08.05.2023 10:30 13 PM

Szukają rozwiązania dla bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie

Fot. archiwum TTM

Grupa działająca na rzecz powstania bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie opublikowała na swojej stronie propozycję niwelety torowiska linii 202 w miejscowości. Jak informują - przedstawiciele kolei przyznali, że istnieje możliwość obniżenia torowiska.

Zamknięty przejazd w centrum Luzina, na ulicy Wilczka sprawia, że tworzą się gigantyczne korki. W godzinach szczytu sięgają nawet do byłej krajowej szóstki. Władze i radni gminy Luzino chcieliby, żeby w tym miejscu powstał bezkolizyjny przejazd kolejowy. W tej sprawie wysłano petycję do premiera RP.

Natężenie ruchu na ulicy Wilczka sięga kilkunastu tysięcy pojazdów na dobę. Kolizyjny przejazd kolejowy położony jest na wzniesieniu. Różnica poziomów stanowi około 12 metrów.

Proponujemy obniżenie torowiska tak, aby umożliwić budowę bezkolizyjnego przejazdu w centrum, przez drogi powiatowe, czyli ul. Ofiar Stutthofu oraz ul. Wilczka – pisali w październiku 2022 roku autorzy petycji.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Chcą bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Luzinie

Okazuje się, że w planach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest pozostawienie przejazdu w obecnym kształcie oraz budowa przejścia podziemnego dla osób pieszych.

Budowa wiaduktu jest niemożliwa ze względu na obecną infrastrukturę i sąsiednią zabudowę – mówił w listopadzie 2022 roku Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wciąż trwa debata publiczna i dyskusja na temat ewentualnego bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie. Pojawiła się propozycja niwelety torowiska linii 202. Niweleta to linia łącząca poszczególne punkty wysokości robót ziemnych oraz wysokości nawierzchni występująca w przekroju podłużnym drogi.

Fot. Dla Bezkolizyjnego Przejazdu w Luzinie

Linią czerwoną zaznaczono projekt przebudowy linii 202 przygotowywany przez PKP PLK S.A. Linią jasno niebieską - obecną niweletę torowiska. Linią ciemnoniebieską - propozycję UG tzn. obniżenie torowiska do 6,9 metra na przejeździe w centrum, przy zachowani spadku 0,3% w kierunku rzeki w celu odprowadzenia wód opadowych.

Pytanie dlaczego nie przeanalizowano takiej możliwości wcześniej, skoro, jak podają Państwo z PKP, przejazd w centrum Luzina miał być projektowany tak, aby umożliwić budowę wiaduktu lub estakady w przyszłości? Im niższy poziom torów, tym łatwiejsza stałaby się budowa wiaduktu, przy obecnej zabudowie centrum, na ulicach Wilczka-Ofiar Stutthofu – czytamy na stronie Dla Bezkolizyjnego Przejazdu w Luzinie.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wójt Luzina chce bezkolizyjnego przejazdu na Wilczka


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...