29.11.2021 15:45 0 Materiał partnera

Pozycjonowanie i optymalizacja - klucz do sukcesu

Mat. prasowe

Prowadzenie działalności w internecie, wymaga znajomości pewnych mechanizmów. Bez nich nie będziemy w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wybić się, ani znaleźć klientów. Dlatego też, zanim założysz sklep internetowy, bloga lub stronę firmową, dowiedz się jak najwięcej na temat pozycjonowania i optymalizacji stron.

Zacznijmy od początku, czyli czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron. Najprościej mówiąc, jest to optymalizowanie witryn, tak, żeby były dopasowane do potrzeb wyszukiwarek internetowych. Można uznać, że pozycjonowanie zalicza się do marketingu, ponieważ dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) witryna, będzie się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć sukces, należy zadbać o dostosowanie strony do potrzeb i sposobu działania algorytmów wyszukiwarek.

Cele optymalizacji i działania zgodnie z zasadami SEO

Umieszczając na stronie odpowiednie treści, można dużo osiągnąć. Wśród celów, które można zrealizować poprzez zadbanie o pozycjonowanie, znajduje się m.in. tworzenie wartościowych treści, udzielanie odpowiedzi na pytania użytkowników (zadawane za pośrednictwem wyszukiwarek), zwiększenie autorytetu strony. Kiedy owe cele zostaną osiągnięte, strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania.

A co wchodzi w działania z zakresu SEO? Przede wszystkim dbanie o poprawność semantyczną kodu, publikowanie wartościowych, przydatnych dla użytkownika treści, optymalizowanie metatagów, artykułów oraz wpisów, a także pilnowanie, żeby strona miała zrozumiałą dla wyszukiwarek strukturę strony. Warto wspomnieć również o działaniu, prowadzonym poza witryną, które ma duże znaczenie. Mowa o tzw. link buildingu, czyli pozyskiwaniu linków dobrej jakości, które będą kierować użytkowników na twoją stronę.

Dlaczego pozycjonowanie stron ma tak duże znaczenie?

Dzięki optymalizacji i stosowaniu się do zasad SEO, można zapewnić sobie dobrej jakości ruch na stronie. I to bez konieczności inwestowania w reklamy. Dlaczego ruch nazywa się ruchem "dobrej jakości" lub "wartościowym"? Ponieważ dobrze zoptymalizowana strona pozwala użytkownikom na uzyskiwanie odpowiedzi na zadawane pytania lub też dostarcza informacji na interesujący ich temat.

Nie wolno zapominać również o tym, że większość użytkowników korzysta z oprogramowań, służących do blokowania reklam. W praktyce oznacza to, że znaczna część potencjalnych odbiorców nie będzie widzieć w wyszukiwarce wyników, w których pojawiają się reklamy. Natomiast organiczne (niesponsorowane) wyniki wyszukiwania, cały czas będą dla nich widoczne. I dlatego też warto dbać o to, żeby znajdować się w nich jak najwyżej!

Omawiając wartość pozycjonowania i optymalizacji nie sposób nie wspomnieć również o tzw. długim ogonie. Wartościowe treści publikowane na stronie będą przyciągać odbiorców przez długi czas. Dzięki temu, bez jakichkolwiek dodatkowych działań, na twojej stronie będzie panował darmowy ruch, który przełoży się na większą popularność witryny.


Czytaj również: