakcyjna lokalizacja w centrum miasta, zachwycająca architektura, ekskluzywne wykończenia i elastyczna aranżacja biur, zdecydowanie wpisują się już w kanony nowoczesnych biurowców. Prestiż coraz bardziej się upowszechnia, a obok wielkich korporacji, w nowoczesnych biznesowych kompleksach,  coraz częściej pojawiają się też mniejsze, ale dynamicznie rozwijające się firmy – komentuje Maciej Kotarski z firmy TPS, developera powstającego w Gdańsku kompleksu biurowego Olivia Business Centre.

Cenowe tąpnięcie

Czynniki makroekonomiczne mają duże przełożenie na lokalne rynki. W Gdańsku, Wrocławiu, czy Poznaniu powstają wprawdzie nowe inwestycje, jednak w czasach kryzysu i zwiększonej konkurencji developerzy komercyjni zmuszeni zostali do urealnienia cen. Co konkretnie oznacza to np. dla Trójmiasta? Rzeczywiście, Trójmiasto jeszcze do niedawna było wśród miast regionalnych jedną z najdroższych aglomeracji pod względem cen wynajmu powierzchni biurowej – dodaje Maciej Kotarski. Kolejne inwestycje o dużej skali znacznie zmieniły uwarunkowania na tym rynku. Ceny zaczęły bardziej odpowiadać realiom, dzięki czemu dzisiaj znacznie więcej firm, także tych średniej wielkości, może rozwijać się w optymalnych ku temu warunkach – dodaje Kotarski. Kolejne inwestycje w wielu polskich miastach, a także ogromny popyt świadczą o tym, że ma to też swoje biznesowe uzasadnienie.

W poszukiwaniu atrakcji

Sęk w tym, że ten luksus staje się w końcu coraz bardziej dostępny, i to wcale nie za jakieś szalone pieniądze. Nowoczesne biurowce zachwycają nie tylko zewnętrzną architekturą. Granity na niektórych podłogach, detale ze stali i szkła zdobią już większość biurowców.  Ale niektórzy idą krok dalej, wykładając całe wejścia i hole granitem, szkłem oraz polerowaną stalą, co przenosi pracowników w ekskluzywny wymiar. W Gdańskim Olivia Business Centre, przechodząc przez olbrzymią bramę do wewnętrznego placu, który otaczać będą  budynki kompleksu, zauważamy nad sobą ogromną, mającą ponad 150 m.kw. powierzchni tafle lustra.

Pokrywa ono sufit bramy mający wysokość prawie 15 metrów. W niedalekiej przyszłości na wewnętrznym placu powstaną też dwie fontanny, gdańszczanom znane z małej Fontanny 4 Kwartałów na gdańskiej starówce, tylko znacznie większe. Tak, jak dzieje się to na Starym Mieście, także tutaj obiekt ten ma przyciągać na spacery całe rodziny. Deweloperzy robią więc wszystko, aby uczynić swoje biurowce jak najbardziej atrakcyjnymi dla najemców. Na parterach przygotowują wszelkie możliwe usługi, mogące ułatwić pracę – kantyny, restauracje, kawiarnie, sklepy z artykułami pierwszej potrzeby, banki, pralnie chemiczne, centra medyczne, apteki, przedszkola, a nawet fitness, czy basen! Firmy zaś dostrzegają zmianę, jaka nastąpiła na tym rynku, oraz korzyści wynikające z lokalizacji centrali w tego typu obiektach, i nie chodzi tutaj bynajmniej o samą atrakcyjność rozwiązań. W prestiżowym, dobrze zlokalizowanym miejscu, w otoczeniu wielu firm, biznes po prostu rozwija się znacznie szybciej.

Elastyczność w aranżacji

Wieloletnie umowy najmu powierzchni skłaniają developerów do znacznie większej elastyczności, niż kiedyś w zakresie indywidualnych aranżacji biur przez najemców. Firmy mogą więc dostosować biura do swoich konkretnych, często bardzo wyszukanych potrzeb. Pozwala to na zaimplementowanie w nowym miejscu wszelkich standardów, także identyfikacyjnych, oraz doboru takich elementów wyposażenia i aranżacji, które będą odpowiadały indywidualnym wymogom. Większość developerów oferuje pomoc także w tym zakresie. Wynajmując powierzchnię możemy już często skorzystać z kompleksowej opieki w zakresie aranżacji, umeblowania, czy optymalnego pod kątem ergonomii pracy ustawienia. Nie jest to bez znaczenia. Taki full service znacznie przyspiesza i ułatwia przeprowadzkę, a to też realnie wpływa na nasz biznes.

TEGO wymagaj szukając biura:

  • Prestiżowa lokalizacja
  • Niestandardowe wykończenia
  • Ultranowoczesne materiały najwyższej jakości
  • Elastyczność w aranżacji biur
  • Wsparcie przy zagospodarowaniu przestrzeni – full service Ciekawa architektura budynku

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...