31.03.2014 08:41 0

Od dzisiaj utrudnienia na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od początku lutego pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. Stacja zostanie rozbudowana m.in. o jeden dodatkowy peron dalekobieżny, a pasażerowie skorzystają z przebudowanych przejść podziemnych.

Zmiana organizacji ruchu

Prace w związku z pierwszą fazą przebudowy przejść podziemnych wymagają zmiany ruchu pieszego na stacji. W poniedziałek, 31 marca 2014 roku, od wieczora zmianie ulegnie organizacja ruchu pieszych na stacji. Przejście podziemne prowadzące z budynku dworca do peronów dalekobieżnego i SKM zostanie zamknięte na odcinku od dworca do wejścia na peron dalekobieżny. Hall dworca, w tym obsługa kasowa, pozostanie dostępny dla podróżnych tak jak dotychczas.

Dojście do peronu SKM możliwe będzie z przejścia podziemnego łączącego ulice Dmowskiego i Wajdeloty. Dojście na peron dalekobieżny przewidziane jest przez tymczasowe przejście w poziomie szyn, zlokalizowane na końcu peronu od strony Gdańska Głównego i alternatywnie przez peron SKM i czynny odcinek tunelu dworcowego. Organizacja obowiązywać będzie do połowy roku.

Nowoczesna stacja Wrzeszcz

Po zakończeniu prac w połowie 2015 roku pasażerowie będą korzystali z odnowionych peronów, na które z pomocą wind będą mogli dostać się niepełnosprawni, podróżni z cięższym bagażem i rodzice z dziećmi w wózkach. Nowe perony będą wyższe od dotychczasowych. Zostaną one wyposażone w nowe elementy małej architektury, jak wiaty, ławki, tablice na rozkłady i oświetlenie.

Zmodernizowana stacja posłuży również pociągom powstającej linii kolejowej do dzielnicy Matarnia i do gdańskiego lotniska. Pierwotny projekt stacji został skorygowany na prośbę inwestora zajmującego się tym przedsięwzięciem.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...