28.10.2020 17:20 92 NW
Kolejny dzień pod znakiem protestów na Pomorzu
Na Pomorzu, jak i w całej Polsce nie ustają demonstracje ludzi, którzy nie zgadzają się z ogłoszonym przez Trybunał Konstytucyjny wyrokiem w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego. Do kolejnych demonstracji doszło w środę (28 października) na całym Pomorzu – m.in. w Wejherowie, Redzie, Rumi i całym Trójmieście.
Aktualizacja, godz.18:30
O godzinie 17:30 z Wejherowa Śmiechowa wyruszyły samochody w kierunku Rumi. Następnie wspólnie z mieszkańcami Redy i Rumi pojadą z powrotem w kierunku Wejherowa. Warto zaznaczyć, że protesty odbywają się w pokojowej atmosferze. Dźwięki klaksonów, które rozbrzmiewają teraz w wielu miastach mają jedynie podkreślić manifestację i solidarność z walczącymi o swoje prawa kobietami.

Fot. Daniel Zaputowicz/TTM
W środę (28 października) o godz. 17:00 rozpoczął się protest pod pomnikiem Jakuba Wejhera w Wejherowie.

Fot. Daniel Zaputowicz/TTM

Fot. Daniel Zaputowicz/TTM
– Prawo i Sprawiedliwość mimo, że ma taką ładną nazwę, to prawo łamie. Frekwencja jest duża, szczególnie, że jest to już okres tygodnia, a ludzi wciąż przybywa. Uważamy, że władza nas okłamuje, nie szanuje kobiet i wprowadzając tak restrykcyjną ustawę zabiera kobietom prawo do decydowania o samych sobie – mówi Longin Skrzypiński z zarządu pomorskiego KOD.
W okolicy Placu Jakuba Wejhera, a dokładnie przed parafią Trójcy Świętej zebrali się także inni, którzy bronili kościoła przed ewentualnymi atakami. Nie doszło na miejscu do żadnych konfrontacji.

Fot. Daniel Zaputowicz/TTM

Fot. Daniel Zaputowicz/TTM
We wtorek (27 października) prezes partii PiS Jarosław Kaczyński wydał oświadczenie w sprawie wyroku ogłoszonego w czwartek (22 października) przez Trybunał Konstytucyjny. Jego słowa wzbudziły wiele kontrowersji. Niewykluczone więc, że liczba protestów zamiast się zmniejszać – wzrośnie.
– 22 października Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok w sprawie zgodności z Konstytucją z art. 4a 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 stycznia 1993 r., która zakazuje aborcji, ale dozwala dokonania jej w pewnych okolicznościach, w tym przy ciężkim uszkodzeniu dziecka w okresie prenatalnym lub ciężkiej choroby prowadzącej do śmierci. Ten wyrok jest całkowicie zgodny z Konstytucją. Co więcej, w świetle Konstytucji innego wyroku w tej sprawie być nie mogło – powiedział Jarosław Kaczyński we wtorkowym oświadczeniu.
Według prezesa PiS „depozyt moralny, który jest dzierżony przez kościół to jedyny system moralny, który jest w Polsce powszechnie znany. Jego odrzucenie to nihilizm, który widać w tych protestach, wyrażaniu ekspresji i wulgarności”. Ponadto podczas środowego (28 października) przemówienia w Sejmie Jarosław Kaczyński zwrócił się bezpośrednio do opozycji ze słowami: „Narażacie ludzi na śmierć, jesteście przestępcami. Wy, wzywając do demonstracji powodujecie takiego rodzaju niebezpieczeństwa i odpowiecie za to”.
Nie ustają także głosy, że wkrótce może czekać nas kolejny lockdown. W świetle prawa nowe, surowe obostrzenia powinny zakończyć wszelkiego rodzaju protesty. Czy tak się stanie? Nie można mieć takiej pewności, ponieważ wśród protestujących są tacy, którzy deklarują, że „nie złożą broni" i będą dalej walczyć o prawa kobiet.
Jarosław Kaczyński w oświadczeniu powiedział, że obecnym demonstracją należy się sprzeciwić, że jest to obowiązek państwa, ale także obywateli. Powiedział także, że w chwili, gdy wszelkiego rodzaju zgromadzenia powyżej pięciu osób są zakazane, organizowane protesty będą z całą pewnością kosztować wielu ludzi życie.
– W szczególności musimy bronić polskich kościołów. Musimy ich bronić za każdą cenę. Wzywam wszystkich członków Prawa i Sprawiedliwości i wszystkich, którzy nas wspierają do tego, by wzięli udział w obronie kościoła, w obronie tego, co jest dziś atakowane.
Komentarze
Eryk03.11.2020 21:04:04
Klaudia Jachira nie ma męża, nie mówi publicznie o swoich związkach, wiadomo, że na razie deklaruje, że nie planuje zakładać rodziny i mieć dzieci. Dlaczego? Bo jak pisze w obszernym poście na swoim profilu na Facebooku (który obserwuje prawie 130 tysięcy osób): Nie chcę mieć dzieci. Nie mam nawet syndromu mamusi jak większość moich bezdzietnych znajomych. Ok, mam wróble za oknem i kwiatki. To jest mój max, jeżeli chodzi o opiekę. To obrończyni Kobiet, kto to taki?
4 0 + odpowiedz
Misiek03.11.2020 15:22:08
"Bosze" nawet tutaj, w Wejherowie - trolle pisowskie atakują. Nie chcemy tutaj troli. Do tego wtórne, prostackie, według jednego scenariusza: lewacy, Merkel, PO - NUDY. Mamy swoje lokalne problemy.
2 4 + odpowiedz
Piesek merkelowej von tusek03.11.2020 14:43:48
Jak dobrze, że lewaki strajkują. Moja Pani Merkel bardzo się cieszy, więc ja ... jej piesek, również bardzo się cieszę.
5 1 + odpowiedz
AndrzejPL03.11.2020 09:59:08
Jakiś KOD-owiec Skrzypiński łamie prawo do zakazu zgromadzeń w pandemii a mówi o łamaniu prawa przez PIS .
7 1 + odpowiedz
Piotru03.11.2020 15:23:42
Zacznij od swoich guru - tych PIS-dzielców z Warszawy .... a i leć im bramę cmentarza otworzyć. Im wolno.
1 4 + odpowiedz
meehoo31.10.2020 14:53:00
"obecnym demonstracją należy się sprzeciwić" - "demonstracją"?? "Dziennikarz" uczęszczał do szkoły? Może jednak "demonstracjom".
3 1 + odpowiedz
Michał29.10.2020 19:10:17
To się nazywa zdziczenie. Jak można blokować drogę krajową i to na odcinku, po którym jeżdżą karetki na sygnale. Co zrobiło wielu kierowców TIR-ów, ażeby nadrobić stracone minuty. Zapewne, dodało gazu później, ażeby odrobić stracony czas. Czym się to może skończyć, większości chyba nie nie trzeba przekonywać. Innym, zapewne nie warto, nic już do nich nie trafi. Droga publiczna, tym bardziej krajowa nie powinna być miejscem protestów.
15 5 + odpowiedz
co jest na propsie?29.10.2020 14:58:50
YT: karol krupiak - osiem gwiazd (wojna)
2 3 + odpowiedz
PiS się zwija29.10.2020 14:21:05
Według najnowszego badania Kantar, przeprowadzonego po wybuchu społecznym, PiS może liczyć na 26 proc. poparcia przy głosowaniu. Protesty odnoszą skutek, to spadek o 12-16 procent i to w tak krótkim czasie.
7 11 + odpowiedz
sąsiad03.11.2020 18:20:06
Nigdy nie głosowałem na Pis, ale teraz będe bo nie chcę żeby rządziła tutaj dzicz która chce zrobić z Polski , Afganistan. Pozdrawiam
3 0 + odpowiedz
Michał29.10.2020 19:03:27
Chyba twój mózg się zwija.
6 5 + odpowiedz
Witold G29.10.2020 19:42:02
rzeczywistość skrzeczy, haha
1 4 + odpowiedz
szary człowiek29.10.2020 14:04:27
Zapamiętajcie ludziska waszych znajomych którzy mają na fb, lub na maseczkach znaczek błyskawicy bo moze dzięki nim zabraknie póżniej dla was miejsca w szpitalu albo pod respiratorem, miłego wieczorka życzę.
17 13 + odpowiedz
Jol29.10.2020 13:35:59
Jakoś nie słyszałem hasła "Konstytucja, Konstytucja" wydalanego przez uczestników tej hucpy. Jeszcze chwile temu Ci sami biegali z koszulkami i wieszali je gdzie się da.
14 7 + odpowiedz
Adam Detlaff29.10.2020 11:27:49
Osobiście uwazam ze żle się stało że TK "ruszył tą bombę" ale bardziej jestem przerazony jak media podsysają całą awanturę nie licząc się ze zdrowiem. Ludzie są wkurzeni ale media podsysajac uwalniaja coraz więcej negatywnych emocji co skutkuje niszczeniem mienia i agresją w stosunku kierowców. Młodzież jest tu wykorzystuwana ponieważ obecnie traci czesto prace, lekcje sa online a kluby zamkniete. Taki protest to "doskonala okazja" aby dac upust negatywnym emocja. Ciekawe co powiedza w TVN-ie co tak zagrzewaja do protestu jak któregoś dnia przez pomylke demonstranci zniszcza samochod pana redaktora albo fasade willi. Warto zachować rozsadek bo może dojść do tragedii!
18 4 + odpowiedz
Polka60+02.11.2020 19:01:39
Brałam udział w kilku demonstracjach i nie zauważyłam żadnych chuligańskich wybryków. Protestujących cały czas mieli obstawę policji, którą zresztą pozytywnie odbieram. Dzięki policji nie było zaczepek ze strony narodowców i "straży kościelnej". Właśnie oni prowokują niebezpieczne sytuacje.
2 3 + odpowiedz
narodowcy - damscy bokserzy29.10.2020 15:22:33
Na razie ofiarami nawoływań są kobiety. Prezes Kaczyński zaapelował do swoich zwolenników o wyjście na ulice. Efekt? Kilkanaście osób pobitych we Wrocławiu i kilkadziesiąt poszkodowanych po ataku racami i petardami w Białymstoku. Bojówki narodowców wyszły na ulicę i biją kobiety. Jeden bojówkarz został już zatrzymany.
6 8 + odpowiedz
Michał29.10.2020 19:14:22
Nie kłam, co jest typowe dla twojego środowiska POlitycznego. Prezes Kaczyński nawoływał, do obrony kościołów przed feministycznymi barbarzynkami.
7 4 + odpowiedz
Misiek03.11.2020 08:35:27
..a rozumie język polski? Czyta ze zrozumieniem? Chyba nie, ale to typowe dla zwolenników PiS.
1 2 + odpowiedz
Witold G29.10.2020 19:47:13
Protesty trwają od tygodnia. Do pierwszych pobić doszło kilkanaście godzin po nawoływaniu prezesa Kaczyńskiego. Kaczyński dał zielone światło bojówkom ruchu narodowego, do bicia naszych dziewczyn, kobiet i matek. To dyskwalifikuje Kaczyńskiego jako polityka, chrześcijanina, człowieka.
1 11 + odpowiedz
Michał29.10.2020 21:20:22
Człowieku, lepiej wytrzeźwiej. Kłamać też trzeba umieć. Do pierwszych pobić, ataków na kościół, przerywania mszy, dewastowania kościołów i pomników, rzucania kamieniami czy nawet pirotechniką doszło dużo wcześniej, nim Kaczyński wystąpił w Sejmie, co moim zdaniem zrobił zbyt późno. Ile było w tym zdziczenia, barbarzyństwa, wulgarnych, rynsztokowych słów, choćby wobec księży. Uważasz, że można atakować kościoły, ale nawoływać do ich obrony. Jakim trzeba być POdłym, zdegenerowanym człowiekiem, żeby tak myśleć.
9 2 + odpowiedz
szary człowiek29.10.2020 18:31:36
Jak tacy 20kilkuletni młodzieńcy zaczepiają dziadka 70lat i krzyczą ,,to jest wojna" to ok ale jak ktoś w ich wieku sprzeda im klapsa to jest płacz i krzyk że bije się kobiety.
9 4 + odpowiedz
r29.10.2020 16:04:31
przecież miała być wojna. Bądźcie konsekwentni.
7 1 + odpowiedz
szary człowiek29.10.2020 10:52:34
Wczoraj na rynku na palcach można było policzyć osoby pełnoletnie, włącznie z prowadzącym ten bajzel reszta to 12, 13i 14 letnie dzieciaki.
18 3 + odpowiedz
i frytki do tego29.10.2020 11:27:07
Młodzież nie zagłosuje już ani na PiS, ani na Konfederację. Uczestnictwo w takich protestach to doniosłe doświadczenie, pozostanie w nich na długo. Brawo młodzi.
6 15 + odpowiedz
Tedi03.11.2020 21:34:41
Się zdziwisz jak ci twoje dziecko sprzeda liścia i powie w**********
0 0 + odpowiedz
Macieja29.10.2020 08:59:06
Wszystko fajnie ale może zamiast blokować ruch na ulicach zablokować funkcjonowanie urzędów spółek państwowych. Wpaść w niedzielę do kościoła policzyć wiernych na mszy i zgłosić na policję nie stosowanie się do wymogów sanitarnych. Zablokować Jarkowi dostęp do zakupu karmy dla kota. Gramy w tej samej lidze a sami sobie utrudniamy życie.
6 15 + odpowiedz
????????????????????29.10.2020 09:10:46
???????????? ???? ???????????? ????????????????.
2 3 + odpowiedz
Protest29.10.2020 08:06:27
Strajkujemy przeciwko władzy, rządowi, z różnych powodów. Nie mamy nic wspólnego z osobami, które nie potrafią manifestować pokojowo. Wandale tylko skorzystali z okazji i malują rożne obiekty, psując wizerunek kobiet.
16 7 + odpowiedz
Alek 28.10.2020 22:20:40
A czy pan Longin protestował gdy SLD wprowadził przepisy do Konstytucji i ówczesny prezydent Kwaśniewski podpisał ustawę o aborcji w roku 1997? A czy pan Longin był aktywny za rządu PO i dlaczego nic zrobił w tej sprawie, żeby zmienić wyrok i ustawę TK??!
24 3 + odpowiedz
lubię longina29.10.2020 09:23:34
Ja myślę że niektórzy to by nawet poparli wniosek o przymusową kastrację jeżeli PIS będzie przeciwny temu wnioskowi.
11 2 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:29:56
Dobrze wiesz ,że tamte zapisy do była cena zapłacona klerowi za zgodę na wejście do UE .Tak kler za darmo nic nie da .
11 15 + odpowiedz
robert28.10.2020 22:05:00
dzisiaj droga z rumia do Redy zajeła mi 40minut. nawet karetka miała problem z przejezdem. No ale rozumiem jest rewolucja i muszą być ofiaryale pamietajcie że rewolucja pożera własne dzieci
19 6 + odpowiedz
szary człowiek29.10.2020 10:38:38
I niech ich jak najszybciej wpier...........li mówiąc ich jezykiem, a wtedy reszta społeczeństwa będzie mogła spokojnie żyć mam was już serdecznie dosyć Patole
8 4 + odpowiedz
U nas super28.10.2020 21:41:49
W MTK protest przebiegł wzorowo. Fajne zjedoczenie sił trzech miast. W Gdyni profanacja. Zrobili sobie hepening z Janka Wiśniewskiego... Wzburzenie gdynian jest spore. W Warszawie zniszczenie pomnika Powstancow. Niestety ruchy skrajnie lewackie robią więcej złego niz dobrego. Szkoda.
19 3 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:31:23
Niestety wszędzie bywają kretyni . Nalezy też zobaczyć ,czy te osoby nie były prowokatorami z tej drugiej strony barykady
7 5 + odpowiedz
A128.10.2020 22:24:36
nie kłam
2 6 + odpowiedz
ja28.10.2020 21:40:46
Powrót z Gdyni trwał 2,5 godziny. Dwa wozy policyjne blokowały na obu pasach powrót samochodów do Wejherowa, jadąc 20km/h albo wolniej. Przy wjeździe do Wejherowa, policjant nie wpuściłby nas do miasta gdyby nie to, że powiedziałyśmy, że wracamy do domu. Zapytał: "ale nie jedziecie na protest?" - na co odpowiedziałam - a co pana to obchodzi dokąd jedziemy? To zakrawa na prowokację do skłócenia społeczeństwa i wywołania wojny domowej. Ludzie - bez względu na poglądy - nie dajcie się sk****synom skłócić!
20 11 + odpowiedz
Gdzie diabeł nie może 28.10.2020 20:41:38
Gdzie diabeł nie może, tam babę pośle..
15 5 + odpowiedz
Gdy rozum śpi..28.10.2020 20:38:00
Gdy rozum śpi, budzą się demony...
14 1 + odpowiedz
Po św. Katarzynie, będzie padać28.10.2020 20:54:46
albo i nie.
1 5 + odpowiedz
Normalny28.10.2020 20:34:26
Słyszałem te "pokojowe" protesty na rynku w Wejherowie. Przez megafon wykrzykiwane były hasła "Wypierda...", "Jeba...". Skończcie już z tą spiralą nienawiści!
60 11 + odpowiedz
Misiek03.11.2020 15:26:50
hasła faktycznie wulgarne, ale co zrobić jak pierwszy hippis i ćpun Terlecki ironicznie wypowiada się o wszystkich, nie namaszczonych przez słońce Żoliborza. Narwy puszczają.
0 0 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:33:29
Tylko to może dotrze do zakutego łba kaczora . Rozmawiać nie chce ,to trzeba mu to wykrzyczeć
12 17 + odpowiedz
Michał29.10.2020 19:45:48
Ale jesteś prymitywny, peny wściekłości i chyba niezbyt mądry. Kaczyński był zawsze zwolennikiem zachowania kompromisu aborcyjnego.
1 1 + odpowiedz
przyśpiewka28.10.2020 20:34:24
Zły Jarosławie, Odejdziesz wkrótce w niesławie!
21 11 + odpowiedz
Matin28.10.2020 20:34:16
Nie popieram żadnej partii PiS czy koalicji ale jak czytam te wasze komentarze na temat PiS to szlak mnie trafia. Podejrzewam że 2/3 z was pobiera 500plus a od początku jesteście przeciwni PiSowi to nie składać wniosków o 500 plus i wtedy macie prawo drzec ryja. Ps. Protesty które teraz są to popieram ale trochę przesada żeby wszystko blokować jak ludzie z pracy wracają.
27 6 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:34:28
Płacę podatki to składam wnioski -proste
8 9 + odpowiedz
Ammo28.10.2020 23:55:33
Skm polecam tutaj mowa o wolnosci a ty widzisz tylko czubek swojego nosa
8 4 + odpowiedz
Zjechały się demony28.10.2020 20:07:22
Niestety, i do świętego Wejrowa zjechały się demony i wyją.. jak na egzorcyzmach
24 16 + odpowiedz
emeryt29.10.2020 18:08:01
Nikt się nie zjechał. To są osoby zamieszkałe w Wejherowie i okolicy. A ty słuchasz chyba tvpis.
1 2 + odpowiedz
SŁOWO28.10.2020 20:53:04
Oto wielka tajemnica wiary: Święty Mikołaj nie istnieje.
4 7 + odpowiedz
Florian28.10.2020 19:49:30
Popieram protest i jestem jak najbardziej "Za", ale błagam nie demolujcie kościołów. Każdy mówi o szacunku i tolerancji, ale gdzie tu szacunek skoro za chwilę wyważa się drzwi świątyni,przerywa nabożeństwo czy terroryzuje zgromadzonych.
35 3 + odpowiedz
Z szacunkiem28.10.2020 21:46:16
W samo sedno. Nic dodac, nic ująć.
9 1 + odpowiedz
fuck 28.10.2020 19:49:26
Dodam tyko, a właściwie to było pierwotnym założeniem tylko mnie trochę poniosło, że popieram strajkujących i walkę o prawo kobiety do samodzielnej zapewne jednej z najważniejszych w życiu decyzji. Nie popieram jednak tych, którzy znaleźli przy tej okazji szansę walki z kościołem. Religia to jest religią i nie ważne czy jesteś buddystą, katolikiem, muzulmaninem, hindusem, a nawet jechowym czy też jesteś ateistą. Ważne żeby jeden drugiemu nie próbował narzucać w co ten drugi ma wierzyć. Nie chcesz, nie chodź do kościoła. Ja nie chodzę. Chcesz to chodź. Ja Ci nie bronię. Nigdy jednak nie zapominaj, że to miejsce dla kogoś innego może być największą "życiową świętością".
29 0 + odpowiedz
fuck28.10.2020 19:37:16
A mi tam się marzy Polska pełna prawa i sprawiedliwości... Taka w której to "rządzący" służą nam, a nie odwrotnie. Gdzie każdy ma możliwość spokojnego, godnego życia. Gdzie można bez jakiej kosmicznej kolejki dostać się do lekarza specjalisty. Gdzie Nie okrada się w postaci kosmicznego podatku przeciętnego Kowalskiego i jego małej firemki. Gdzie nie ma kumoterstwa i kolesiostwa. Niestety, ani PiS, ani PO, ani nikt inny pojawiający się gdzieś tam na horyzoncie nie zapewni nam żadnej dobrej zmiany. Z założenia powinna przyjść zmiana w postaci młodego pokolenia. Chyba tylko wtedy mogłoby się dopiero coś naprawdę zmienić. Ale to już moja subiektywna teoria w której zakładam, że mogę się mylić .
15 1 + odpowiedz
jednostka @-społeczna28.10.2020 19:36:26
Kibice i policjanci w Polsce, przyłączają się do swoich kobiet. Zdeptano prawa wszystkich rodzin i par w Polsce. To protest o rzecz podstawową, ponad podziałami.
9 15 + odpowiedz
doc28.10.2020 19:20:15
Ci młodzi ludzie, dla PiSu i Konfederacji, są poza zasięgiem. Młodzi na nich nie zagłosuje.
6 6 + odpowiedz
Do końca pisu i jeden dzień dłużej28.10.2020 19:01:46
Jutro o 17.00 pod Wejherem. Dziewczyny, bierzcie swoich facetów i na demo!
8 23 + odpowiedz
antynazista29.10.2020 10:47:07
Raz sierpem ,raz młotem...........
3 2 + odpowiedz
brunatną29.10.2020 17:50:21
hołotę
1 1 + odpowiedz
Popieram28.10.2020 19:07:46
Ja bym z checią poszedł ale przerażają mnie w tym proteście ortodoksi z lewicy i anarchisci. Są w mbiejszosco ale są...
15 3 + odpowiedz
abramowskiego28.10.2020 19:17:16
Sam jestem anarchistą, prosze się nie bać. W Wejherowie są porządni ludzie. Demonstracje są żywiołowe, ale bezpieczne i spokojne.
6 11 + odpowiedz
aha28.10.2020 20:22:12
umyj sie brudasie
4 6 + odpowiedz
abramowskiego28.10.2020 22:08:41
Kochać wszystkich, nikogo nie oszczędzać :)
2 2 + odpowiedz
Protest28.10.2020 18:54:29
W PIS du!
10 9 + odpowiedz
Mądry głos Szustaka28.10.2020 18:37:06
NUMER #1 NA KARCIE NA CZASIE [NV#391] Co myślę o wyroku Trybunału i sytuacji w Polsce?
5 2 + odpowiedz
Obejrzyjcie to na You tube28.10.2020 18:35:48
NUMER #1 NA KARCIE NA CZASIE [NV#391] Co myślę o wyroku Trybunału i sytuacji w Polsce?
3 1 + odpowiedz
KASZUB28.10.2020 18:31:13
WLASNIE JUSZ TRZEBA PISOWSKA SZARANCZE I CZARNE KLECHOWATE DIABELSTWO ZGNEBIC I WYSŁAĆ NA KAMCZATKE I SIBIR ABY TAM POZDYCHALI
9 18 + odpowiedz
No i własnie28.10.2020 19:02:22
I własnie przez takich jak ty nie uczestniczymy z rodziną w marszach. Bo idea protestu byla inna a nie walka z kosciołem. Katolikow jest w Polsce duzo i zniechcecaja się takim podejsciem. Walka o lepsze jutro tak, walka z katolikami i kosciolem nie. A niszczenie pomnika powstancow w Warszawie to już skrajny deb.lizm. Brak mi słów na takie zachowanie.
25 2 + odpowiedz
riven28.10.2020 18:17:53
A Jarek na was patrzy jak na bandę zjebów i się z was śmieje
11 5 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:37:30
Patrzy też na swoich wyborców i ma bekę " i oni mi jeszcze wierzą ? przeciez mam ich w d**** ,a oni dalej mnie paluszkiem łechcą "
3 4 + odpowiedz
Polaczek28.10.2020 18:17:38
KODziarze Ci sami co przed sądem... Haha łyso im
17 13 + odpowiedz
Polak28.10.2020 19:05:31
Lyso to jest pewnie wam do jakich rozmiarów protest urósł. Juz pewnie styki chidzą hehe .
6 11 + odpowiedz
AP28.10.2020 18:16:12
Popieram protest. Po prostu już się inaczej nie da. PiSiory przegieły pałę.
15 18 + odpowiedz
Ja28.10.2020 17:58:14
Debile jedne ja chcę poprostu dojechać po pracy do domu a jadę jak zolw. Do Warszawy wypierdzielac pod sejm a nie uprzykrzać życie normalnym obywatelom.
27 20 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:38:48
Każdy psychiczny uważa się za normalnego -normalka
3 2 + odpowiedz
Tyle w temacie28.10.2020 18:13:13
To jednak ty wybrałeś tych którzy teraz bezpiecznie siedzą w Warszawie. Już zapomniałeś?
8 7 + odpowiedz
Ja28.10.2020 18:19:32
Nie zapomniałem bo na wyborach nie byłem wszyscy są z tego samego worka dopuki nie będzie partii która poprostu wzbudzi moje zaufanie to pujde na wybory
1 16 + odpowiedz
belfer28.10.2020 18:37:05
Najpierw pójdź na lekcję ortografii!
16 1 + odpowiedz
Ja28.10.2020 18:46:39
Przepraszam że musiałeś zobaczyć mój błąd ortograficzny teraz już patrzę żeby mnie google nie poprawiało w pisowni. Wybacz ośle.
0 11 + odpowiedz
Kaszebe28.10.2020 17:53:47
Lewactwo = stan umysłu to widać i słychać na ulicach !!!
20 17 + odpowiedz
Polka60+02.11.2020 19:13:50
Co rozumiesz przez "lewactwo". To słowo jest nadużywane, zwłaszcza przez "prawaków". I nawet nie wiedzą co to znaczy, a określenia tego używają zawsze gdy nie zgadzają się ze zdaniem innych. Nie ważne jakie ktoś ma poglądy, tyko ważne, że nie zgadzają się z poglądami chorych na nienawiść PiS-owoców - to już lewak.
1 1 + odpowiedz
Tez kaszub28.10.2020 19:11:49
O przepraszam. Ja popieram protest ale do lewactwa mi daleko. Protestuję jedynie przeciw pisowi. I tyle.
4 9 + odpowiedz
Wyborca PiS28.10.2020 17:31:52
Polski już nie ma.
13 10 + odpowiedz
Michał29.10.2020 19:50:47
Właśnie nareszcie mamy prawdziwą Polskę, a nie ma już POlski. I całe szczęście.
1 1 + odpowiedz
Wer28.10.2020 17:31:19
Zgromadzenie jak cholera widać to na kamerach z rynku.O czym Ty pises autorku tylko szczujesz
9 12 + odpowiedz
Krycha Sałatka28.10.2020 17:38:31
Większe i jedyne legalnie zgromadzenia to kolejki do punktów pobrań wymazów Covid 19. Bo do przychodni i poradni specjalistycznych oraz szpitali to już nielegalne zgromadzenia?
9 4 + odpowiedz
Haha haha haha haha28.10.2020 17:29:38
PiS myślał, że suchymi statystykami Covid 19 poddawanymi przez MZ, zatrzyma protesty. Na dzień dzisiejszy zakażenia powstają i są głównym siedliskiem wśród ludzi w gigantycznych kolejkach do wymazów, kichających, kaszszlacych i plujących na siebie podczas kilkugodzinnego oczekiwania na upragniony wymaz PCR. Skoro od początku pandemii dystans, dezynfekcja, maseczki nie zatrzymały tego niby wirusa, wręcz dzisiejsze suche statystyki MZ podają, że jest odwrotnie, to najwyższa pora zacząć to wszystko ignorować, bo my obydwa z ojcem wiemy, że koronawirus to lipa wieksza niż Bamber Gold i trzeba powołać komisję śledczą ws Covid 19.
11 8 + odpowiedz
AIi28.10.2020 17:26:26
Nie rozumiem, dlaczego Trybunał Konstytucyjny w tym czasie rozedrgania, poważnych, innych problemów w Polsce, ale także zaniepokojenia wielu ludzi, podjął tę sprawę. Dlaczego zdecydował się i dopuszczono do tego, żeby to orzeczenie zapadło akurat w tym momencie ?
26 2 + odpowiedz
piki29.10.2020 00:40:45
Bo dostał takie przyzwolenie . Co tu rozumieć skoro 10 sędziów jest z PIS ?
7 6 + odpowiedz