18.09.2020 14:30 0 NW/port.gdynia.pl

Do gdyńskiego portu będą mogły wpłynąć nawet 240-metrowe statki

Źródło:port.gdynia.pl

Port Gdynia i jego geograficzne i rynkowe usytuowanie predysponuje go do pełnienia wielu funkcji. Jedną z nich jest rola centrum dystrybucyjnego ukierunkowanego na Region Morza Bałtyckiego oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Ze względu na stale rosnące potrzeby armatorów, gdyński port nieustannie dostosowuje swoją infrastrukturę.

Port planuje rozbudowę terminala ro-ro, który jest jednym z istotniejszych segmentów rynku żeglugowego. Jak podkreślają przedstawiciele gdyńskiego portu, ten już dziś posiada bardzo dobrze zorganizowany terminal, lecz z uwagi na plany rozwojowe armatorów i rosnące wolumeny przeładunków, konieczne jest jego powiększenie. Dzięki temu będzie spełniał swoje zadania także w perspektywie kolejnych 10-15 lat.

  • Zalądowienie części Basenu V wraz z przebudową ramp ro-ro w Porcie Gdynia ma na celu dostosowanie ich do przyjmowania jednostek o długości około 240 metrów, planowanych do wprowadzenia przez armatorów na Morze Bałtyckie w perspektywie kilku najbliższych lat* - czytamy na port.gdynia.pl.

Realizacja tej inwestycji ma przyczynić się do zwiększenia przepustowości portu, który należy do VI Europejskiego Korytarza Transportowego łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach.

Wykonawca przygotowuje już studium wykonalności, a projekt realizowany jest zgodnie z harmonogramem. Przewidujemy, że z zmodernizowanych ramp operatorzy będą mogli korzystać już w drugim kwartale 2025 r. Liczymy, że inwestycja ta sprawdzi do Portu Gdynia nowych armatorów i nowe połączenia – wyjaśnia Adam Meller, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Projekt zakłada m.in. prace pogłębiarskie – z obecnych 7,6 m – 8 m do 10 m-15,5 m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok 20 tys. m2 pod działalność portową, rozbiórki i modernizację ramp czy części Nadbrzeża Rumuńskiego oraz przebudowy infrastruktury sanitarnej, energetycznej, telekomunikacyjnej, drogowej i kolejowej.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24