26.01.2022 11:30 10 AB/TTM COVID-19
Zmiana w funkcjonowaniu urzędów
W związku z dynamicznym przyrostem zachorowań na Covid-19, niektóre urzędy w naszym regionie zdecydowały się na zmianę zasad pracy. Pracownicy apelują także o załatwianie spraw urzędowych drogą elektroniczną lub telefoniczną.
Liczba przypadków zakażenia koronawirusem stale rośnie lub utrzymuje się na wysokim poziomie. Urzędy apelują do mieszkańców aby ograniczyli wizyty w placówkach.
— Apelujemy do państwa, aby przede wszystkim kontaktować się z nami w sposób telefoniczny. Niejednokrotnie jest tak, że zwykła rozmowa telefoniczna wystarczy, aby pracownik mógł udzielić konsultacji w danej sprawie - informuje Małgorzata Niemirska-Thiel, sekretarz gminy Wejherowo.
Urząd Gminy Wejherowo zdecydował się na wprowadzenie pracy hybrydowej.
— Będziemy pracować zamiennie, stacjonarnie i online. Niektórzy pracownicy pracują na miejscu. Ci którzy samodzielnie zajmują pomieszczenia są w urzędzie, natomiast praca hybrydowa obejmuje pomieszczenia gdzie jest kilka osób. Jeden dzień, praca stacjonarna a następny dzień praca zdalna - dodaje sekretarz gminy.
Tryb pracy urzędu został zmieniony także w Rumi. Pracownicy będą przyjmować w placówce klientów tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Rejestracja odbywa się telefonicznie bądź internetowo. Przed wejściem do biura obsługi mieszkańców stoi skrzynka, do której można wrzucać dokumenty, które nie wymagają potwierdzenia odbioru.
Reda także apeluje o ograniczenie wizyt w urzędzie i załatwianie wszelkich spraw drogą zdalną. W przypadku pilnej sprawy, należy wcześniej się umówić.
— W Biurze Obsługi Interesanta mogą znajdować się jednocześnie cztery osoby, przy czterech stanowiskach obsługi z zachowaniem reżimu sanitarnego - informuje Urząd Miasta Reda.
Od poniedziałku (24 stycznia) Starostwo Powiatowe w Pucku całkowicie przeszło na pracę zdalną. Bezpośrednia obsługa będzie możliwa tylko w przypadku spraw pilnych, wcześniej jednak należy się telefonicznie umówić na określony termin.
Komentarze
xrjh26.01.2022 13:35:13
Słuszna decyzja. mam nadzieje że po omikronie wszystko wróci do normy.
1 1 + odpowiedz
AIi26.01.2022 12:55:22
Dla mnie urzędy w ogóle nie powinny istnieć.
4 2 + odpowiedz
Nieroby26.01.2022 12:48:50
Pracuje w firmie w której pracuje ok. 500 osób i jakoś firmy nie zamykają ktoś zachoruje a reszta pracuje. A urzędy, lekarze, nauczyciele zamknąć przecież są tak narażeni nawirusa tyle że po pracy do biedronki bez maski bo są zaszczepieni. Co za cyrk
10 1 + odpowiedz
Mieszkaniec26.01.2022 11:43:47
Trzeba przyznać, że akurat funkcjonowaniu urzędów ta pandemia pomogła. Bez stania w kolejkach, numerek, konkretny termin i sprawa załatwiona bez zbędnego gadania. Tylko urzędnicy pewnie niezadowoleni, bo mniej czasu na picie kawki i ploteczki
5 5 + odpowiedz
?26.01.2022 11:51:12
Wiesz gdyby mieszkańcy umawiali się na konkretne godziny a po umówieniu mieli wszystkie dokumenty to zdecydowanie szybciej by to szło. Wiele czasu się traci bo nie każdy ma ze sobą wszystkie wymagane dokumenty, a kolejka rośnie. A potem pretensje, że tyle się czeka... Wiem o czym pisze bo do zwykłej deklaracji na śmieci nie każdy zabiera to co powinien.....
4 2 + odpowiedz
może jednak26.01.2022 11:56:10
Gdyby urzędasy przygotowały jasny i czytelny spis dokumentów które są do czego potrzebne, a do tego zamieściły go na stronie urzędu w sposób łatwo dostępny to nie Musiałbyś urzędasie walić focha przy każdym petencie.
9 4 + odpowiedz
?26.01.2022 12:51:16
wiesz z tego co wiem to wszystko jest napisane. Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku. Niestety wiele osób ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem. A co gorsza jest też sporo przykładów wypełnienia takich druków. No ale cóż najlepiej zwalać na urzędasów, a analfabetyzm się szerzy i ludzie się dziwią, że jest tak a nie inaczej....
4 3 + odpowiedz
Urzędas26.01.2022 12:38:24
Takie info jest na stronach i drukach ale musiałbyś umieć czytać a umiesz tylko pyskować.
3 2 + odpowiedz
może jednak26.01.2022 23:03:11
Żebym mógł przeczytać ów druk musiałbym się dostać do środka, zdalnie nie da rady. A strona jest tragiczna, pewnie Twoja robota.
0 0 + odpowiedz
Mat26.01.2022 14:50:30
No własnie strona Urzędu Miejskiego w Wejherowie jest tragiczna. Nieintuicyjna w użytkowaniu, mało przejrzysta, nieprzyjazna użytkownikowi. Szukałem jakiś czas temu informacji o tym jak załatwić sprawę związaną z zawarciem małżeństwa i nigdzie nie znalazłem żadnego opisu, listy dokumentow itd. Jedno szczęście, że przez telefon wszystko mi powiedziano, ale warto byłoby zrobić na stornie zakładkę pt. "Jak załatwić sprawę" i opisać szczegółowo każdy wydział urzędu, wrzucić w jedno miejsce formularze do pobrania i wzory ich wypełniania.
3 0 + odpowiedz