Ukryj

02.03.2023 14:10 117 PM

‘To jest skandaliczne’. Skażona woda w Wejherowie

Fot. Marek Trybański/TTM

Zamknięty jest wejherowski basen, nie działa McDonald's, Powiatowy Zespół Szkół nr 3 w Wejherowie wprowadził zajęcia hybrydowe, na ulicach stoją beczkowozy – woda w części miasta jest skażona.

Woda na kilku ulicach Wejherowa nie nadaje się do spożycia ze względu na zanieczyszczenie mikrobiologiczne - obecność bakterii grupy coli, Escherichia coli, Enterokoków. Mieszkańcy miasta zaniepokojeni całą sytuacją pytają, dlaczego tak późno zostali poinformowali o skażeniu i kto za to odpowiada.

Jak się okazuje informacja o zanieczyszczeniu wody wpłynęła do Sanepidu w środę w godzinach popołudniowych. Sanepid otrzymał wyniki badań od PEWIK-u, stwierdzono w nich ponadnormatywną zawartość bakterii.

Po uzyskaniu informacji wydaliśmy komunikat i orzeczenie o jakości wody – zostały przesłane prezydentowi miasta oraz przedsiębiorstwu wodociągów i kanalizacji, a komunikat umieściliśmy na naszej stronie – powiedział dla Twojej Telewizji Morskiej Zdzisław Westa, pełniący obowiązki Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wejherowie.

Jak podaje miasto pismo od wejherowskiego Sanepidu wpłynęło do ratusza po godzinach pracy urzędników.

Sytuacja z wczoraj jest sytuacją skandaliczną. O godzinie 15:55 wpłynęło do urzędu miasta pismo od Sanepidu, czyli po godzinach pracy urzędu. Nie było żadnego SMS-a, powiadomienia o zarządzaniu kryzysowym, nikt do nas nie dzwonił. My dowiedzieliśmy się od mieszkańców, którzy zadzwonili do straży miejskiej, żeby potwierdzić informacje znalezione w internecie – mówiła dla Twojej Telewizji Morskiej Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Dla nas ta sytuacja jest niezrozumiała. Dowiedzieliśmy się i zadziałaliśmy około 20:00. PEWIK dowiedział się o tym, że mają zatrutą wodę od nas. Dowiedzieliśmy się od mieszkańców, że na stronie Sanepidu jest komunikat. Komunikat na stronie Sanepidu był nieprecyzyjny. Sanepid powinien poinformować PEWIK i prezydenta miasta. To jest skandaliczne, tak się nie powiadamia o skażeniu – wyjaśnia sekretarz Wejherowa Bogusław Suwara.

Wodę zdatną do spożycia PEWIK dostarczył w czwartek rano. Beczkowozy podstawione zostały w czterech lokalizacjach miasta. Znajdują się przy: ul. Przemysłowej 5, ul. Narutowicza róg ul. Derdowskiego, ul. Ofiar Piaśnicy 5 za Lidlem, ul. Przemysłowa róg ul. Tartacznej.

Czytaj również: Uwaga! Woda na kilku ulicach w Wejherowie nie nadaje się do spożycia

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gdyni podaje aktualny wykaz ulic z kwartału o pogorszonej jakości wody w Wejherowie ulice: Podmiejska, Techników, Geodetów, Architektów,Tartaczna, Budowlanych, Przemysłowa, Karnowskiego, Rogali, Gulgowskiego, Graniczna, Jana z Kolna, Kolejowa, Ofiar Piaśnicy, Lelewela, Jasna, Żeromskiego, Traugutta, Kołłątaja, Krasińskiego, Majkowskiego, Okrężna, Derdowskiego, Słoneczna, Słowackiego, Nanicka.

PEWIK wyjaśnia, że przyczyną skażenia jest wtórne zanieczyszczenie wody.

23 lutego na skutek zmian w przepływach wody wynikających z prac na magistrali nastąpiło cofnięcie się zanieczyszczonej wody z nieużytkowanego w sposób tak intensywny dosyć długiego przyłącza, w którym te zjawiska skażenia występowały i zostało to przeniesione magistralą na pewną część Wejherowa - mówi Wiesław Kujawski, wiceprezes zarządu PEWIK Gdynia.

Obecnie PEWIK prowadzi dezynfekcję wody.

Prowadzimy działania o charakterze likwidującym to zjawisko, czyli prowadzona jest dezynfekcja w sieci wodociągowej jednocześnie połączona z intensywnym płukaniem końcówek sieci. Cały system jest objęty dezynfekcją, ale w większej części miasta ma to charakter prewencyjny – dodaje Wiesław Kujawski.

Jak informuje PEWIK na bieżąco są pobierane próbki do badania, dopiero w kolejnych dniach będą informacje o postępach.

Sukcesywnie będą pobierane kolejne próbki, aż do uzyskania wszystkich pozytywnych wyników – zaznacza Zdzisław Westa.


Czytaj również:

Komentarze

  • znawca08.03.2023 20:03:06

    Biurokracja was zabije. Za komuny nie było tyle urzędów, służb i urzędasów co teraz. Teraz to wójt gminy, prezydent miasta, starosta, wojewoda, marszałek województwa, zarządszanie kryzysowe w mieście, zarzadzanie kryzysowe w powiecie, w urzędzie wojewódzkim, punkty alarmowe w straży pożarnej, w straży miejskiej, w policji, telefon alarmowy 112 i wszystko szlak trafia gdy dojdzie do sprawy wymagającej interwencji. Te stanowiska potworzyła współczesna szlachta wywodząca się z pospolitego chłopstwa, która potworzyła sobie dwory i swoich poddanych dworzan skomlących o posadę a szary obywatel jest dalej traktowany jak kiedyś chłop pańszczyźniany. Tu już tylko rewolucja może to zmieść albo wojna.

    7 0 + odpowiedz

  • Slavek04.03.2023 07:05:32

    Czy i kiedy Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego włączy się AKTYWNIE w informowanie mieszkańców o bieżącej sytuacji?

    14 0 + odpowiedz

    • Fred06.03.2023 10:54:35

      W sytuacji podwyższonej gotowości alarmowej państwa w zakresie infrastruktury krytycznej ta sytuacja obnaża działania służb antykryzysowych Powiatu i nie ma się co nadymać i puszyć, bo w razie realnej prowokacji wroga uderzy to w społeczeństwo... a przez dumę i pogardę powiatowego urzędnika na niebezpieczeństwo zostali narażeni mieszkańcy.

      10 0 + odpowiedz

  • Slavek04.03.2023 07:01:21

    Proszę nie wprowadzać w błąd mieszkańców. To nie jest żaden wykaz ulic z pogorszoną jakością wody! To jest wykaz ulic, które obejmują znaczny kwartał miasta ze skażoną wodą! Odsyłam do mapki jaką załączył PEWiK Gdynia

    5 0 + odpowiedz

  • Piotr 03.03.2023 12:02:07

    DLaczego nie powiedzą od razu ,że w całym Wejherowie jest skażona woda tylko mówi etapami? Na harcerskiej są już przypadki zatrucia tzn objawy. Czy oni przypadków nie sprawdzają wszędzie wody ?

    11 2 + odpowiedz

  • Lukas03.03.2023 11:32:38

    Każdy ma to w nosie, gdyby dziennikarze dociekali i publikowali wsyzstko, a nie tylko wersję dobrą dla układu WUZ, ale wiadomo co się teraz liczy i na pewno nie jest to odopowiedzialność. Eh, aż się płakać chce, do jakich tragedii doprowadza się gdy liczy się tylko mamona.

    13 0 + odpowiedz

  • emeryt03.03.2023 10:51:13

    Dziwnym jest tłumaczenie,,ze urząd o 15.55 już nie pracuje.Zatrucie wody jest sytuacją nadzwyczajną i są przewidziane w takim przypadku odpowiednie procedury.Po prostu ktoś zawalił i szuka się teraz kozła ofiarnego

    27 3 + odpowiedz

    • Nie tam powinni wyslac po 1503.03.2023 13:37:54

      Od takich sytuacji jest właśnie powiatowe zarządzanie kryzysowe 24 h. A tam nie wysłali. Koniec kropka.

      14 4 + odpowiedz

      • ferdek03.03.2023 14:23:00

        mylisz się... od takich spraw jet miejskie centrum zarzadzania kryzysowego.. z tego co wiem to w weju działa na na plecach strazy miejskiej. skoro kryzys jest naterenie miasta to miasto za to odpowiada... w ustawie jest to jasno napisane

        16 4 + odpowiedz

  • Florian03.03.2023 10:18:47

    Do tego wszystkiego brakuje podwyżki cen wody. Hańba dla miasta!

    13 2 + odpowiedz

  • Mieszkanka03.03.2023 08:33:01

    A może nasz Radny z PIS-u, który niegdyś zamieszkiwał na Nanickiej coś powie? Pomoże mieszkańca? Przecież tak o nich dba.

    23 14 + odpowiedz

  • Mieszkaniec03.03.2023 08:16:44

    8.15 i dalej cisza. Urzędasy wam to pensje zabrać i na bezrobotne wysłać skoro nie umiecie tego ogarnąć.

    20 3 + odpowiedz

  • Wers03.03.2023 08:02:05

    No że basen zamknięty to akurat przesada. Chlor dodawany do wody na basenie oczyszcza ją z bakterii i wirusów . Więc zamykanie basenu jest nieuzasadnione.

    9 8 + odpowiedz

    • Jaka przesada03.03.2023 13:39:32

      A prysznic to co? Chlorem się oblewają?

      5 1 + odpowiedz

    • Anonimowy Mieszkaniec 03.03.2023 08:20:47

      Bali się że ludzie będą przychodzić na basen się myć

      14 2 + odpowiedz

  • Qba03.03.2023 07:43:51

    Chyba trzeba podejść do Sanepidu i Urzędu Miasta i innych instytucji odpowiedzialnych za ten stan rzeczy - nalać szklankę wody z ich kranów - poprosić aby wypili tą wodę. Ciekawe kto by taką wodę wypił...

    22 1 + odpowiedz

  • Mieszkanka03.03.2023 07:33:27

    Dodam jeszcze, że ceny papieru toaletowego szaleją. Teraz wiem dlaczego, bo mamy jedną wielką sra...czke

    16 1 + odpowiedz

  • Mieszkanka03.03.2023 07:25:46

    Jaki wstyd XXI wiek a oni podstawiają 4 beczkowozy. Woda w butelkach powinna być rozwożona do mieszkańców. Co mają zrobić ludzie w podeszłym wieku chodzić z wiaderkiem i szukać beczkowozu. Jest informacja, że woda z kranu nadaje się tylko i wyłącznie do kibelka. Pytam co dalej? Jaka jest organizacja? Mieszkańcy w razie jakiegokolwiek stanu zagrożenia nie mogą liczyć na pomoc. Co ja piszę nawet informacji bieżącej rzetelnej nie dostaliśmy. Ta woda skażona nie jest od kilku dni.

    37 1 + odpowiedz

    • Taaa jasne03.03.2023 13:42:20

      Zeby 500 plusiaki zaopatrzenie sobie robili na caly rok. Ludzie darmowa wode w butelkach dają!!! I autami po 20 zgrzewek...

      4 2 + odpowiedz

  • SOS03.03.2023 07:21:13

    W związku z zaistniałą sytuacją Wejherowski Układ Zamknięty powinien spalić się ze wstydu

    26 3 + odpowiedz

    • A co to ma byc03.03.2023 13:43:44

      Znowu z tym debilnym wpisem...

      1 4 + odpowiedz

  • Romek03.03.2023 06:37:33

    Niech jeszcze tylko wspomną coś o podwyżce cen wody !!

    20 1 + odpowiedz

  • Nasi samorządowcy, którzy siedza w radzie nadzorczej pewiku03.03.2023 06:33:27

    Powinni się podać do dymisji. Hańba dla miasta, a miasto jest też współwłaścicielem tej spółki. Nie wstyd Wam?

    35 2 + odpowiedz

  • ?02.03.2023 23:29:38

    No to wygląda, że ci z ekipy rządzącej miastem i powiatem , którzy mieli chrapkę na nowe stanowiska po wyborach chyba już popłynęli z tą wodą.

    29 1 + odpowiedz

  • Incoguto02.03.2023 23:28:42

    Nie tylko w Wejherowie. Ja w Pętkowicach obok Wejherowa to chyba z miesiąc sra*em i chodziłem struty - w grudniu i listopadzie ubiegłego roku , dopiero antybiotyk pomógł.

    10 1 + odpowiedz

    • ZT03.03.2023 09:46:45

      Piszcie, proszę, kto, gdzie i kiedy miał sra...kę, ewentualnie (wyższe sfery) biegunkę.

      4 0 + odpowiedz

  • i tyle w temacie02.03.2023 23:13:25

    Objawy są od 2 do 8 dni ! Trzeba pójść do lekarza na SOR aby w przyszłości mieć kwit, że się chorowało. Potem złożyć zbiorowy pozew do sądu od o odszkodowanie. Jak nie będziecie mieć kwitu to sąd pozew odrzuci. Proste ? Jest op co walczyć ! A przy okazjui pozbędziemy sie darmozjadów i nieudaczników ze stanowisk psim swędem objętych na które się absolutnie nie nadają a tuczą się za naszą kasę.

    27 2 + odpowiedz

  • skandal02.03.2023 23:06:54

    Pochowali się i udają, że nic nie stało ? Ba, jak ludzie dzwonią i próbują się czegoś konkretnego dowiedzieć to odsyłają do innych. Skandal !

    20 1 + odpowiedz

  • Wejher 02.03.2023 21:47:55

    Hildebrandta i spółkę wywieźć na taczkach !

    35 8 + odpowiedz

  • Bolszewo 02.03.2023 21:28:05

    W Bolszewie tez panuje jelitowka

    7 1 + odpowiedz

  • Kler02.03.2023 21:00:53

    Za takie niedopilnowanie osoba badz osoby, które się tego dopuściły powinny pójść siedzieć. Zgłaszam sprawę dalej, może jakieś RMF się zainteresuje.

    35 1 + odpowiedz

  • 02.03.2023 20:47:00

    1/3 miasta ma biegunkę, niestrawności czy inne historie jelitowe, a wszyscy udają, że nic się nie stało.

    37 0 + odpowiedz

  • Sraka to mało powiedziane. 02.03.2023 20:15:52

    Mieszkam na Obr. Helu to co się dzieje z jelitami to masakra. Co 5 minut zrzucam samą wodę do porcelany już mnie pali cały odbyt papieru zużywam całą rolkę na jedno sranie bo nawet plecy mam całe obsrsne. Znajoma w Biedrze mi papier odkłada.

    30 1 + odpowiedz

  • jednostka @-społeczna02.03.2023 20:15:46

    Przydałby się jakiś audyt w mieście w związku z tą sprawą. Jaka instytucja mogłaby go przeprowadzić?

    28 1 + odpowiedz

  • to jak z tym rozwolnieniem?02.03.2023 20:12:05

    "– W związku z pojawiającymi się informacjami od mieszkańców Wejherowa, ponownie przeanalizowaliśmy zgłoszenia od lekarzy i nie zanotowaliśmy zwiększonej liczby zachorowań jelitowych w Wejherowie – uspokaja Zdzisław Westa, p. o. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny i Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wejherowie" www.zawszepomorze.pl/skazona-woda-w-wejherowie-ponad-20-ulic-korzysta-z-beczkowozow

    5 5 + odpowiedz

    • Wejherowianin 03.03.2023 10:06:22

      Opinia lekarzy akurat jest tutaj zbędna, bo najpierw trzeba się do niego dostać. A co lekarz pomoże zleci probiotyk dietę i picie dużej ilości wody a o tym każdy wie. Tylko człowiek myślał że to jakaś grypa a nie woda która podobno jest najczysciejsza .Zresztą większość ludzi nie korzysta z internetu i dowiaduje się o takiej sytuacji przypadkowo. Próbki pobrane jeszcze w lutym a ludzie dowiadują się 2 marca.

      8 0 + odpowiedz

      • TP03.03.2023 11:07:43

        o siedzieć z rozwolnieniem z poczekalni...

        4 0 + odpowiedz

    • No to jest kpina!!! 02.03.2023 23:38:24

      Choruje polowa populacji w Wejherowie a ci odwoluja sie do lekarzy? A kto z buegunką biegnie do lekarza? Cala moja rodzina ale i sąsiedzi i znajomi chorowali. Jedni tylko biegunka inni biegunka z wymiotami. Ale kazdy wymęczony na maksa. Takze te oświadczenia niech wsadzą sobie w du. Pę. Takie zaklamanie przypominam sobie po Czarnobylu.

      18 0 + odpowiedz

    • i tyle w temacie02.03.2023 23:18:14

      Objawy są od 2 do 8 dni ! Trzeba pójść do lekarza na SOR aby w przyszłości mieć kwit, że się chorowało. Potem złożyć zbiorowy pozew do sądu od o odszkodowanie. Jak nie będziecie mieć kwitu to sąd pozew odrzuci. Proste ? Jest op co walczyć ! A przy okazji pozbędziemy się darmozjadów i nieudaczników ze stanowisk psim swędem objętych na które się absolutnie nie nadają a na które my łożymy. Takich picerów, że nie odnotowano zwiększonej zachorowalności też się warto pozbyć bo nas okłamują. My płacimy na nich a oni nas okłamują ?

      5 0 + odpowiedz

  • Janek 74 02.03.2023 20:11:08

    Kan na youtu.be Jan Marczyński Wejherowo, byłem w sanepidzie i wyjaśniono mi, że w innych rejonach Wejherowa, problem nie istnieje a ludzie mówią mi zupełnie coś i innego. Czy można ufać państwowej instytucji sanepid Wejherowo? Mam sporo wątpliwości

    26 6 + odpowiedz

    • Oburzony02.03.2023 23:40:49

      Pierwszy raz sie Janek z Tobą zgadzam.

      5 0 + odpowiedz

  • jednostka @-społeczna02.03.2023 20:08:50

    Do tej pory ufałem wejherowskim wodociągom i piłem wodę prosto z kranu, nieprzygotowaną. Jak widać wiele ryzykowałem, nabrałem się na PR władz miasta. Prezydent nic nie robi, tylko potrafi jeździć z miejsca na miejsce po mieście, z dyżurnym fotografem i przemawiać, błyszczeć w tym swoim garniturku i prowadzić przez całą kadencję taką pustą kampanię wyborczą. A w takich momentach jak ten, okazuję się, że miasto nie działa. Nie ma procedur, nie ma przepływu informacji, społeczeństwo musi samo się organizować, informować i chronić. Po co nam władze samorządowe, po co nam państwo, słuzby komunalne i państwowe, skoro to nie działa jak potrzeba?

    37 2 + odpowiedz

    • Moim zdaniem02.03.2023 21:16:53

      Prezydent nie jest temu winny, że Powiatowy Inspektor Sanitarny nie powiadomił go skutecznie ani Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Powiatowe Zarządzanie Kryzysowe powinno te zadania koordynować, mieć opracowane plany działania kryzysowego w tym procedury, system powiadamiania na terenie powiatu służb powiatowych (w tym sanepidu), instytucji współdziałających, straży itp. Przeprowadzać z nimi szkolenia i ćwiczenia. Do skutku, aż będzie wszystko dobrze funkcjonowało. A czy się spotykają i to robią ?

      14 18 + odpowiedz

      • sylwek03.03.2023 08:50:55

        chyba się nie zgodzę. za bezpieczenstwo na terenie gminy odpowiada prezydent a ni e starosta i pczk... takze jak ktoś dał ciała to PEWIK i sanepid, że nie poinformował prezydenta. pewik wiedizał o awarii a co za tym idzie możliwym skażeniu wody...i co zrobili??

        9 0 + odpowiedz

      • mieszkaniec 02.03.2023 23:24:36

        Przecież te służby komuś podlegają, prezydentowi, staroście ? Jak podlegają to mają mieć nad nimi nadzór i kontrolę . A jaki mają nadzór nad ich pracą to właśnie widzimy. Odnoszę wrażenie, że w tych krytycznych komentarzach jest wiele prawdy.

        11 1 + odpowiedz

        • jola03.03.2023 14:41:55

          podlegają ale na pewno nie prezydentowi/staroście... sanepid powiatowy podlega wojewódzkiemu a dalej idąc ministrowi zdrowia. także proponuję sprawdzić zanim się głupoty napisze

          3 1 + odpowiedz

  • Mona02.03.2023 20:05:28

    W zeszłym tygodniu moja rodzina i dzieci w wieku szkolnym (sp 11 kaszuby)przechodziły jelitowe.Od innych rodziców dowiedziałam się że mnóstwo dzieci w szkole nie było z tego powodu.Prosze mi powiedzieć dlaczego nikt nie mówi że os.Kaszubskie też jest skażone bakteriami.

    20 1 + odpowiedz

    • Www02.03.2023 20:20:11

      Całe Wejherowo jest skażone nie tylko podane ulice… to ściema

      19 1 + odpowiedz

      • Mieszko02.03.2023 20:45:10

        Gdyby tak było to napisaliby że całe Wejherowo a nie 4/5 ulic, oczywiście potem są rozgałęzienia więc w pobliżu tych ulic też woda jest zanieczyszczona. wejdźcie sobie w internet i sprawdźcie sobie jak poprowadzone są nitki

        12 1 + odpowiedz

  • BullKOMUCHruski 02.03.2023 19:38:21

    Ruskie onuce działają i robią robotę to tu coś podpalą to tam zatrują i inne tego typu działania na szkodę państwa i zastraszanie ludzi.

    6 8 + odpowiedz

  • Kowalska Janina02.03.2023 19:36:15

    SANEPID - SREPID. Gdybym miała taką możliwość to za takie beztroskie podejście do zdrowia mieszkańców panie z SANEPIDU powinny dostać 30000 zł kary każda. Tak jak chorzy na Covid byli karani za stwarzanie zagrożenia, tak te panie powinny być też ukarane ! Ich niestaranne i lekceważące podejście do bezpieczeństwa mieszkańców powinno podlegać pod przepisy C19 - po 30 klocków od pustego sanepidowego łba. Wcześniej dzwonili po nocach - teraz nie mogą ? Czym się różni śmiertelny wirus od śmiertelnej bakterii dla życia człowieka ? Może na "coli" nie ma dodatku finansowego ? Coś pominęłam ? Amen.

    50 0 + odpowiedz

  • znawca02.03.2023 19:18:15

    Pierwsza rzecz to powinny być opracowane plany działania kryzysowego na ten wypadek i działanie wg nich. Widać nie mają planów i pewnie dopiero teraz radzą co zrobić a czas leci. Gdyby były plany to sanepid by skierował informację do zarządzania kryzysowego a nie do urzędu miasta, po godzinach pracy albo urząd do zarządzania, albo inne słuzby itd. Ponadto powinny być wypracowane metody powiadamiania osób kompetentnych i służb i to nie tylko z terenu miasta ale i województwa. Tego albo nie mam albo zawiodło albo jest w rozsypce. Ktoś za to bierze kasę i powinien nadstawić głowę. Tak to jest jak się jest bezkarnym w dotychczasowych działaniach a ręka rękę myje.

    28 0 + odpowiedz

  • JK02.03.2023 18:57:09

    Czy to jest już kampania wyborcza ?

    6 0 + odpowiedz

    • To apokalipsa 02.03.2023 21:58:12

      W Gowinie w Groszku nie ma papieru chyba zakład obok cały tonie w kupie

      3 0 + odpowiedz

  • Wejherowo02.03.2023 18:55:39

    W całym Wejherowie jest zatruta woda ! Ale oczywiście że nie powiedzą bo była by panika tylko częściowo napisali by załagodzić sytuację trzymajcie się!

    27 7 + odpowiedz

  • znawca02.03.2023 18:55:18

    Tak to jest jak się zatrudnia na kluczowe stanowiska w mieście na zasadzie nasz czy nie nasz z pominięciem konkursów lub łamiąc jego zasady. Przez kilka osób cierpi miasto.

    14 2 + odpowiedz

  • Jasio02.03.2023 18:52:36

    Wczoraj wieczorem widziałem i słyszałem poruszające się w tym rejonie pojazdy policji i służb miejskich, które przez megafony informowały mieszkańców o zagrożeniu ich zdrowia. Sam nie wiem, a może mi się coś pomyliło? Na pewno jednak jak Cyrk Zalewski zjeżdża do Weja to jednak z tymi megafonami to jeżdżą.

    8 0 + odpowiedz

    • lokator02.03.2023 19:04:15

      Jasne, jasne pieszo szli z megafonami od drzwi do drzwi nawet do okien podchodzili i budzili ludzi a jedne to przez komin chciał wejść do domu tylko megafon miał za duży i nie mógł się przecisnąć więc utknął i dopiero rano go wyciągneli podnośnikiem.

      11 2 + odpowiedz

      • Masz rację 02.03.2023 20:01:18

        Też o tym słyszałem że utknął z megafonem w kominie ale na chłopski rozum mógł normalnie krzyczeć przez megafon do komina i też by dotarło do mieszkańców.

        3 5 + odpowiedz

    • ropa św. Anny02.03.2023 19:01:18

      Myślę że władze miasta powinny wejść we współpracę z Cyrkiem Zalewski w sprawie samochodów z nagłośnieniem...

      17 3 + odpowiedz

  • wodnik02.03.2023 18:47:50

    Jak już wszyscy się pochorowali a apteki zarobiły władze wydały komunikat o wodzie. Takie rzeczy tylko w Wejherowie!

    16 4 + odpowiedz

  • Aaa02.03.2023 18:37:32

    Pozew zbiorowy tym urwom!! Sprowadzenie zagrożenia dla życia i zdrowia wielu osób. Do lat 8 za kratami, gdzie są teraz te milicyjne głąby? Z suszarkami na głównej?

    29 3 + odpowiedz

  • Baśka z kusocinskiego02.03.2023 18:34:29

    Od 23 lutego woda była nie zdatna do picia… A ja zrobiłam zupy, zamrosilam, jakieś galaretki z kurczaka,etc. I co mamy się teraz nie myć ? Kurczę czemu nic nie mówili wcześniej? O co kaman? Damy im popalić co ?

    19 3 + odpowiedz

    • Jurek z Przemysłowej 5B02.03.2023 20:21:08

      Baśka nie martw się to się nie zmarnuje mamy gorzałkę a przyda się zagrycha kurczaczek e galarecie i inne galarety prima sort

      7 0 + odpowiedz

    • Xxx02.03.2023 19:06:08

      Znaczy komu dasz popalić ? Bakteriom?

      6 0 + odpowiedz

  • Slavek02.03.2023 18:34:28

    Czy ktoś nad tym panuje??? "... Jak się okazuje informacja o zanieczyszczeniu wody wpłynęła do Sanepidu w środę w godzinach popołudniowych. Sanepid otrzymał wyniki badań od PEWIK-u..." ".. Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa. — Dla nas ta sytuacja jest niezrozumiała. Dowiedzieliśmy się i zadziałaliśmy około 20:00. PEWIK dowiedział się o tym, że mają zatrutą wodę od nas..."

    13 0 + odpowiedz

    • Jasio02.03.2023 18:44:04

      Jest w tym jednak logiczny ciąg zdarzeń. Sanepid dowiedział się od PEWiK-u. "Miasto" dowiedziało się od Sanepidu, a PEWiK od "Miasta". Po prostu PEWiK czekał na trzecie powiadomienie, bo pierwszy raz wiedział i powiedział Sanepidowi, a drugi raz od "Miasta" się był dowiedział. Nie na darmo się mówi DO TRZECH RAZY SZTUKA.

      10 1 + odpowiedz

  • Juz gdzieś to slyszałem !!!02.03.2023 18:31:29

    Mamy sytuacje wypisz-wymaluj z przed kilku lat gdy przeszła nawałnica w Rytlu. Co prawda wtedy maila informującego o zagrożeniu wysłal do nieczynnego po 16 Urzędu Powiatowego IMIGW. Doszlo do tragedi bo mail przez noc "przelezał" w kompie. Prokurator dobral sie wtedy do skóry pracownikowi IMIGW. Dzis ciała dal sanepid robiac to samo wysylajac pilny mail do zamknietego urzędu. I teraz ciekawi mnie jedno. Gdyby informacja o skażeniu wodociągu trafiła do powiatowego zarządzania kryzysowego, gdzie pełni sie dyżury całodobowe, to co takie zarzadzanie kryzysowe moze zrobić? Czy potrafią uruchomic komunikat slowny przez syreny znajdujace się w kazdej dzielnicy? Czy uruchamiana jest straz miejska, ktora nie podlega pod nich? Czy są cos w stanie zrobic czy to tylko fikcja? Bo teraz slyszymy ze informacja nie trafila tam gdzie powinna...

    21 1 + odpowiedz

    • znawca02.03.2023 19:14:35

      Pierwsza rzecz to powinny być opracowane plany działania kryzysowego na ten wypadek i działanie wg nich. Widać nie mają planów i pewnie dopiero teraz radzą co zrobić a czas leci. Gdyby były plany to sanepid by skierował informację do zarządzania kryzysowego a nie do urzędu miasta, po godzinach pracy. Ponadto powinny być wypracowane metody powiadamiania osób kompetentnych i służb i to nie tylko z terenu miasta ale i województwa. Tego albo nie mam albo zawiodło albo jest w rozsypce. Ktoś za to bierze kasę i powinien nadstawić głowę.

      13 0 + odpowiedz

  • Ja02.03.2023 18:25:00

    Czemu tylko na niektórych ulicach? Jacyś wybrańcy?

    6 0 + odpowiedz

  • wyborca02.03.2023 18:11:12

    A co na to ten rzecznik rządu niejaki Myller poseł z tego regionu ? Nikt go też nie poinformował jak i innych posłów z tego terenu jak i radnych ? Jak przyjdą wybory to wszyscy będą kłapać dziobami jak to oni chcą zadbać o nasze szczęście.

    8 3 + odpowiedz

  • Określenie panstwa z tektury nabiera znaczenia02.03.2023 18:11:02

    Tak sobie myślę... Tu mamy do czynienia z zagrozeniem zdrowia- sr.czką i wymiotami. Co się stanie, gdy dojdzie do katastrofy czy wypadku z udzialem autocysterny czy kolejowej cysterny przewożącej ciecze z toksycznymi lotnymi frakcjami? Czy jesteśmy gotowi czy to w Wejherowie czy Rumi, Redzie na tego typu katastrofy jeśli wykladamy się na takim czyms jak teraz? Co z ostrzeganiem ludności? Juz nawet nie mówię o ewakuacji ale zwyklym komunikacie o potrzebie zamkniecia i uszczelnienia okien i niewychidzenia z domu. No mam teraz watpliwosci czy jestesmy bezpieczni o kazdej porze dnia i nocy.

    26 2 + odpowiedz

    • kochamy Wejherowo ale nie władze Wejherowa13.03.2023 21:06:46

      To Wejherowo okazało się z tektury :/

      0 0 + odpowiedz

    • VETO02.03.2023 18:15:59

      Wtedy wiej od razu z rodziną do lasu jak najdalej gdzie jest jak najwięcej drzew i krzewów. Jak dobiegniesz do 300 m to masz szansę na dalsze życie.

      3 2 + odpowiedz

  • Mieszkaniec02.03.2023 18:08:45

    Oni zadziałali koło 20 tej, a wiadomości na dzienniczku elektronicznym do rodziców że szkoły nr 8 były 19.30. Czyli szkoła wiedziała szybciej niż nasza władza, PEWIK? Basen czynny do 22.00. Ciekawe na jakiej wodzie dzisiaj ugotowali obiad w szkole.

    8 0 + odpowiedz

  • ciekawski02.03.2023 18:06:59

    A skąd jest ta woda w tych beczkowozach ? No skąd ? Nie zastanowiło to nikogo ? Co do Gdyni po nią jechali ?

    12 2 + odpowiedz

    • Mea02.03.2023 18:10:57

      Do Bolszewa, albo Kąpina chyba bliżej...

      2 1 + odpowiedz

      • Tylko nie z Gowina 02.03.2023 20:23:49

        Tam spływa całe szambo z Długiej

        0 0 + odpowiedz

  • i tyle02.03.2023 18:03:41

    Jak to mówił kiedyś Tusk, wyginieta jak dinozaury.

    8 0 + odpowiedz

  • ciekawski02.03.2023 17:54:54

    Za narażenie zdrowia i życia ludzkiego jest paragraf. Ciekawe jak to się skończy, bardzo ciekawe.

    18 1 + odpowiedz

  • PROSTE ?02.03.2023 17:51:19

    WIECIE DLA KOGO JEST TE ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE ? GŁÓWNIE DLA EMERYTÓW MUNDUROWYCH I ICH KOLESI ABY SOBIE DORABIALI DO WYSOKICH EMERYTUR. NIEUDACZNIKIW SŁUŻBIE I NEIUDACZNIKI W ZARZĄDZANIU. NAWET SZKÓŁ OFICERSKICH NIE KOŃCZYLI TYLKO JAKIEŚ CYWILNE ZAOCZNE W SPECJALIZACJACH NIE POTRZEBNYCH DLA NAS. ZA TO ODPOWIADAJKĄ CI CO ICH POZATRUDNIALI. PROSTE ?

    11 4 + odpowiedz

    • A ty co? Nie zatrudnili pewnie.02.03.2023 18:15:07

      A jakie to ma znaczenie? Kto ma tam pracować? Niedoswiadczony student zarzadzania kryzysowego? Wazne jest to jakie są wypracowane procedury ma kazde zagrozenie i jak je sie zastosuje.

      11 1 + odpowiedz

      • ot co02.03.2023 19:00:25

        No to masz te wypracowane procedury przez emerytów nieudaczników.

        6 2 + odpowiedz

  • trzy literki02.03.2023 17:15:21

    GWE

    1 10 + odpowiedz

  • Edyta02.03.2023 17:06:27

    Mieszkam ulice dalej od nanickiej narzeczony chory wymioty i gorączka ja biegam ciągle do toalety i modlę się żeby moja córka tego źle nie przeszła a najlepiej wogole to skandal w osiedlowym sklepie nie ma wody nie gazowanej do beczkowozu kawał drogi a sił z staraczka nie ma a rano była tylko informacja że stoi tylko na przemysłowej porażka jak już się stało to powinni co krok postawić te beczkowozy a nie na 5000 osób lub więcej 4 beczki z wodą postawią gdzie woda w kranie nie można nawet się umyć. Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać .

    23 3 + odpowiedz

    • ZT02.03.2023 20:25:33

      Czy narzeczony córki ma się już lepiej?

      1 0 + odpowiedz

    • ioio02.03.2023 18:26:38

      Czyli ksiezniczka wode chcialaby z dostawą?

      8 4 + odpowiedz

  • biegun02.03.2023 16:43:37

    zas...ana organizacja

    10 1 + odpowiedz

  • QWEzac02.03.2023 16:34:20

    Urząd Miasta może i ma sztywne godziny pracy ale jest jeszcze powiatowy zespół zarządzania kryzysowego który jest dyspozycyjny całą dobę i został stworzony m.in. pod takie sytuacje. Wydzwaniać po kilkanaście razy na kwarantannie to umieli a jak jest realny problem to cisza

    41 0 + odpowiedz

    • Marek02.03.2023 17:09:08

      Na stronie internetowej Starostwa jest informacja, że Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego działa całodobowo i są podane nr telefonów. Więc Powiatowy Inspektor Sanitarny powinien przesłać do nich informację o skażeniu i do Prezydenta telefonicznie. Tak samo Powiatowe Centrum powinno też poinformować telefonicznie o zaistniałej sytuacji włodarzy miasta.

      23 0 + odpowiedz

      • 2402.03.2023 20:33:48

        A co ten zarząd kryzysowy zrobił do tej pory dla skołowanych sytuacją ludzi a mijają już 24 godziny ?

        4 0 + odpowiedz

  • Szczwany 02.03.2023 16:24:08

    Dezynfekcja na czym polega?? Służby zaniemogły?

    7 1 + odpowiedz

  • Iza02.03.2023 16:14:26

    Ciekawe od kiedy to skażenie? Już w zeszłym tygodniu od środy było mnóstwo zachorowań z objawami tj: wielogodzinne wymioty i biegunka. Znam przypadki powtórnego zachorowania w tym tygodniu. SKANDAL!!!!

    19 1 + odpowiedz

    • Uodporniona :)02.03.2023 19:54:01

      Na wskazanym obszarze potwierdzam zachorowania już od 16.02 - co 2 dni kolejna osoba z rodziny- biegunka, silne wymioty, goraczka. Zatem z bakteriami od pół miesiąca się już bratamy. Nawet nie pamietam już co gotowałam, prałam itp.

      4 1 + odpowiedz

  • Kasia02.03.2023 15:40:03

    ...a ja zastanawiam sie kto odpowie za pogorszenie zdrowia wielu ludzi..moja corka ma potężną biegunke maz nie mogl pojsc do pracy...widac ze nie ma opracowanych zadnych procedur i naraza sie ludzi.To niefopuszczalne

    36 0 + odpowiedz

  • lasKoniski02.03.2023 15:31:44

    To w końcu kto robił badania? "Sanepid otrzymał wyniki badań od PEWIK-u", "Sanepid powinien poinformować PEWIK i prezydenta miasta." W ogóle ktoś rozumie ten bełkot?

    32 0 + odpowiedz

  • Paweł 02.03.2023 15:24:17

    na wybranych ulicach

    5 0 + odpowiedz

  • pikuś02.03.2023 15:14:51

    Najgorsze są te ENTEROKOKI.

    4 0 + odpowiedz

  • Śmiechowo 02.03.2023 15:10:28

    Tylko jest bardzo dziwne że w innym rejonie miasta woda bardzo śmierdzi i też nie nadaje się do spożycia

    13 0 + odpowiedz

  • Normalny02.03.2023 15:07:47

    Działanie służb poniżej krytyki. Jak wiatr zawieje lub śnieg pada to Alert RCB. Jak woda zanieczyszczona to prawie tydzień cisza.... Oczywiste jest że wodociąg musi być nieszczelny lub ujęcie zanieczyszczone. Dezynfekcja pomoże tylko chwilowo. Niech PEWIK szuka przyczyny, a nie tworzy jakieś teorie o "cofnięciu się zanieczyszczonej wody z nieużytkowanego tak intensywnie przyłącza". Jeśli jest takie nieużytkowane przyłącze to je odciąć. Ważne aby problem nie wrócił ponownie!

    30 0 + odpowiedz

  • A.02.03.2023 15:04:26

    Czyli Pan wiceprezes zarządu PEWIK Gdynia wiedział o potencjalnym skażeniu wody od 23 lutego i nie wydał żadnego komunikatu dla mieszkańców?tydzień trwały badania próbki?Ludzie z sanepidu oraz PEWIKU powinni zostać dyscyplinarnie zwolnieni.

    45 0 + odpowiedz

    • kk.02.03.2023 15:20:32

      z tego co wiem badając próbki bakterie się hoduje i sprawdza jak sie namnażają i trwa to kilka dni niestety

      12 7 + odpowiedz

  • 802.03.2023 14:57:43

    Jak podaje miasto pismo od wejherowskiego Sanepidu wpłynęło do ratusza po godzinach pracy urzędników....z tego wynika że powinni pracować na zmiany

    15 5 + odpowiedz

    • Irek02.03.2023 15:23:12

      Całodobowo to pracuje Powiatowe Zarządzanie Kryzysowe w Wejherowie.

      13 0 + odpowiedz

      • ?02.03.2023 20:35:36

        pracuje ?

        2 0 + odpowiedz

      • Rafał02.03.2023 15:59:47

        Powiatowy Inspektor Sanitarny pod kogo podlega, kto go powołuje ?

        6 0 + odpowiedz

        • Mea02.03.2023 17:53:04

          W Wejherowie jak w wielu innych powiatach, nie ma trwałe powołanego inspektora sanitarnego, jest tylko p.o. Podobnie jest w nadzorach budowlanych. Jakoś nikt nie garnie się do pracy na intratnych państwowych stolkach. Państwo z tektury stawia wymagania w przepisach że ma być lekarz inżynier itp., a potem nie umie zapłacić tak żeby ktoś chciał przyjąć taką funkcję

          7 3 + odpowiedz

          • a pfuuu02.03.2023 18:28:31

            z tektury to bedziesz mial domek jak tak dalej bedziesz myslal o kraju ktory cie baranie nakarmil, ubral i wyksztalcil.

            4 8 + odpowiedz

            • Cyrk Zalewski02.03.2023 21:00:15

              to nie państwo utrzymuje nas. To my utrzymujemy państwo. Coś Ci się pomieszało.

              7 0 + odpowiedz

  • Wers02.03.2023 14:39:15

    Czy w całym Wejherowie czy na wybranych ulicach

    19 0 + odpowiedz

    • Kto to wie02.03.2023 16:19:16

      A czy ktoś badał wszystkie ujęcia wody w Wejherowie? Zachorowania są w całym mieście.

      17 0 + odpowiedz

Stop Hejt Nie hejtuj, pisz kulturalnie i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij "zgłoś nadużycie".
Klikając "dodaj", akceptujesz regulamin portalu

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ