Uczniowie z gdyńskiej szkoły podstawowej na Witominie poznają tajniki kodowania – bez użycia komputerów. Podczas tygodnia edukacji informatycznej szkołę odwiedził prof. dr hab. Maciej Sysło, który pokazywał dzieciom, jak w kreatywny sposób korzystać z kreatywnych pomocy naukowych.
Nauka informatyki poprzez zabawę i kolorowanki? Jest to możliwe m.in. podczas edukacyjnego festiwalu „Kodowanie z Dwunastką”, które zorganizowała Szkoła Podstawowa nr 12 na Witominie. Dzięki projektowi, najmłodsi mają okazję poznawać tajniki kodowania, wykorzystując niekoniecznie komputery, a kreatywne pomoce dydaktyczne.
Źródło: gdynia.pl
Źródło: gdynia.pl
Klasy pierwsze poznają język Scratch, starsi rozwiązują łamigłówki Godziny Kodowania, a jeszcze starsi powoli poznają język Python. Jak podaje Gdynia.pl, uczniowie małymi krokami wchodzą w świat technologii.
– *To działania, podczas których dzieciaki wykorzystują informatykę do rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach, m.in. na języku polskim, również z klasami 0–3, gdzie dzieci przez zabawę uczą się rozwiązań kreatywnych. Dziś przez cały dzień obserwujemy w każdej klasie zajęcia z matami edukacyjnymi, tabletami, komputerami i innymi materiałami edukacyjnymi – mówi Jakub Ubych, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Źródło: gdynia.pl
Źródło: gdynia.pl
W ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, gdyńską placówkę odwiedził prof. dr hab. Maciej Sysło – autorytet naukowy i propagator informatyki i programowania.
– To amerykańska inicjatywa obecna w 180 krajach. Jest do tego odpowiedni serwis, oprogramowanie, zabawy i gry w programowanie, a ja jestem partnerem tej inicjatywy na Polskę. Najlepszą nagrodą jest to, że inicjatywa jest szalenie popularna w polskich szkołach, w zeszłym roku brało w niej udział 600 tysięcy uczniów. Można zobaczyć aktywności, które są dalekie od komputera, ale poświęcone myśleniu algorytmicznemu. To motywacja dla ucznia, żeby zająć się informatyką, a nie tylko posługiwać się komputerem w celach konsumpcyjnych – wyjaśnia specjalny gość SP nr 12 w Gdyni.
Źródło: gdynia.pl
Źródło: gdynia.pl
Podczas akcji nauczyciele korzystali z takich urządzeń, jak roboty – Ozobot, Dash, Dota, Edison. Przy nauce programowania wspierali się także grami planszowymi Scottie GO!, tabletami i drukarkami 3D. Główny cel to rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia u dzieci, podaje Gdynia.pl.