30.11.2014 15:04 0

Polska stocznia pomoże zbudować ogromną estakadę

kadr z youtube.com

Największa prywatna stocznia w Polsce - Crist SA, w miniony wtorek podpisała umowę na budowę samopodnośnej jednostki pływającej. Barka posłuży pracom budowlanym. Przedsięwzięcie odbędzie się nad brzegiem morza, na wyspie Reunion niedaleko Madagaskaru.

Stocznia Crist zbuduje barkę dla konsorcjum czterech francuskich firm, m.in. z udziałem koncernu budowlanego Vinci i firmy Bouygues Construction. Jednostka pływająca zostanie w pełni wyposażona przez stocznię.

Projekt jednostki przewiduje wymiary 106 x 44 m, własny napęd oraz system pozycjonowania dynamicznego. Barka będzie zdolna do żeglugi ograniczonej, w rejonach przybrzeżnych. Projekt przewiduje również wyposażenie w osiem nóg oraz system dźwignicowy, składający się z dwóch suwnic, które łącznie udźwigną 5 tys. ton. Zadaniem barki będzie dowóz oraz instalacja elementów konstrukcyjnych estakady o wadze 4,5 tys. ton.

Projekt zostanie zrealizowany w związku z potrzebą modernizacji drogi, która aktualnie biegnie przez wyspę. Obecnie trasa ulega licznym uszkodzeniom z powodu fal w czasie tropikalnych sztormów. Zagrożona jest również osunięciami skał.

Nowa droga, "Route du Littoral" (Autostrada Przybrzeżna), będzie miała 12 km długości i ma kosztować około 1,6 mld euro. Krytycy okrzyknęli inwestycję "najdroższą drogą Francji". Projekt zostanie częściowo sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Estakada, która zostanie zbudowana przy użyciu barki z polskiej stoczni Crist ma kosztować około 715 mln euro. Konstrukcja będzie najdłuższą francuską estakadą. Połączy Saint Denis z La Grande Chaloupe. Projekt ma być zrealizowany do 2018 roku.

Projekt nowej "Route du Littoral" - animacja / wizualizacja komputerowa


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...