30.11.2021 09:00 0 Materiał partnera

Kampania Google Ads – na czym polega?

Mat. prasowe

Kampania Google Ads – na czym polega?

Kampanie Google Ads służą wyróżnieniu danej witryny na różne sposoby. Większość z nas zapewne nie raz zaobserwowała obecność reklam w wynikach wyszukiwania. Materiały sponsorowane pojawiają się w Google na samej górze przeglądarki oraz na dole pierwszej strony. Reklamy wyświetlają się jedynie pod konkretnymi frazami wpisywanymi przez użytkowników. Zadaniem każdego reklamodawcy jest więc znalezienie najtrafniejszych słów kluczowych i dopasowanie ich do potrzeb konkretnych grup docelowych? Jak to uczynić? Pomocne są w tym kampanie Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Nazwa Google Ads odnosi się bardzo szerokiego zakresu możliwości reklamowych Google : w jego wyszukiwarce oraz innych usługach, partnerskich stronach internetowych i aplikacjach. Usługi te mają na celu pomóc przedsiębiorcom i agencjom marketingowym działającym online dotrzeć do jak największej liczby klientów, którzy szukają odpowiedzi w wyszukiwarce Google, korzystają z YouTube, przeszukują mapy Google i pobierają aplikację z Google Play.

Google Ads pomaga firmom wybrać rozwiązania odpowiadające ich potrzebom, co ułatwia dostarczenie konsumentom godnych zaufania reklam.

Google Ads – rodzaje reklam

Google Ads umożliwia wybór jednego, albo kilku typów reklamy. W zależności od indywidualnych potrzeb zdecydować się można na reklamę:

· w sponsorowanych wynikach wyszukiwania,

· poprzez Google zakupy,

· na YouTube,

· przez pocztę elektroniczną Gmail.

Skuteczne kampanie Google Ads – jak je prowadzić?

Korzystanie z kampanii Google Ads może być najlepszą decyzją dla każdej firmy. Internauci używają Google do wyszukiwania fraz 3,5 miliarda razy dziennie. Każde wyszukiwanie daje możliwość zaprezentowania swojej marki większej liczbie użytkowników.

Aby kampanie Google Ads były prowadzone skutecznie, często wymagają pomocy specjalistów. W prowadzeniu kampanii Google Ads konieczne jest regularne wykonywanie czynności takich jak:

· analizowanie słów kluczowych,

· śledzenie ruchu na stronie,

· kontrolowanie budżetu,

· gromadzenie danych o grupach odbiorców,

· poszerzanie wiedzy z zakresu digital marketingu.

Kampanie Google Ads – rodzaje

Wyróżnia się kilka różnych kampanii, które mogą pomóc w wypromowaniu marki lub firmy. Są to:

· kampania Search – prowadzona w wyszukiwarce Google,

· kampania PLA – nastawiona na promowanie produktów,

· kampania Display – odnosząca się do graficznych reklam banerowych,

· kampania remarketingowa – kierowana do konkretnej grupy odbiorców, która miała już styczność z daną witryną,

· kampania wideo – prowadzona głównie na YouTube.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Koszt konkretnej reklamy w Google jest zależny od wielu różnych czynników. Wszystko uwarunkowane jest od wielkości witryny i rodzaju podejmowanych działań reklamowych. W ostateczności koszt kampanii zawsze będzie się różnić. Jednak każdą kampanię Google Ads można dostosować do budżetu firmy – to właśnie firma decyduje o ostatecznym koszcie prowadzonych działań. Szczegóły poznasz na stronie - kampania google ads cena.


Czytaj również: