30.01.2014 13:21 0

Od jutra BOK Energi w Wejherowie nieczynny

Biuro Obsługi Klienta Energi w Wejherowie od jutra przestanie działać. Firma skupia się na dalszym rozwoju obsługi telefonicznej i internetowej. O pozostawienie BOK-u apelują samorządowcy powiatu wejherowskiego i puckiego. W tej sprawie wystosowano specjalne pismo.

Grupa ENERGA wprowadza zmiany w obsłudze i sprzedaży. Wynikać one mają ze spadającej liczby osób korzystających z tradycyjnych punktów obsługi klienta, co sprawia, że ich funkcjonowanie traci ekonomiczne uzasadnienie.

Innego zdania są sami klienci Energi, którzy nie kryją swojego oburzenia.

  • Totalna bzdura. Jestem oburzony. Ja mieszkam w Wejherowie, to jest w porządku, ale to okoliczni mieszkańcy wsi wszystko załatwiali tutaj. Teraz będą musieli dojechać do Gdyni. Na poczekalni zawsze jest co najmniej 20 osób - wyjaśnia Marian z Wejherowa.

W BOK-u w Wejherowie pracuje 7 osób. W związku z zamknięciem placówki zlikwidowane zostaną wszystkie stanowiska. Jednak dla części pracowników przygotowano propozycję dalszej współpracy w ramach Grupy ENERGA. Dla pozostałych przygotowano specjalny pakiet osłonowy – w trzech możliwych do wyboru wariantach.

Klienci korzystający do tej pory z tradycyjnych biur obsługi klienta będą mieli do dyspozycji rozwijane od kilku lat i sprawdzone sposoby na załatwienie wszystkich spraw związanych z energią elektryczną.

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta – dostęp przez internet 24h na dobę

W czynnym 24 godziny na dobę eBOKu (ebok.energa.pl)‎ każdy może uzyskać szczegółowe informacje o swojej umowie, cenach usług, płatnościach, pobrać formularze kontaktowe czy złożyć reklamację. Wszystkie te czynności mogą zostać wykonane z domu lub z dowolnego innego miejsca. Stale rozwijane jest również mobilne Biuro Obsługi Klienta (meBOK), które w formie aplikacji na telefony z systemami iOS i Android oferuje podobne funkcjonalności co eBOK.

Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta – dostęp przez 12h na dobę

tBOK, dostępne przez 12 godzin na dobę pod numerem 555 555 500 pozwala załatwić wszystkie sprawy związane z podpisywaniem umów czy rozliczeniem rachunków za prąd. Średni czas połączenia to ok. 4-5 minut. Połowa połączeń odbierana jest przez konsultantów w czasie poniżej 20 s., a zdecydowana większość spraw załatwiana jest podczas pierwszego kontaktu. To wygodna propozycja szczególnie dla osób starszych, które nie muszą dojeżdżać do placówki i ponosić dodatkowych kosztów. Ponadto, dużym ułatwieniem jest możliwość podpisania umowy bez konieczności bezpośredniej wizyty w biurze obsługi. Telefonicznie można uzgodnić warunki umowy, którą kurier dostarczy bezpłatnie do podpisu na wskazany przez klienta adres. tBOK czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08.00 do 20.00.

Wspólne stanowisko uczestników spotkania w dniu 30 stycznia 2014 r.w sprawie zapowiedzi likwidacji Biura Obsługi Klienta Grupy ENERGA zlokalizowanego w Wejherowie przy ulicy Przemysłowej 18
Działając na rzecz społeczności lokalnych apelujemy o pozostawienie Biura Obsługi Klienta Grupy ENERGA przy ulicy Przemysłowej 18 w Wejherowie. Dotychczasowa lokalizacja BOK w Wejherowie była dogodna dla mieszkańców dwóch powiatów chcących załatwić sprawy związane z odbiorem energii elektrycznej.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (dane z 31.06.2013 r.) w obu powiatach mieszka 286.000 osób, w tym około 13 % to osoby w wieku poprodukcyjnym. Osoby starsze nie korzystają z Internetu, często mają również kłopoty z przedstawieniem swojej sprawy telefonicznie poprzez infolinię, dlatego preferują tradycyjne formy załatwiania spraw – osobiście w biurach.
Obecne położenie biura jest korzystne dla mieszkańców obu powiatów. Do Wejherowa można dojechać autobusem PKS ze wszystkich miejscowości powiatu wejherowskiego oraz autobusem PKS i kolejką SKM z miejscowości powiatu puckiego. Likwidacja biura obsługi klienta stanowić będzie istotne utrudnienie dla klientów: wydłuża czas dojazdu, rodzi potrzebę łączenia dojazdu z kolejnym środkiem lokomocji oraz znacząco zwiększa koszty podróży, co nie jest bez znaczenia dla budżetów gospodarstw domowych.
Kolejną przesłanką mówiąca za pozostawieniem w Wejherowie biura obsługi jest typowo turystyczny charakter większości gmin. W okresie od maja do września w pasie nadmorskim powiatu wejherowskiego i puckiego przebywają tysiące ludzi, którzy ze względu na różnorodną działalność  muszą wykonywać  czasowe przyłącza energetyczne. Nowa lokalizacja Punktu Obsługi Klienta znacznie utrudni im tą działalność.
Czynniki ekonomiczne determinujące zmiany w obszarze sprzedaży i obsługi klientów są ważne. Jednakże należałoby rozważyć, czy czynnik społeczny nie jest, w tym przypadku, priorytetową przesłanką do zaniechania proponowanych zmian.

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...