18.01.2014 08:03 0

Prace torowe w Trójmieście przed terminem

fot. PKP PLK

Pasażerowie już mogą podróżować dwoma kompleksowo zmodernizowanymi torami na trasie z Gdańska Oliwy do Gdyni Chyloni. Prace na tym odcinku zostały zakończone 2,5 miesiąca wcześniej niż zakładały to plany!

Modernizacja zakładała przebudowę ok.18.5 km trasy, co oznacza, że zbudowano ponad 50 km nowych torów i rozwieszono nad nimi 71 km sieci trakcyjnej. Przebudowane zostały też 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedna kładka dla pieszych. Wyremontowano również 7 peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia. Perony zostały podwyższone i dostosowane do dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z cięższym bagażem.

Przebudowa odcinka Gdańsk Oliwa - Gdynia Chylonia jest kolejnym zadaniem na modernizowanej trasie Warszawa - Gdynia, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały przed czasem. Pod koniec grudnia udostępniono dla ruchu nowy wiadukt drogowy w Działdowie, który planowo miał być ukończony aż 8 miesięcy później. Było to zadanie priorytetowe dla spółki ze względu na kluczowe znaczenie obiektu dla komunikacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego i kolejowego w mieście.

Do końca 2014 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zakończyć zasadnicze prace torowe i inżynieryjne na modernizowanej magistrali z Warszawy do Gdyni. Kolejne miesiące będą poświęcone montażowi systemowi ERTMS, który pozwoli, między innymi, na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów do 200 km/h na wybranych odcinkach trasy.

Całkowity koszt robót modernizacyjnych prowadzonych na terenie Trójmiasta prze PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji magistrali Warszawa – Gdynia się miliarda złotych. Prace prowadzone były w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa - Gdynia na obszarze LCS Gdańsk, LCS Gdynia oraz LCS Działdowo”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

fot. PKP PLK


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...