17.09.2023 10:00 0 Tomasz Smuga/OMGGS

Pierwsze problemy z Mevo 2.0 ' Telefonów jest dużo'

OMGGS

Trudności z dodzwonieniem się do Centrum Kontaktu i z dokończeniem rejestracji - to niektóre z problemów zgłaszanych przez osoby korzystające z rowerów w Mevo 2.0. Trwa drugi etap testowania jednośladów.

Przypomnijmy, że od 13 września na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszyło - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty. W tej fazie testów mieszkańcy z rowerów w Mevo 2.0 korzystać mogą w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Rumi, Pruszczu Gdańskim, Kartuzach, Pucku, Władysławowie, Sierakowicach, Żukowie, Somoninie, Stężycy, Kosakowie oraz w Kolbudach.

Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot poinformował o najczęstszych zgłaszanych uwagach przez użytkowników systemu.

Jesteśmy świadomi pojawiających się błędów w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Hiszpański Operator, będąc w stałym kontakcie z nami, pracuje nad ich wyeliminowaniem. Jednocześnie zaznaczamy, że dopóki system nie będzie działał w pełni sprawnie, Obszar Metropolitalny - a co za tym idzie mieszkańcy - nie poniesie żadnych kosztów w związku z Mevo. City Bike Global płatność otrzymuje dopiero po miesiącu poprawnego funkcjonowania wszystkich elementów systemu - informuje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Wśród zgłaszanych problemów przez użytkowników są m.in. trudności z dodzwonieniem się do Centrum Kontaktu.

Minęły dwa dni testów, telefonów jest dużo, to prawda. Już zgłosiliśmy potrzebę zatrudnienia większej liczby osób w call center, aby jak najlepiej rozwiązywać problemy użytkowników rowerów. Warto pamiętać, że na ten moment, jeśli wszyscy konsultanci są zajęci, połączenie automatycznie jest kończone po trzech minutach oczekiwania - wyjaśnia Gochniewski. - Wiemy, że obszar działania systemu nie jest perfekcyjny (dzielnice są ucięte w połowie), ale Operator, czyli City Bike Global z Barcelony, cały czas to poprawia. Również nazwy i lokalizacje stacji nie są identyczne w aplikacji i na stronie projektu. Trwa weryfikacja i ich ujednolicanie.

CZYTAJ TEŻ: Jeżdżą nawet po trzy osoby. Tak mieszkańcy testują rowery w Mevo 2.0

OMGGS dostaje także sygnały o trudnościach z dokończeniem rejestracji, ponieważ odrzuca kartę.

W takim przypadku należy zamknąć apkę jako działającą w tle i uruchomić ponownie oraz zadzwonić na infolinię banku upewniając się, czy nie jest to kwestia dodatkowych zabezpieczeń (u części użytkowników tu właśnie był problem) - tłumaczy rzecznik prasowy.

Użytkownicy zwracają też uwagę na brak relokacji rowerów czy brak dostępnych rowerów na stacjach.

Nie ma obowiązku relokacji rowerów na każdą stację, one są tak naprawdę w nieustannym ruchu. Tym bardziej że jesteśmy w fazie testów, kiedy na ulicach 16 gmin pojawi się połowa floty docelowej. W związku z tym, trudno będzie zapełnić wszystkie 717 stacji pojazdami - informuje rzecznik.

Testy wśród mieszkańców potrwają minimum 21 dni, albo do czasu gdy wszystkie elementy systemu będą działały bez zastrzeżeń. Wtedy na ulice Obszaru Metropolitalnego wyruszy cała flota rowerów, czyli w sumie 4050 rowerów, w tym 3000 modeli ze wspomaganiem elektrycznym.

Na wstępie jeszcze raz dziękujemy osobom testującym, ale jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, aby nie korzystać z Mevo przez cały dzień. Powtarzamy - to są testy. Pragniemy, aby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać z rowerów. Na ten moment nie planujemy zmian w zasadach testowania i nie przewidujemy ograniczeń czasowych. Liczymy na zdrowy rozsądek użytkowników. Dlatego też nie tylko prosimy o krótkie przejazdy (w końcu Mevo w założeniu jest tylko uzupełnieniem transportu publicznego, a nie jego zastępstwem), ale też o użytkowanie pojazdów zgodnie z regulaminem - podkreśla rzecznik.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...