01.04.2020 10:40 5 mike/Transport-publiczny.pl

Znamy wykonawcę projektów dworców w Swarzewie i Mrzezinie

Źródło: Wikimedia.org

Za ponad 300 tysięcy złotych powstaną projekty przebudowy dworców w Swarzewie i Mrzezinie. Celem gruntownej modernizacji, która będzie przeprowadzona jako część większego projektu, jest przywrócenie funkcjonalności obu obiektów. Przedstawiciele PKP SA podpisali umowę na realizację inwestycji.

Na początku października 2019 roku informowaliśmy o rozpoczęciu postępowania przetargowego, które obejmowało wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy dworców w Swarzewie i Mrzezinie. W drugiej połowie marca podpisano umowę na realizację tej inwestycji. Zwraca uwagę znacznie niższa cena niż pierwotnie zakładano. Początkowo kolejarze prognozowali, że oba projekty będą kosztować ponad 700 tysięcy złotych. Ostatecznie PKP SA zapłaci wykonawcy nieco ponad 300 tysięcy złotych.

Fot. Dawid Jastrzębski/Bazakolejowa.pl

Projekt przebudowy dworców w Swarzewie i Mrzezinie wykona firma Buden. Pierwszy z nich kosztował 170,5 tys. zł. Przedmiotem projektu jest budynek z 1903 roku, który znajduje się pod ochroną konserwatorską. Obiekt jest częściowo użytkowany i zamieszkany. Po przebudowie na parterze zostaną przywrócone funkcje dworcowe. Na swarzewskim dworcu powstaną zatem hol, poczekalnia i toaleta.

Planowane jest przekształcenie obecnie zamieszkiwanego poddasza w przestrzeń techniczną, wyłączoną z użytkowania. Założono również rozbiórkę budynku gospodarczego i przebudowę budynku szaletów na wiatę rowerową. Przewidziano 10–20 stojaków rowerowych oraz kilkanaście miejsc parkingowych – informuje portal Transport-publiczny.pl.

Projekt przebudowy dworca w Mrzezinie będzie kosztować 131,5 tys. zł. Jest to obiekt oddany do użytku w 1915 roku, który nie podlega ochronie konserwatorskiej. Obecnie nie jest on dostępny dla pasażerów – pomieszczenia częściowo wykorzystują PKP PLK i Polregio.

W części niezajmowanej przez PLK planowana jest część związana z obsługą pasażerów. Przywrócona ma zostać historyczna bryła. Założono rozbiórkę dobudówek i wiaty technicznej oraz budowę wiaty przylegającej do budynku dworca, która służyć ma jako zadaszenie na rowery oraz poczekalnia zewnętrzna. Przewidziano 10–20 stojaków rowerowych oraz kilka miejsc parkingowych – czytamy na portalu Transport-publiczny.pl.

Według wcześniej podawanych informacji, zwycięzca przetargu będzie miał 36 tygodni na przygotowanie dokumentacji, wraz z pozwoleniem na budowę. To nie jedyne zmiany na linii kolejowej nr 213 z Redy do Helu. Łącznie na wspomnianym szlaku ma powstać lub być zmodernizowanych 11 obiektów dworcowych. Więcej o tej dużej inwestycji pisaliśmy w tym artykule.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...