- reklama -
ads by
Ukryj

24.10.2020 14:22 153 NW

'Prawo ma nas chronić, a nie gnębić' - protest kobiet w Wejherowie

Fot. Róża Perszon

- reklama -

Kobiety w całej Polsce wyszły na ulice po tym, jak Trybunał Konstytucyjny wydał orzeczenie w sprawie aborcji eugenicznej, czyli dopuszczalnej ze względu na ciężkie wady płodu. Protesty odbyły się w stolicy, dużych miastach, Trójmieście, jak i w Wejherowie.

W czwartek (22 października) Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepis zezwalający na aborcję w przypadku dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu - jest niezgodny z konstytucją. Decyzję tę uzasadnia się tym, że życie ludzkie jest wartością w każdej fazie rozwoju i powinno być chronione przez ustawodawcę.

Z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego nie zgadzają się jednak setki tysięcy kobiet, które wyszły na ulice, by protestować. Protesty odbyły się w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław, ale także w całym Trójmieście i mniejszych miastach. W sobotę o godz. 13:00 na Placu Jakuba Wejhera w Wejherowie także rozpoczął się protest w obronie kobiet.

Protest jest zgłoszony i według nowego rozporządzenia może obejmować 5 osób, natomiast nie możemy zabronić osobom, które chcą tu przyjść, żeby to zrobiły. Państwo PiS łamie konstytucje na każdym kroku, a 22 października byliśmy świadkami wulgarnego i bezgranicznego ataku na kobiety. Jesteśmy w środku pandemii i boimy się o swoje życie, ale nie zostawimy kobiet samych. One nas urodziły, a teraz my musimy i chcemy je bronić. Mówimy NIE. Każdy ma prawo do decydowania o własnym ciele – mówił Longin Skrzypiński z zarządu pomorskiego KOD.

Prawo aborcyjne jest jednym z najważniejszych i najbardziej kruchych kompromisów w Polsce. Trybunał Konstytucyjny zaostrzył je w momencie pandemii i w chwili wprowadzenia w życie kolejnych obostrzeń. Zamiast zachowywać dystans społeczny i dbać o swoje zdrowie - kobiety i mężczyźni tłumnie wychodzą na ulice pokazując, że nie zgadzają się, by o ich życiu decydował ktoś obcy.

Tak się nie postępuje z kobietami. Nikt nie może nam kazać i zabronić. Każdy z nas powinien mieć wybór. O naszych macicach nie mogą decydować mężczyźni, państwo – mówiła jedna z uczestniczek protestu na wejherowskim rynku.

Demonstranci uzbrojeni w transparenty i kartki z hasłami, protestowali głosząc m.in. takie hasła: „To jest wojna”, „Moje ciało, mój wybór”, „Prawo ma nas chronić, a nie gnębić”. Ponadto przed biurem PiS zapalano znicze mające symbolizować „Wyrok na kobiety”.

W sobotę (24 października) o godz. 18:00 kobiety i mężczyźni mają wyjść na ulice także w Redzie.


Czytaj również:

Komentarze

  • ja28.10.2020 21:27:55

    Powrót z Gdyni trwał 2,5 godziny. Dwa wozy policyjne blokowały na obu pasach powrót samochodów do Wejherowa, jadąc 20km/h albo wolniej. Przy wjeździe do Wejherowa, policjant nie wpuściłby nas do miasta gdyby nie to, że powiedziałyśmy, że wracamy do domu. Zapytał: "ale nie jedziecie na protest?" - na co odpowiedziałam - a co pana to obchodzi dokąd jedziemy? To zakrawa na prowokację do skłócenia społeczeństwa i wywołania wojny domowej. Ludzie - bez względu na poglądy - nie dajcie się sk****synom skłócić!

    5 4 + odpowiedz

  • Larin27.10.2020 16:46:38

    Temat aborcji od zawsze jest w Polsce kontrowersyjny .Może tych 400 kilku szowinistów w Sejmie wraz z prezydentem wpadli by nareszcie na pomysł zorganizowania referendum w tej sprawie .Ponoć jesteśmy państwem demokratycznym.A nie jak szuje knują za plecami kobiet i na siłę ciągle i podstępami próbują uszczęśliwić kobiety na siłę .A jak nie chcą referendum to tak jak matki z dziećmi niepełnosprawnymi niech spróbują żyć w dwójkę za 1700 netto miesięcznie. Powodzenia im życzę.

    8 6 + odpowiedz

    • Piki28.10.2020 11:08:28

      Przecież referendum swego czasu miało być ,ale prawicowy rząd Suchockiej odparł ,że przypadkowe społeczeństwo wypowiadać się nie będzie .

      1 3 + odpowiedz

    • Git28.10.2020 08:56:32

      ... bo by przegrali

      1 3 + odpowiedz

  • Fimyvod26.10.2020 23:27:30

    Świetna wiadomość dla koneserów kina, Film roku 25 lat niewinności .Sprawa Tomka Komendy można już zobaczyć Online wygodnie w domu. Cały film mozecie zobaczyćie na stronie: ➡️ http://filmycda.online/25latniewinosci

    2 0 + odpowiedz

  • Super radny Drewok26.10.2020 19:32:13

    Pis to jednyna partia w poslce kocham ich ,organizuje marsze i rajdy piaśnickie

    4 16 + odpowiedz

  • Michał26.10.2020 17:49:41

    Widziałem fragment manifestacji w CHOPINIE i jestem zniesmaczony bełkotem ogłupiałych, PObudzonych baboli, szczególnie tego starego, która nazwała J.Kaczyńskiego, starym kawalerem stojącym za tym wszystkim. Rzecz w tym, że nie wie, że zarówno Kaczyński, jak i wielu polityków PIS od kilkunastu lat dążą do tego, ażeby ustawy o aborcji nie ruszać, nie zmieniać. Z tego powodu, zrazili sobie wielu sympatyków, którzy zagłosowali na PIS w wyborach w 2015, a nie zagłosowali na PIS w ostatnich wyborach, a na Konfederację. Dobrze, że chociaż nie wtargnęli do Kościoła w trakcie mszy. Pewnie, na razie.

    8 24 + odpowiedz

  • Rafał trzeba mieć tę śwoadomosć26.10.2020 13:39:56

    Że niszczenie kościołów przez skrajne lewackie organizacje czy feministki, że przerywanie mszy, będzie mialo odwrotny skutek jeśli chodzi o poparcie dla protestów antypisowskich. Ja w tym napewno nie bedę brał udziału, dziekuję.

    18 13 + odpowiedz

    • Magda26.10.2020 13:45:49

      To co sie teraz dzieje będzie miało taki skutek, że KK w Polsce pod***dnie i nareszcie !!! Kościół nigdy nie powinien bawic się w politykowanie. Oni moga się wtrącac w życie obywateli, tych niewierzacych też, ale wara od kościoła. Nie badzcie śmieszni, koscioł na to pracował latami i tak późno ludzie się wku....

      20 11 + odpowiedz

  • Pandora26.10.2020 10:21:14

    Pani Magister i Pan Prezes właśnie otworzyli moją puszkę :D

    15 5 + odpowiedz

  • drogie protestujące kobiety26.10.2020 07:30:13

    prawo, owszem ma chronić was, ALE NIE TYLKO WAS.

    9 21 + odpowiedz

    • Belinda26.10.2020 12:56:52

      Drogi Panie, jeśli będzie Pan w ciąży letalnej, to walczymy również o Pana prawo do legalnej aborcji . Proszę nie dziękować .

      12 5 + odpowiedz

      • dziękuję bardzo, 26.10.2020 13:04:48

        nie trzeba. Jest demokracja macie prawo demonstrować i się nie zgadzać, wprawdzie moglibyście dać na spokój w czasie pandemii, ale luz. Sposób w jaki protestujecie czyli wulgarność, bluzgi - a nawet zakłócanie mszy, zwolenników wam nie zjedna. Zamiast skupić się na tym, aby określić dokładnie (nawet w ustawie) kiedy na legalną aborcję zezwolić (bezmózgowie i inne wady które nie pozwalają na samodzielne życie) drzecie mordy o tym że "Aborcja jest okej". Do zeszłego tygodnia domniemany zespół Downa był przesłanką do aborcji.

        10 15 + odpowiedz

        • Belinda26.10.2020 13:12:37

          To, że obóz rządzący wziął się w pandemii za ograniczanie praw, nie jest winą kobiet. Miarka się przebrała. Byłyśmy spokojne, chciałyśmy dialogu, to co nam zrobiono kilka dni temu, sprawiło, że trzeba wyraźnie krzyknąć: Dość ! Odnośnie banerów w kościele - kościół sam stał się instytucją polityczną, mógł zajmować się wiarą i prowadzeniem owieczek, zajął się polityką. Więc proszę podziękować hierarchą za obecną sytuacje. Pozdrawiam

          16 6 + odpowiedz

          • wiesz kto to powiedział? 26.10.2020 13:37:30

            "Bo nieważne, jak byśmy próbowali to elegancko nazwać, aborcja jest zabójstwem - tak uważam."

            9 11 + odpowiedz

            • Laura27.10.2020 16:59:04

              Nie ważne jak byśmy to nazwali kazdy zyje wedle własnego sumienia i nie mozna ograniczać praw obywatelskich to tez gwarantuje nam Konstytucja.Zadna normalna kobieta z właściwie rozwiniętym instynktem macieżyńskim w sposób nie przemyślany nie usunie ciąży ale skąd ma wiedzieć o tym zgraja głupawych posłów skoro oni takich instynktów nigdy nie doświadczyli chociażby dla tego ze poczuli zmian jakie niesie za sobą ciąża .Za to podobnie jak TK w imię konstytucji próbują konstytucyjnie ubezwłasnowolnić kobiety.Moze należy się zastanowić kiedy przyjdzie im do głowy aby ograniczyć kobietom prawo wyborcze bo zawodowo juz jesteśmy ograniczane i wielu innych aspektach życia również. Wszech obecny szowinizm powinien być karalny a nie aborcja .

              6 4 + odpowiedz

            • Belinda26.10.2020 13:40:09

              Nie wiem. Ale rozumiem, że ktoś może mieć takie zdanie. Tak jak rozumiem, że ktoś może widzieć to inaczej.

              7 2 + odpowiedz

              • to nie jest kwestia zdania26.10.2020 15:53:53

                tylko faktów. Jak udusisz jakiegoś chorego staruszka, to "twoim zdaniem" możesz mu wyświadczać przysługę, ale tak naprawdę popełniasz zbrodnię.

                5 6 + odpowiedz

                • Belinda26.10.2020 17:21:30

                  Co znamienne, to co nazywasz faktem, w świetle prawa jest różnie postrzegane w różnych krajach. U nas eutanazję, można uznać za zabójstwo, w Holandii już nie.

                  6 3 + odpowiedz

                • Belinda26.10.2020 17:17:32

                  Jeśli będzie cierpiał, poprosi o ulżenie w męce i ktoś zgodzi się mu pomóc, to będzie akt miłosierdzia.

                  6 3 + odpowiedz

                  • mhm, bo z płodem 26.10.2020 17:22:34

                    u którego wykryto zespół Downa to najpierw porozmawiasz i zapytasz o zdanie zanim zdecydujesz się zabić? BTW jeżeli byłabyś w stanie zabić staruszka i jeszcze nazywasz to miłosierdziem, to ja nie chcę mieć z tobą nigdy nic wspólnego. Dobrze że tu anonimowo się pisze, bo jeszcze okazałabyś się moją przyszłą byłą znajomą

                    3 7 + odpowiedz

                    • Belinda26.10.2020 18:31:15

                      Ps. Znamienne jest również to, że w przypadku zaostrzenia prawa aborcyjnego w Polsce, osoby przeciwne aborcji wspominają tylko o ZD, a nie piszą o takich wadach płodu jak np. bezmózgowie, brak płuc, olbrzymie deformacje skazujące dziecko na cierpienie. To już tak ładnie nie pasuje do tezy. A niech się męczą na morfinie, byleby „obrońcy życia” mieli czyste sumienie, prawda?

                      10 4 + odpowiedz

                      • Kobieta smutna ale wsciekła26.10.2020 20:53:39

                        Belinda, dziękuję za Twój głos i merytorykę i cierpliwość w dyskusji z takimi (...) On nigdy nie zrozumie jak to jest kiedy na skutek zaburzen rozwojowych płodu doszło do zgonu wewnątrzmacicznego i kobieta CHODZI Z MARTWYM DZIECKIEM W BRZUCHU kilka tygodni aż się je "urodzi" we krwi i łzach pod prysznicem. Albo co czuje kobieta do końca życia i z jakimi koszmarami budzi się całymi latami która "urodziła" przedwcześnie, w 7 -8 miesiącu dziecko z ciąży o niepewnym lub złym rokowaniu, widziała jego cierpienie, zniekształcony nosek, rozszczepione wargi i niewykształcone płucka niepozwalające łapać powietrza żeby żyć, brak gałek ocznych, brak paluszków u stóp, zrośnięte półkule mózgowe uniemożliwiające życie i zbyt małe serduszko w poszarpanej klatce piersiowej... za mało zeby z nami zostać ... i jego ból, walkę o życie, zdziwienie że to już koniec a jeszcze się nie zaczęło . I te paraliżujące 30 sekund życia i bezradność kiedy te pól kilko dziecka umiera ci na rękach. To zostaje na zawsze w pamięci całej rodziny, ból i dławienie że się kogoś naraziło na cierpienie i nie mogło nic zrobić. Trudno się kobiecie z tego podnieść, zostaje się nerwową smutną kaleką.

                        11 4 + odpowiedz

                        • Jok27.10.2020 20:43:06

                          Prawda.Zapomniałaś dodać ze urodziła w wielkich bólach porodowych mając świadomość ze jej maleństwo nie żyje.Trauma psychiczna i fizyczna dla takich kobiet ,ale przecież rządzących ani podstarzałe nie zdolne juz do rodzenia dzieci sędziny w TK to nie obchodzi.Ty inkubator masz przestać myśleć i robić automatycznie to co panstwo totalitarne od Ciebie wymaga.Jaka dobra zmiana ,TOTALITARNA ZMIANA.

                          4 2 + odpowiedz

                        • Belinda26.10.2020 22:02:30

                          Dziękuję za twój głos. Masz rację. Jeżeli historie które opowiadasz są twoimi historiami, to mocno cię przytulam i życzę ukojenia. Trzymaj się siostro!

                          5 4 + odpowiedz

                      • a o Zespole Downa 26.10.2020 19:40:00

                        pisze się dlatego, że to najczęstsza przyczyna (30%) legalnych aborcji w Polsce dziś.

                        2 4 + odpowiedz

                      • ps znamienne jest również 26.10.2020 19:37:55

                        to, że chyba nie przeczytałaś mojego pierwszego posta w którym napisałem dokładnie to co ty teraz na zakończenie dyskusji. zatem przypomnę się : "Zamiast skupić się na tym, aby określić dokładnie (nawet w ustawie) kiedy na legalną aborcję zezwolić (bezmózgowie i inne wady które nie pozwalają na samodzielne życie) drzecie mordy o tym że "Aborcja jest okej"."

                        3 4 + odpowiedz

                    • Belinda26.10.2020 18:25:33

                      Nigdzie nie napisałam, że zabiłabym staruszka. Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź ze zrozumieniem.

                      6 3 + odpowiedz

                      • tak tak26.10.2020 19:35:24

                        wyręczyłaś się "ktosiem". Tak samo jak aborcji sama byś nie przeprowadziła tylko ktoś inny - lekarz. Tak jak sama rączek byś nie chciała ubrudzić krwią świnki, ale kiełbaskę zjeść. Hipokryzja okrutna

                        7 4 + odpowiedz

                        • Belinda26.10.2020 20:15:07

                          O to, to. Gdy kończą się wam merytoryczne argumenty, zawsze piszecie komentarze ad personum. Na tym skończymy wymianę postów. Dobrego wieczoru.

                          5 5 + odpowiedz

              • Andrzej Rzepliński26.10.2020 15:51:43

                Poprzedni prezes TK. Trudno mu zarzucić sprzyjanie PiSowi.

                2 0 + odpowiedz

  • Zażenowany i zniesmaczony26.10.2020 06:54:45

    Protest miał moje wielkie poparcie... do wczoraj. Wchodzeniem do kościołów i zakłócaniem mszy staliscie się moimi i moich znajomych wrogami. Akurat nie chodzę obecnie do kościoła ale gdybym był to wyprowadzilbym za wlosy jedną z drugą. Bo kierowanie wrogosci w stronę świątyń i profanacja tego co dla Polaka święte jest, podlym podsępem lewaków i ateistów. A to przeciez nie o to chodziło w tym protescie, zeby walczyc z katolikami i kościołem. I to byl samoboj dla organizacji walczących o sluszna przecież sprawę i krzywdzącego werdyktu TK.

    21 25 + odpowiedz

    • Enkanowski26.10.2020 10:07:48

      W budynkach nyzywanych kościołami już dawno Boga nie ma. Niestety obłudny kler je splugawił, smutne jest to, że wielu łudź takich jak ty tego nie dostrzega. Wcale mnie nie dziwi obuzenie kleru, który za murami kościołów czuł się bezpieczny i był przekonany, że nikt nie odważy się ich w tych murach skonfrontować.

      22 8 + odpowiedz

      • Kolego ja nie dla księdza chodzę dp koscioła26.10.2020 12:48:52

        To jest moje miejsce do modlitwy. Ja się tam modlę do Boga a nie do kleru. Ja nikomu do chałupy nie właże, bo to kazdego jest świetosc. I chcę żeby to uszanowano. Co prawda Kosciół w moim przekonaniu strzelil sobie samobója wchodzac w bliskie kontakty z pisem. I tego im nie wybaczę, bo wielu ludzi zniechecili tym do wiary. Szczegolnie tu na pomorzu gdzie mamy trochę odmienny poglad na kierunek polityczny. Ale kosciola jako miejsca modlitwy będę bronil przed adakami.

        6 4 + odpowiedz

        • Ludmiła27.10.2020 17:11:48

          A czy Twoj Bog jest tylko w kościele ?

          4 1 + odpowiedz

    • Magda26.10.2020 07:14:21

      To kościół zaczął tą wojnę, ma to na co zasłużył i jestem zaskoczona tym zdziwieniem. KK nie ma nic wspólnego z wiara, kiedy ludzie to zobaczą ? Oni wchodzą nam do domów, portfeli i łóżek, zaglądają kobietom w majtki, a sami mają taki grzech pedofili I zaniechania, że powinni się ukamieniować. Mam nadzieję, że to ich koniec !

      24 13 + odpowiedz

      • Wojna domowa juz blisko wlaśnie przez takich jak ty26.10.2020 12:55:04

        Koniec? Ty mi bedziesz mówic w co mam wierzyć? Juz mamy przy władzy jednych, co chcą zeby wszyscy byli tacy jak oni, ktorzy wszystkim juz kontrolują. Teraz widzę nastepni z tym ze o odmiennych pogladach. Ja pierwszy pojde na wojnę w obronie koscioła, bo to moje miejsce do przemyslen i modlitwy. I wara!

        5 7 + odpowiedz

        • Magda26.10.2020 13:15:43

          Nie mam nic do wiary i do osób wierzących, ale dla KK czas się kończy. Jeśli kościół chciał sie bawić w politykowanie to niech sie teraz nie dziwi, że jest stroną wojny. Oni mogą ublizać, wyzywac, dzielic i poniżac, ale od nich wara ? No chyba mamy coraz bardziej świadome społeczeństwo i mądrą młodzież. Czas dla KK się kończy, może zostaną muzea.

          11 3 + odpowiedz

          • Pisu nie trawię, koscioła będę bronił26.10.2020 13:30:34

            Myslę ze się mylisz. Wiara to nie coś płytkiego jak sobie wyobrażasz. Koniec to moze być pisu, daj Boże. A katolicyzm obroni się nawet teraz, gdy grupy lewackie mają swoje 5 minut. A czy niszczenie kościołów i przerywanie mszy to jest sposob zeby wyrazac swoje poglady? To jest dopiero dno. Takie zachowanie zaostrzy tylko konflikt i podziały wśród Polaków. Pamietaj s***nosc jest z kazdej strony niebezpieczna i prowadzi do wojen w najlepszym przypadku domowych.

            3 7 + odpowiedz

            • Magda26.10.2020 13:50:08

              I tę wojnę zapoczątkował właśnie ten kościół, ramię w ramię z PISem i Konfedetacją oraz środowiskami prolife (sekta włoska) i częścią narodowców. I proszę prześledzić historie kościoła w Irlandi, teraz czas na nas. To musiało walnąć i kościól zdawał sobie z tego sprawe i podsycał ten konflikt.

              10 4 + odpowiedz

      • Enkanowski26.10.2020 10:01:34

        Masz całkowita rację. Nie zwracaj uwagi na komentarze zatwardziałych katotalibow. To bezmyślne buraki, które dzisiaj ukrzyżowaliby Jezusa gdyby tylko ksiądz im kazał.

        10 8 + odpowiedz

        • Magda26.10.2020 13:18:07

          Absolutnie się nie przejmuję komentarzami z internetu, nie są w stanie mnie obrazić. Moje Państwo juz dość mnie obraża i poniża, razem z KK. Dlatego mówię DOŚĆ ! ! !

          9 3 + odpowiedz

        • prawdziwa mowa26.10.2020 11:07:07

          miłości, nie to co katotalibowie.

          3 5 + odpowiedz

      • dziadek26.10.2020 08:14:19

        Skoro to Ty piszesz w ten sposób to tak postępujesz i masz doświadczenie! Dno!!!

        5 6 + odpowiedz

      • Mieszkaniec Wejherowa26.10.2020 07:25:06

        Co za bełkot, szkoda mojego czasu na dalszy komentarz.

        4 7 + odpowiedz

  • Wej26.10.2020 00:46:22

    Wedle jakich przykazan ksiadz rozgrzesza drugiego ksiedza z grzechu cudzolostwa albo pedofilii ze ten moze po kazdym takim czynie bluznierczym powtarzalnym sprawowac eucharystie. Przeciez to swietokradztwo

    16 4 + odpowiedz

  • Milo25.10.2020 21:29:26

    To co robią to jest podłe. Pomysł sobie wybrali słaby żeby uzyskać odporność stadną. A służba zdrowia pada. Gdzie tu rozum ?

    8 10 + odpowiedz

  • Iska_OSkaszubskie25.10.2020 21:22:04

    Najdramatyczniejsze jest to, że dzieje się to w czasach zarazy. Ze ludzie muszą wychodzić na ulicę ryzykując życie. Nie, tego się nie wybaczy tej władzy ! Never ! Rzad zamiast sie zająć Covidem - tylko i wyłacznie to się zajmuje gejami, zmarnowanymi płodami, zwierzątami futerkowymi, Giertychem ... aż nie mogę się doczekać co wymyślili na ten tydzień. A respiratorów, łózek, karetek, lekarzy, salowych - nie ma.

    26 8 + odpowiedz

    • Lily27.10.2020 17:45:05

      Czy Wy nie widzicie w jakim totalitaryzmie zyjecie czy tylko udajecie? Covidem wlasnie tylko się zajmują stad tyle bubli legislacyjnych z Sejmu wychodzi.Ustawy pisane w dzień na kolanie glosowane w nocy .Covid własnie służy do załatwiania ważnych dla Panów spraw takich jak wykorzystywanie TK aby zmienić ustawę antyaborcyjną tylko nikt się nie spodziewał ,że kobiety w czasie pandemii na ulicę odważą się tłumnie wyjść.Takich jak zakładanie nadajników 5G,takich jak podpisywanie umów z USA na budowę atomówek .To nie covid nas zabija a głupota rządzących i obywateli. Ludzie przygaszeni,nerwowi lub posępni,smutni i zatroskani ,martwiący się o byt i jutro a rządzący pod przykrywką pandemi sterują ludźmi zamykając ich najczęściej w domach po to aby zrealizować własne cele na które narod by się nigdy nie zgodził w normalnych warunkach.

      3 3 + odpowiedz

    • Karol25.10.2020 23:30:01

      tylko taki cyniczny sk..iel z żoliborza może takie coś zafundować ludziom w czasie pandemii

      18 8 + odpowiedz

    • Zibi 25.10.2020 22:19:13

      ty się ciesz że jest ten RZĄD bo gdyby był ten twój Nie rząd to gołą d**** by nie nakarmili społeczeństwa.

      9 17 + odpowiedz

      • Iska_OSkaszubskie25.10.2020 23:47:36

        Zibi, to jest też MÓJ rząd, mam obywatelstwo tego kraju i w nim mieszkam pod rządami tego rządu.

        11 3 + odpowiedz

  • hasło dnia:25.10.2020 21:19:06

    "zabrałeś mi wolność - zabiorę ci władzę"

    19 7 + odpowiedz

  • Enkanowski25.10.2020 19:50:43

    Przeglądam te komentarze i ręce mi opadają, kiedy widzę jak bardzo dominują komentarze religijnych fanatyków. Ciekawe, czy też byliby tak radykalni, gdyby córkę któregoś z tych katotalibow zgwałciła grupa pseudoimmigrantow z Afryki, w wyniku czego zaszłaby w ciążę. Nikomu tego nie życzę, ale zmuszanie kobiet do rodzenia chorych dzieci, które nie będą nigdy do samodzielnego życia, trąca o faszyzm. O dziwo, ta władza, która tak troszczy się o nienarodzone życie, traci zainteresowanie tym życiem i jego matką, kiedy już te kobietę zmusi do urodzenia. Czego jednak się spodziewać po władzy, w której mogą decydować tacy ludzie jak pani Pawłowicz. Osobiście jestem przeciwnikiem aborcji jako środka antykoncecyjnego, jednak są sytuację w których aborcja jest uzasadniona, właśnie kiedy płód nosi znamiona ciężkiej choroby lub kiedy ciąża poważnie zagraża życiu i zdrowiu matki. Nie zapominajmy, że prawo do aborcji nie jest obowiązkiem aborcji i wszystkie kobiety, które chcą urodzić chory płód i poświęcić swoje życie na opiekę nad nim mają ku temu prawo, ale nie można zmuszać do tego kobiet, które nie czują się na siłach, aby wziąć na barki taki ciężar.

    26 10 + odpowiedz

    • ammo26.10.2020 07:56:03

      przesadziłeś z tymi emigrantami, nie masz poukładane dobrze w główce. Coś tam świta ale braki w wykształceniu widać

      3 6 + odpowiedz

    • Andrzej25.10.2020 20:27:39

      Pani Pawłowicz na tle scheuring-wielgus, jachiry czy nowackiej jest aniołem.

      10 16 + odpowiedz

      • analogicznie25.10.2020 21:16:10

        Ferdek Kiepski na Twoim tle jest Einsteinem...

        12 7 + odpowiedz

    • Ih25.10.2020 20:06:29

      Według Ciebie katolik to fanatyk, człowieku źle z tobą

      10 14 + odpowiedz

      • Enkanowski25.10.2020 21:10:04

        Sam jestem katolikiem i z pewnością nie każdy katolik jest fanatykiem. Niestety z tego co ostatnio można zaobserwować, większość fanatycznych katolików w swoich ocenach i wypowiedziach kieruję się nienawiścią zamiast miłością i wyrozumiałością. Bardzo wątpię, że Jezus takiej postawy pragnął nas nauczyć w ewangeliach.

        18 7 + odpowiedz

        • Andrzej25.10.2020 22:27:45

          "Miłość i wyrozumiałość" można było zauważyć u twoich przed domem J.Kaczyńskiego w czasie ciszy nocnej, a przede wszystkim dzisiaj w kościołach, w trakcie mszy świętej. Jeżeli tobie to zdziczenie nie przeszkadza, nie nazywaj się katolikiem.

          8 11 + odpowiedz

          • Karol25.10.2020 23:35:11

            kościół jest finansowy z pieniędzy wszystkich obywateli, kościół wtrąca się w prywatne życie każdego obywatela a więc obywatele maja prawo wyrazić swoją opinię czy się to Tobie czy nie. Ja to bym najchętniej mołotowa tam wrzucił

            10 6 + odpowiedz

        • Zibi 25.10.2020 22:22:37

          ty enkanowski jesteś ślepcem i glupcem naraz bo ta toja grupa to dopiero piją miłością do wszystkich.

          4 9 + odpowiedz

      • Andrzej25.10.2020 20:24:51

        Typowy język komucha czego więc się spodziewasz.

        6 9 + odpowiedz

  • Ali partner Eryka25.10.2020 19:28:54

    My na plebani takich problemów nie mamy. Ciągle dajemy proboszczowi ale w ciążę nie zajdziemy, więc w czym problem?

    11 11 + odpowiedz

  • Andrzej25.10.2020 19:13:28

    Przez lata feministki wrzeszczały między innymi, więcej kobiet w polityce, ponieważ łagodzą obyczaje. Właśnie, teraz widzimy, jak łagodzą.

    17 17 + odpowiedz

  • roman25.10.2020 19:02:48

    przyszły same cichodajki których za kasę nikt nie chce a darmowi nie wiedza jak się zabezpieczyć .

    9 23 + odpowiedz

  • antynazista25.10.2020 18:51:43

    Dzisiaj znów SSFrau oblazło rynek.

    10 20 + odpowiedz

  • AndrzejPL25.10.2020 16:50:48

    A kto jest autorem tekstu ? KTO pomija ich wulgaryzmy oraz paragrafy konstytucji na którą powoływał się KOD ? Czemu KOD teraz nie stosuje się do konstytucji? Czy konstytucje też napisal PIS ?

    22 20 + odpowiedz

    • Karol25.10.2020 23:38:59

      tak jest coś pisać i udawać że cokolwiek się rozumie...

      0 5 + odpowiedz

      • artykuł 3826.10.2020 07:28:58

        ukochanej przez KOD konstytucji.

        3 4 + odpowiedz

  • Protest25.10.2020 15:06:36

    W PIS du!

    18 14 + odpowiedz

  • Hfthh25.10.2020 13:40:38

    Parę opętanych w Wejherowie też się znalazło.Oni zapomnieli o swojej tożsamości ,o swoich przodkach ,którzy uparcie bronili wiary.Zatracilo się bpokolenieJP2.Ludziom coraz bardziej w łbach miesza Jak ma być dobrze na tym świecie?

    27 40 + odpowiedz

    • MK25.10.2020 20:04:01

      Co ty p*********? Nie podoba im sie perspektywa urodzenia na sile niepełnosprawnego dziecka. Tak ciężko to pojac?

      15 4 + odpowiedz

      • Zibi25.10.2020 22:26:02

        ale tobie i innym się może to nie podobać i tylko tyle. Konstytucja mówi o ochronie każdego życia i tyle.Hipokryci z was i tyle.

        5 13 + odpowiedz

    • Jezus Marian25.10.2020 19:18:58

      JP2 to ten, co podobnie jak dziwisz nic nie widział, nic nie słyszał i o niczym nie wiedział?

      13 10 + odpowiedz

    • Dziwisz się?25.10.2020 13:46:52

      :-( a może to pokolenie poznało los wielu naiwnych ministrantów?

      22 13 + odpowiedz

  • Popieram25.10.2020 13:00:55

    Bardzo dobrze, jeszcze więcej ludzi powinno demonstrować, a nie tylko kibicować :)

    36 22 + odpowiedz

  • wejherowiak25.10.2020 09:47:45

    Szkoda, że podeptano trudny kompromis, który trwał przez lata... Po wyborach wahadło wychyli się w drugą stronę! A ten sojusz tronu z ołtarzem skończy się źle dla obu stron

    38 11 + odpowiedz

    • Leon 77725.10.2020 15:00:12

      Proponuję ci zachowaj przykazania i przestań pisać głupoty.Bo masz problem z tym tronem i ołtarzem.

      12 24 + odpowiedz

      • wejherowiak25.10.2020 15:40:16

        :-) nie mam żadnych: na PiS nie głosuję, do kościoła nie chodzę, przykazań dotyczących bliźniego staram się nie łamać, piszę zazwyczaj mądre rzeczy

        24 7 + odpowiedz

  • polak mały25.10.2020 08:20:04

    Bardzo głupia forma protestu, zobaczcie jak to wpływa na klimat , jezeli musicie juz tak protestować to kupujcie chociaż szklane znicze.

    10 28 + odpowiedz

  • Ammo25.10.2020 08:00:31

    Nie chce obrazac Wejherowa ale bardzo zaściankowo sie zrobiło. Nawet w Redzie lepiej to wyglądało. O komentarzach nie wspomnę bo widze duży udział ludzi nie myslacych samodzielnie. Wejherowo co sie z tobą stało? Niby ładniejsze ale czas sie tam chyba zatrzymal.

    24 17 + odpowiedz

    • Karol25.10.2020 23:43:44

      Wejherowo to jednak miasto starszych ludzi i w większości zaściankowych katolików. Zobacz ile kościołów. Na każdym kroku krzyże. Postępu tu nie doświadczysz.

      6 8 + odpowiedz

    • antynazista25.10.2020 08:08:22

      Ładniejsze nie znaczy głupsze.

      13 7 + odpowiedz

  • antynazista25.10.2020 07:32:26

    Ten ich znaczek to mi sie z SS kojarzy czyżby tak jak oni robili najpierw aborcja ,potem gazowanie.

    23 26 + odpowiedz

    • A ta BŁYSKAWICA25.10.2020 08:45:12

      to może być symbolem sekularyzacji Polski: NAJSZYBSZEJ NA ŚWIECIE!!!

      15 6 + odpowiedz

      • od wczoraj katolik26.10.2020 08:51:41

        wczoraj od xxx czau byłem w kościele . Stop lewackim bandytom i SSFrau.

        3 6 + odpowiedz

    • antykaczysta25.10.2020 08:17:55

      Kaczyzm to jeszcze nie nazizm Hitlera ani nie bolszewizm Lenina i komunizm Stalina - ale do faszyzmu Mussoliniego oraz do nacjonalsocjalizmu Gomułki coraz mu bliżej!

      27 15 + odpowiedz

  • Elo25.10.2020 07:28:47

    Ogłoszenie tego wyroku w trakcie pandemii to wyjątkowa podłość. Zawsze patrzyłem krzywo na tęczowa flagę, ale tym razem moja sympatia jest po ich stronie. Nikomu nie życzę żeby musiał podejmować tak ciężko etyczne decyzje pod przymusem.

    26 13 + odpowiedz

    • Leon 777 25.10.2020 15:09:19

      Zachowaj przykazania i przestań wypisywać bzdury to jedyne lekarstwo na twoje chore myšlenie.

      13 18 + odpowiedz

  • Ja25.10.2020 07:23:35

    Kobiety mają rodzić dzieci bez głowy? To się naprawdę dzieje?

    22 12 + odpowiedz

  • Gfd25.10.2020 06:00:26

    Gonić te pustaki

    17 19 + odpowiedz

  • pusta taca :D25.10.2020 05:01:45

    Dzięki pani Kai Godek proces "irlandyzacji" Polski właśnie mocno przyśpieszył... Miłej niedzieli!

    22 8 + odpowiedz

    • sekularyzacja25.10.2020 08:11:25

      Ja po pandemii na niedzielne msze już nie wrócę. Jeżeli pójdę na ślub lub pogrzeb, to na tacę "naszym okupantom" nie wrzucę.

      23 9 + odpowiedz

  • Klata25.10.2020 00:29:28

    Boicie się chorych dzieci. To może na ul św. Jacka się zobaczymy.

    11 9 + odpowiedz

  • Olo24.10.2020 21:40:24

    Idę sobie do babci zanieść jej zakupy i słyszę na rynku w Wejherowie krzyki "wypier...alać". Podeszłem do zgromadzonych a to... protest kobiet w sprawie aborcji. Też jestem zdania aby nie zmieniano dotychczasowych zapisów. Ale to chamstwo, inwektywy, warcholstwo które zobaczyłem przeraża.....

    34 25 + odpowiedz

  • PiS DNO24.10.2020 21:26:20

    W Polsce nie ma paru lat Trybunału Konstytucyjnego. To prawie sami pisowcy i podnóżki Prezesa typu Pawłowicz czy Piotrowicz. Wyrok TK na kobiety na zamówienie PiS. Po to właśnie przejmują zwykle sądy. Jutro, pojutrze będę wyroki na zamówienie PiS na ludzi, na każdego z nas jak, za krytykę PiS. Tak rodził się i faszyzm i komunizm - to dzisiejsza Polska

    35 20 + odpowiedz

    • Ali24.10.2020 22:22:05

      Dno to ty lemingu ,czym szybciej to zrozumiesz tym lepiej a jak to do ciebie młotku nie dociera to wy pier dalaj szmaciarzu.

      8 28 + odpowiedz

  • nowe pokolenie 24.10.2020 20:04:49

    Ciekawe, co za kilkanaście lat będzie w wejherowskich kościołach? W kolegiacie pewnie sala koncertowa. W klasztorze filia muzeum kaszubskiego. W tym przy krokowskiej szosie filia muzeum piaśnickiego. W poewangelickim może filia biblioteki. W tych za Osiedlem Kaszubskim - chyba już tylko dyskoteki. Bo wiernych się nie uzbiera nawet na kaplicę cmentarną!

    42 13 + odpowiedz

    • piękna wizja :P25.10.2020 01:43:03

      Dzięki Kaczyńskiemu i Dziwiszowi szybko się spełni!

      18 6 + odpowiedz

  • Powtórzę 24.10.2020 19:34:41

    Powtórzę za PO_jebami: KONSTYTUCJA, KONSTYTUCJA, KONSTYTUCJA!!!! ;)

    18 30 + odpowiedz

  • Szlas ty łajzo24.10.2020 19:05:47

    Szlas ty łajzo

    25 18 + odpowiedz

  • Kazik 24.10.2020 18:11:41

    Im brzydsze tym głośniejsze....

    33 41 + odpowiedz

  • Kaszebe24.10.2020 18:08:46

    Lewactwo mąci normalnym ludziom w głowach jacy to oni są tolerancyjni i pokojowo nastawieni, jak kochają różnorodność a jak przychodzi do protestów to na sztandarach "wyp.erdalać" i łapska i kamienie idą w ruch a potem zdziwienie że policja reaguje gazem na ich "pokojową demonstrację" Wiecie jaka była reakcja GazetyZaborczej na pobicie dziennikarza TVP? Tytuł miał nagłówek "Dobrze mu tak" !!! LEWACTWO = ZAKŁAMANIE I HIPOKRYZJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    39 35 + odpowiedz

    • Marek Babarowski24.10.2020 20:29:16

      Czy to czasami nie ciebie, umiłowany Jarozbaw nazwał ukrytą opcją niemiecką. Czopkuj dalej.

      20 8 + odpowiedz

  • POLAK MYŚLĄCY24.10.2020 17:58:16

    Kto tym czarnym suk.m dał prawo zabijania czy według nich hitlerowcy też mieli takie prawo ?

    31 31 + odpowiedz

    • trolle wszędzie24.10.2020 20:21:42

      Oooo pisowski troll. A może to nasza wejherowska gwiazda PiS, prominentny działacz tak spędza sobotni wieczór? :)

      22 14 + odpowiedz

  • POLSKA NIEPODLEGŁA24.10.2020 17:55:42

    Kiedyś odpowiedzą przed Bogiem za swoje protesty. Tylko Bóg jest dawcą życia i tylko On może je odebrać ! ! !

    36 46 + odpowiedz

    • Ola25.10.2020 21:27:01

      Bóg też dał ludziom wolny wybór.... A ludzie odbierają go w imię Boga? Bóg nie zmusza nikogo do wiary w siebie, Bóg daje wskazówki A nie nakazy...

      9 2 + odpowiedz

      • Zibi25.10.2020 22:32:22

        Ola ty zawsze błyśniesz że aż po oczach poszło.Yntelygencja nie idzie w parze z wykształceniem.

        2 6 + odpowiedz

    • gorszy sort agenta25.10.2020 08:57:21

      Skoro to on daje życie, to dlaczego to nie on płaci alimenty, tylko inni faceci?

      13 6 + odpowiedz

    • antykatol24.10.2020 20:22:27

      Wstąp do klasztoru, bo cały kraj nie musi się podporządkowywać pod twoje poglądy

      24 8 + odpowiedz

  • Arka Gdynia24.10.2020 17:54:01

    Tą ustawę podpisał za swojej kadencji Aleksander Kwaśniewski, dlaczego nie protestują przed jego willami ???

    30 23 + odpowiedz

    • gorszy sort agenta25.10.2020 08:59:08

      Raczej Arka Noego a nie Arka Gdynia.

      6 6 + odpowiedz

      • Arkowiec od zawsze25.10.2020 18:58:24

        Ty gorszy sort od ARKI to się odpie....... słoiku p********. Zobaczcie kto bierze udział w tych marszach to nie są mieszkańcy trójmiasta ani okolic tam jest pierwsze , czasami już drugie pokolenie słoików.

        3 8 + odpowiedz

  • Lechia24.10.2020 17:51:43

    Według tych protestujących dziecko z zespołem Downa nie może żyć...Pytam się kto im dał pozwolenie na wyrokowanie komu życie a komu śmierć ???!!! Może powinni żyjące dzieci upośledzone zabijać na ulicach skoro chcą je zabijać w brzuchu matki ? !!!

    35 31 + odpowiedz

  • Irek24.10.2020 17:39:44

    A czemu tam ??? Właściwe było by pod dom Kwaśniewskiego , konstytucja i jej zapisy są z lat 90ych jak rządziła Lewica a Kwaśniewski był Prezydentem..Ale wtedy nikt nie protestował, Lewica ocknęła się dopiero po tylu latach i teraz miesza ????

    26 22 + odpowiedz

  • AIi24.10.2020 17:19:19

    Najważniejsze to Posady i Stanowiska. (PiS)

    30 21 + odpowiedz

  • niech tylko24.10.2020 17:15:46

    żadna z tych hipokrytek nigdy nie stara się o alimenty. Skoro to wyłączna decyzja kobiet.

    21 19 + odpowiedz

  • inne argumenty24.10.2020 16:49:28

    "Mgr Przyłębska pogwałciła kompromis Lecha Kaczyńskiego!"; "Faktycznym skutkiem represji będzie aborcja na życzenie..."

    21 14 + odpowiedz

  • fraszka24.10.2020 16:35:15

    Wyznam to do bólu szczerze: Nie będę płakać po polskim KK, Jak ongiś po PZPRze!

    22 11 + odpowiedz

  • Ja24.10.2020 16:31:54

    Dlaczego Kaczyński tak nienawidzi kobiet? Co u one mu zrobiły że on je tak upadla ?

    40 26 + odpowiedz

    • Karol25.10.2020 23:48:17

      żadna mu nie dała....

      8 0 + odpowiedz

    • laska24.10.2020 21:25:13

      Nic mu nie zrobiły. Żadna by mu nie chciała nic zrobić

      25 4 + odpowiedz

  • Ali24.10.2020 16:17:46

    Psy szczekają a karawana jedzie dalej.PO jebów garstka i tyle.

    32 42 + odpowiedz

  • Cóż rzec można24.10.2020 15:56:24

    PiS tonie.

    37 23 + odpowiedz

  • AIi24.10.2020 15:51:39

    W związku z zaistniałą sytuacją rząd PiS powinien niezwłocznie podać się do dymisji.

    40 24 + odpowiedz

    • Normalny24.10.2020 20:04:43

      Ha,ha,ha

      8 6 + odpowiedz

    • Ali do ali 024.10.2020 16:21:07

      Ty to jesteś desperat bo nie dość że się podszywasz pode mnie to stać cię tylko na kopiuj wklej .... typowy lemnig p:)

      10 18 + odpowiedz

  • Alek 24.10.2020 15:51:21

    Może mi ktoś przypomni, kto napisał i wprowadził obecnie obowiązującą KONSTYTUCJĘ ??? Czy to nie przypadkiem SLD-LEWICA wprowadziła te przepisy do KONSTYTUCJI?, a szczujnia tvn i lewaccy zadymiarze jak zwykle chcą tym obarczyć Rząd PiS ??? To nie TK zakazuje aborcji, to nie nasz rząd zakazuje aborcji, to nie PiS zakazuje aborcji, tylko nasza KONSTYTUCJA, KONSTYTUCJA, KONSTYTUCJA, napisana przez SLD której tak broni LEWACTWO. Nagle wam się KONSTYTUCJA nie podoba??? ????

    38 22 + odpowiedz

    • Ammo25.10.2020 07:55:40

      Ale brednie. Tutal chodzi o interpretację. Ochłoń

      10 5 + odpowiedz

  • Haha haha haha haha24.10.2020 15:50:44

    Jeżeli możesz zostań w domu. Pomagaj seniorom.

    16 9 + odpowiedz

  • PIKI24.10.2020 15:46:37

    Przecież tego chcieli wyborcy . Teraz zdziwienie. Była okazja przy ostatnich wyborach prezydenckich . Nie chodziło o wybór Trzaski (lubię ,nie lubię) ,ale o wybór kogoś kto poprzez stanowisko mógłby kontrolować faszystowskie zapędy PIS i jego przystawek + kleru i mógłby wprowadzać drogą prezydencką propozycje ustaw .Teraz ustawy opozycji są w koszu od razu. Ludzie za te 500 zł wybrali ,że chcą kaczej dyktatury, a to dopiero początek . Nie jesteście wy i jego wyborcy podmiotami do rozmowy ,jesteście przedmiotami ,a przedmioty głosu nie mają ,przedmioty się kupuje -tak też zrobił ,kupił nas za nasze pieniądze ,a prowizja to takie wyroki jak ten .

    27 20 + odpowiedz

  • Marianna24.10.2020 15:01:11

    O całe 20-30 osób xDDD artykuł stronniczy bo jestem kobietą i popieram wyrok TK. A tutaj kodziarze jak zwykle podczepiaja sie pod kazda zadyme.

    43 47 + odpowiedz

    • Popierasz?24.10.2020 19:15:22

      Niech taka tragedia trafi na Ciebie to ciekawe czy nadal będziesz popierać głupia łajzo. Oby trafilo.

      18 8 + odpowiedz

      • Marianna25.10.2020 16:12:33

        Bezmózgi ośle a co ty wiesz o rodzeniu dzieci. Wytrzyj nos ze smarkow i do lekcji sio

        7 8 + odpowiedz

        • Popierasz?25.10.2020 18:11:06

          wiem. Bo mam dwoje i nic Ci eo tego. Wypier..dalaj razem z tymi imbecylami.

          6 3 + odpowiedz

    • Paola24.10.2020 18:15:47

      Jestem ciekawa czy tak chetnie urodzisz dziecko ktore zaraz po porodzie umrze bo nie bedzie mialo wydolnych pluc zeby zyc za lonem matki, dolozymy do tego deformacje twarzo-czaszki itp. Urodzisz i ciekawe co kupisz lozeczko czy trumne!!!!

      26 9 + odpowiedz

      • Jagoda24.10.2020 20:48:00

        Widać po wpisie że paola to lemingówa 1 klasa.

        4 23 + odpowiedz

        • Paola25.10.2020 14:19:20

          Poczytaj o chorobach latalnych, zespol edwordsa naprzyklad!!! Takie dzieci dozywaja do ok roku, nieraz dwoch dni, a w jaki sposob panstwo wspiera takie dzieci!!! Laduja w hospicjach i umieraja samotne i w cierpieniu!!! To jest wasze milosierdzie.. Patrzec jak cierpi matka i jej dziecko!!! Katolicy zj***** i najpierw ogarnij slowo"" leming"" kretynko..

          9 4 + odpowiedz

    • Joanna24.10.2020 15:09:12

      Jestem kobietą i nie popieram wyroku. Jest mało osób, to chociaż policja nie tłucze ich pałami, jak to miało miejsce w Warszawie.

      31 24 + odpowiedz

      • szach mat24.10.2020 19:56:53

        halo halo. podobno są 52 płcie skąd policja w warszawie miała wiedzieć że bije i gazuje kobiety??

        9 10 + odpowiedz

Stop Hejt Nie hejtuj, pisz kulturalnie i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij "zgłoś nadużycie".
Klikając "dodaj", akceptujesz regulamin portalu

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ