12.08.2022 11:11 0 Materiał Partnera Materiał partnera

CRM - jak skutecznie zarządzać działem handlowym w dobie kryzysu

Źródło: pexels.com

Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą nie mamy problemu z rozdzielaniem zadań.  Wszystkie zadania przechodzą zwykle przez nas ręce i to my planujemy co robimy, kiedy robimy, z kim się spotykamy i jakie mamy ustalenia z klientem. Do zarządzania małą firmą potrzebujemy jedynie prostej listy zadań i kalendarza. Jednak sprawa zmienia się, kiedy otrzymujemy coraz więcej zleceń i potrzebujemy pomocy w postaci nowych pracowników. Jak wtedy sprawnie zarządzać swoją firmą?

Przeczytaj nasz artykuł dowiesz się:

• co to jest system CRM

• dlaczego warto wybrać specjalny system do zarządzania zadaniami

• jakie funkcje ma oprogramowanie CRM

• dlaczego rozwiązania CRM sprawdzają się w dobie kryzysu

Z pomocą szybko rozwijającym się firmom przychodzą systemy CRM. To systemy, które pozwalają na szybkie zarządzanie zadaniami, kalendarzem, spotkaniami, a także sporządzanie ofert oraz posiadają wiele innych ciekawych funkcji. Systemy obsługiwane są za pomocą specjalnych platform, na których firma loguje się i ma dostęp do wszystkich potrzebnych jej danych, niezależnie od tego czy firma ma pięciu czy trzystu pracowników. Taki system znacznie ułatwia życie i rozwój firmy. Dzięki temu nie ma żadnych kryzysów w zarządzaniu, a wszystko jest jasne, proste, a także doskonale uporządkowane.

Systemy CRM (Customer Relationship Management) - kiedy warto zastanowić się nad zakupem i co nam dają?

Zacznijmy od tego, że systemy takie jak ITCube CRM to systemy CRM (systemy zarządzania relacjami) o bardzo zaawansowanych funkcjach, które pozwalają łatwo i szybko zarządzać firmą niezależnie od tego ilu firma ma pracowników. Dzięki szybkiemu dostępowi do aplikacji łatwo zalogujemy się do systemu CRM i będziemy zarządzać zadaniami poszczególnych pracowników, dzielić pracowników na zespoły i podgrupy, przydzielać im konkretne zadania, a jednocześnie cały czas patrzeć na to, jak pracownicy postępują z przypisanymi im zadaniami i czy ewentualnie trzeba ich w jakiś sposób wspomóc. Dodatkowo możemy zarządzać kilkoma kalendarzami naraz, tworzyć szablony ofert oraz innych dokumentów, szybko wysyłać je mailem, a jednocześnie mieć je gdzieś zarchiwizowane, co pozwoli nam w razie potrzeby zaglądać do takich ofert. Dodatkowo możemy także zarządzać czasem naszych pracowników, podłączyć centralę telefoniczną i wiedzieć z którym klientem się ostatnio kontaktowaliśmy. To także znacznie ułatwia pracę działu obsługi klienta. Dodatkowo możemy do systemu CRM IT Cube podłączyć moduł serwisowy dla serwisantów naszych urządzeń firmowych, dzięki temu będziemy mieli całą historię urządzeń serwisu podłączoną do systemu i będziemy wiedzieli, kiedy i gdzie dany sprzęt był serwisowany. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia sprawę. Codzienne życie w firmie jest wtedy o wiele łatwiejsze, ponieważ każdy pracownik wie co ma robić i gdzie raportować swoje działania. Dzięki temu wszystko co dzieje się w firmie jest w jednym miejscu i nie dochodzi do kryzysów komunikacyjnych typu: nikt nie wie kto rozmawiał i kiedy z danym klientem i nie przekazał dalej ustaleń. Dzięki temu, że wszystko zapisywane jest w serwisie CRM nic nie ginie i wszyscy wiedzą co mają robić. A nasza firma spełnia oczekiwania klientów.

System CRM - czy oprogramowanie CRM jest trudne w obsłudze?

Na rynku znajdziemy wiele systemów CRM, które możemy wykorzystać w naszej firmie. Jednak ITCube CRM należy do tych najbardziej intuicyjnych, ponieważ z łatwością odnajdziemy się w poszczególnych modułach systemu, będziemy między nimi szybko przeskakiwali łatwo orientując się w tym, co dzieje się w firmie lub przydzielając konkretne zadania do konkretnych pracowników. To bardzo ważne, jeśli to nasza pierwsza styczność z systemem CRM, ponieważ wtedy łatwiej jest nam wszystkim zarządzać. Z drugiej strony będziemy łatwo i szybko widzieli co dzieje się w firmie, jeśli w jednym systemie mamy podłączonych z przydzielonymi zadaniami, ich raporty, czas pracy, dodatkowo niezbędną im centralę telefoniczną czy bazę mailową oraz moduł serwisowy. Wtedy nic nam nie umyka. Nawet jeśli system początkowo wydaje się skomplikowany samo logowanie do systemu jest bardzo proste, a jego obsługa bardzo intuicyjna. Jednocześnie warto pamiętać, że dzięki temu, że system ITCube CRM znajduje się na specjalnej platformie i ma odpowiednią aplikację (również mobilny CRM) mamy dostęp do systemu w każdym miejscu i o każdej porze dnia, Jeśli oczywiście chcemy coś sprawdzać i jest to dla nas bardzo ważne. To niezbędne, jeśli chcemy trzymać rękę na pulsie przy rozwoju naszej firmy. Dodatkowo warto pamiętać, że koszty zakupienia systemu dla naszej firmy nie są wysokie, a oferta skonstruowana jest w taki sposób, abyśmy mogli w ramach abonamentu za określoną sumę mieć nie tylko dostęp do systemu, który będzie świetnie wspomagał pracę naszej firmy, ale także do supportu który w każdym momencie pomoże nam odnaleźć się w systemie CRM.

Programy CRM szczególnie ważne w dobie kryzysu

W czasach kryzysu skuteczne zarzadzanie w firmie jest szczególnie istotne. Optymalizacja procesów, zarządzanie relacjami z klientem, optymalne rozdzielanie zadań pozwala na wykorzystanie naszych zasobów w stu procentach. Dzięki oprogramowaniu CRM potencjał naszych pracowników się nie marnuje, zyskujemy dostęp do większej liczby potencjalnych klientów, a dzięki systemom zarządzania relacjami mamy większą możliwość utrzymywania klientów, a w dłuższej perspektywie generują oni dla nas więcej przychodów. Dodatkowo dane klientów są również w pełni wykorzystywane - systemami CRM są dystrybuowane zarówno działom handlowym, jak i działom marketingu.

Dlatego warto rozważyć wdrożenie systemu CRM podczas kryzysu, nawet jeżeli jest to dla nas spory koszt. Dobra strategia CRM poprawia obsługę klienta i zwiększa szansę sprzedaży.


Czytaj również:

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24