31.03.2024 15:10 3PM/mat.pras.
W związku z wykrytymi próbami wyłudzeń, spółka InnoBaltica informuje, że nie sprzedaje kart podarunkowych Systemu FALA, a jedyną stroną internetową, przez którą można zamówić Kartę FALA jest [https://systemfala.pl/](https://systemfala.pl/). Spółka powiadomiła policję o oszustach, próbujących pobierać pieniądze za zakup Karty FALA poprzez fałszywe strony internetowe oraz profile społecznościowe.
27.03.2024 08:00 10ab
W ciągu ostatnich dni policjanci otrzymali zgłoszenia od kolejne osób, które wpadły w sidła oszustów. Pokrzywdzeni zostali zmanipulowani i stracili od kilkudziesięciu tys. do ponad 120 tys. zł.
11.03.2024 09:00 4PM/KWP Gdańsk
Na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni. Przestępcy wykorzystują komunikatory internetowe do wyłudzania pieniędzy. Pomorska policja opublikowała film, w którym ostrzega przed oszustami.
17.02.2024 07:00 2PM/ZUS/KPP Wejherowo
Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otrzymują pocztą elektroniczną informacje o konieczności uzupełnienia lub poprawienia danych dotyczących świadczenia 800 plus. Wiadomość zawiera link, w który należy wejść, aby poprawić dane. Bez tego ma być niemożliwe podniesienia świadczenia z 500 do 800 zł. Tych wiadomości nie wysyła ZUS i są one fałszywe.
08.11.2023 18:30 0Michał Jarosz
Zbliża się Black Friday, a to oznacza wzmożoną działalność internetowych oszustów. W tym okresie zachowajmy szczególną ostrożność!
16.10.2023 16:00 3PM/KPP Wejherowo
Wykorzystując metodę "na policjanta", wyłudziła od dwójki seniorów z Rumi i Wejherowa ponad 83 tysiące złotych. Oszustce grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
10.10.2023 11:00 1PM/KPP Puck
Oszuści działający w internecie cały czas są aktywni. Kolejnym sposobem na nieuczciwe wzbogacenie się są oszustwa przy zakupie opału. Atrakcyjna cena i obietnica błyskawicznej dostawy powinny szczególnie wzbudzić czujność. Oszuści pobierają zaliczki i nie wywiązują się z umowy. Apelujemy o ograniczone zaufanie przy płatnościach internetowych.
03.07.2023 09:14 9PM/Policja
Służby ostrzegają przed oszustami, którzy wykorzystują do swoich celów prawdziwe wiadomości przekazywane przez media, by wzbudzić zainteresowanie potencjalnych ofiar lub wręcz wywołać u nich zaniepokojenie i skłonić do działania pod presją. Działania te najczęściej skutkują utratą środków lub przekazaniem swoich poufnych danych, np. danych osobowych, loginów i haseł do bankowości elektronicznej, czy danych z karty płatniczej.
30.06.2023 13:00 31PM/KPP Wejherowo
W Rumi doszło do oszustwa metodą na funkcjonariusza CBŚP. 84-latek stracił 50 tys. zł.
23.06.2023 12:00 2PM/Prokuratura Regionalna w Gdańsku
14 oskarżonych, 5500 osób pokrzywdzonych na kwotę 4,3 miliona złotych. Oszukiwali w fikcyjnych sklepach internetowych oraz prali pieniądze.
21.06.2023 13:00 9PM
Do wyjątkowo groźnie wyglądającego zdarzenia doszło w środę rano. Kierowca stracił panowanie nad autem i dachował. 27-latek był pijany.
07.06.2023 10:00 9PM/KPP Wejherowo
Podają się przez telefon za policjanta, prokuratora, pracownika banku lub innych instytucji - policja apeluje o to, żeby uważać na oszustów. Do kolejnej próby wyłudzenia pieniędzy doszło na terenie gminy Szemud.
14.03.2023 15:00 6PM/KMP Gdynia
Przedstawili się za policjanta i prokuratora i oszukali na 40 tys. zł oraz ponad 7 tys. dolarów. Gdyńscy funkcjonariusze apelują zwłaszcza do starszych osób o ostrożność.
12.03.2023 12:00 19WH/KPP Wejherowo
Dwóch mieszkańców powiatu wejherowskiego zostało oszukanych metodą na „pracownika banku”, „prokuratora” i „policjanta”. Łącznie stracili ponad 150 tysięcy złotych. „Nie daj się oszukać. Przerwij rozmowę, gdy ktoś namawia cię do przekazania lub przelewu pieniędzy przez telefon” - apeluje asp.sztab. Anetta Potrykus z wejherowskiej komendy.
09.03.2023 08:49 2PM/KWP Gdańsk
Dwie seniorki straciły kilkadziesiąt tys. zł. po tym, jak zadzwonił do nich oszust podający się za lekarza. Kobiety były przekonane, że przekazują pieniądze na leczenie bliskich, którzy trafili do szpitala z powodu zarażenia Covid-19. Trzecia z kobiet wykazała się czujnością i w porę zakończyła rozmową.