17.02.2021 08:52 0 mat. partn. Materiał partnera

Dlaczego warto mieć stronę internetową? 6 ważnych powodów!

mat. partn.

Już 28 milionów Polaków regularnie korzysta z zasobów internetowych. W przypadku osób do 44. roku życia trudno wręcz znaleźć tych, którzy w ogóle nie zaglądają na strony WWW. Nawet ¼ seniorów (65+) dostrzega zalety Internetu. To wszystko są Twoi potencjalni klienci. Dlatego każda firma powinna mieć własną stronę internetową.

Dobra strona firmowa to skarb!

No właśnie, od razu należy zaznaczyć, że nie ma żadnego znaczenia wielkość danej firmy czy miejsce prowadzenia biznesu. Nawet najmniejsza, jednoosobowa działalność potrzebuje strony internetowej. Nawet wtedy, gdy świadczy usługi lokalnie, o czym przekonuje Michał Pliszka z Haiku Studio.

Co więcej, taka witryna musi zostać wykonana zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google, jeżeli ma spełniać prawidłowo swoje zadania. Właśnie dlatego, co jakiś czas każda strona wymaga odświeżenia całej struktury. Jednocześnie trzeba też dbać o nią systematycznie poprzez dodawanie nowych treści – tekstów, grafik, filmów.

Oto 6 powodów, dla których warto mieć stronę internetową.

  • Twoja konkurencja na pewno ma swoją witrynę

Ci, którzy trzymają rękę na pulsie, dobrze wiedza, że trzeba nieco zainwestować, aby cieszyć się później większymi zyskami. W związku z tym rozumieją, jak ważne w dzisiejszych czasach jest posiadanie strony firmowej. Od 2020 roku okazało się to jeszcze istotniejsze. Pandemia koronawirusa spowodowała, że wiele osób już na stałe zmieniło swoje zachowania – nie tylko dokonują zakupów online, ale także w ten sposób załatwiają wiele spraw, co obejmuje nawet szukanie usługodawców. Warto mieć na uwadze, że z pewnych nawyków niektórzy już nigdy nie zrezygnują, tym bardziej że przez Internet łatwiej i szybciej można znaleźć potrzebne informacje.

Jeżeli ktoś potrzebuje danego produktu czy usługi, to na pewno prędzej skorzysta z oferty takiej firmy, która ma stronę internetową niż z takiej, która jej nie ma. Brak strony www albo nieestetyczna, przestarzała, z małą ilością kluczowych danych oznacza tak naprawdę rezygnację z wielu klientów! Co ważne, obecnie rywalizacja już nie dotyczy tego, kto ma witrynę, ale jaką. Nie daj się zatem pokonać swojej konkurencji i zdecyduj się na porządną stronę firmową.

mat. partn.

  • Strona internetowa to doskonała forma promocji

Katalogi firm czy książki telefoniczne to już przeżytek, podobnie jak ogłoszenia w prasie. Jeżeli ktoś szuka jakiegoś produktu bądź jakiejś usługi, to najczęściej wpisuje konkretną frazę kluczową w wyszukiwarkę, a następnie zaczyna przeglądać pokazane wyniki – z reguły wyłącznie te z pierwszej strony. Jeżeli Twoja strona znajduje się w topowych wynikach, to na pewno jest prawidłowo wykonana i dobrze zoptymalizowana. Dzięki temu potencjalny klient znajdzie też interesujące go informacje, a tym samym jest duże prawdopodobieństwo, że skontaktuje się z firmą. Im większy ruch na stronie, tym większa zarazem szansa na wzrost liczby klientów.

Warto posiadać stronę internetową, ponieważ to wyjątkowo wydajna i skuteczna reklama firmy. W ten sposób podnosi się również wiarygodność swoje biznesu, co jest przecież kluczowe w dzisiejszych czasach, i tak ogromnej konkurencji. Podejmowanie decyzji przez użytkowników Internetu staje się coraz bardziej świadome. Brak strony internetowej dyskwalifikuje już na dzień dobry. Jednak i kiepska strona WWW równie skutecznie odstrasza – kiedy internauta nie może znaleźć wielu informacji, to na pewno porzuci szybko przeglądaną stronę i przejdzie na witrynę konkurencji!

Porządnie wykonana strona internetowa podnosi zatem wiarygodność firmy. Potencjalny klient, który bez problemu jest w stanie sprawdzić ofertę, zobaczyć zdjęcia produktów czy realizacji oraz znaleźć dane kontaktowe znacznie chętniej podejmie decyzję o nawiązaniu współpracy.

  • Stale dostępna prezentacja oferty

Strona internetowa pracuje dla Ciebie dzień i noc, bez chwili przerwy. Nawet w okresie świątecznym. Udziela informacji na wszelkie zapytania, prezentuje ofertę, a zarazem też zbiera zapytania bądź już konkretne zamówienia.

Dlatego sekcja ofertowa powinna być bardzo szczegółowo opracowana. Najlepiej pogrupować produkty lub usługi na kategorie, aby ułatwić użytkownikom znalezienie tego, czego rzeczywiście potrzebują. Warto przy tym pamiętać, że pięć zdań powtarzanych na każdej podstronie jedynie może zniechęcić. Dlatego należy zadbać o dokładne i rozbudowane opisy. Można dodać zdjęcia, filmy, parametry techniczne czy instrukcje obsługi (w zależności od prezentowanej oferty). Natomiast kluczowa jest przejrzystość oraz intuicyjność – użytkownik nie może się zastanawiać, gdzie ma kliknąć, aby poszukać tego, co go realnie interesuje.

Bardzo ważne też, aby potencjalny klient nie miał problemów ze znalezieniem danych kontaktowych. Warto dodać kilka elementów, które dodatkowo usprawniają komunikację. Przydaje się formularz kontaktowy, a nawet chat. Dobrym pomysłem okazuje się również mapka dojazdu, która umożliwia szybkie wyznaczenie trasy do biura czy sklepu.

Dzięki dobrej organizacji strony internetowej oszczędza się czas zarówno klienta, jak i Twój. Masz mniej pytań na temat oferty, ponieważ wszelkie istotne informacje każdy może znaleźć na stronie WWW. Zamówienie produktu czy usługi też następuje głównie poprzez wygodne formularze.

mat. partn.

  • Analizowanie danych do rozwoju firmy

Warto mieć stronę internetową również dla wygodnego analizowania wielu czynników. Podpięcie statystyk pozwala na systematyczne sprawdzanie, kto, kiedy, skąd i w jaki sposób trafia na daną witrynę. Dlaczego to tak ważne? Dzięki temu bez problemu można zorientować się, jaka grupa odbiorców jest realnie zainteresowana treściami znajdującymi się na stronie. To zaś pomaga stworzyć precyzyjnie profil klienta, a także kreować odpowiednie strategie marketingowe. W takiej sytuacji łatwiej później realizować ewentualne kampanie reklamowe. Poza tym jest to jakaś podpowiedź, jakie tematy poruszać np. na blogu firmowym, aby jeszcze mocniej przyciągnąć uwagę nie tylko nowych, ale i stałych klientów.

  • Wygoda i automatyzacja pracy

Strona internetowa umożliwia ponadto zautomatyzować jakąś część pracy. Chodzi tutaj o obsługę klientów. Najczęściej powtarzające się pytania najlepiej umieścić w dziale FAQ, aby użytkownicy mieli okazję do szybkiego zapoznania się z odpowiedziami bez konieczności dzwonienia lub pisania maila. To wygoda i oszczędność czasu. Zamówienia można przyjmować dzięki zastosowaniu koszyka zakupowego (przy produktach) lub formularza (produkty lub usługi). Ludziom łatwiej wykonać zgłoszenie serwisowe online czy poprzez Internet zarejestrować się na wizytę, ponieważ mogą to uczynić w dowolnej chwili, nawet w godzinach nocnych.

  • Duże możliwości w stosunku do poniesionych kosztów

Inwestycja w stronę internetową zawsze się opłaca. Jest to nie tylko doskonała wizytówka firmy, ale i forma jej promocji, a także narzędzie reklamowe. Warto mieć stronę WWW, ponieważ przynosi ona realne zyski – przyciąga nowych klientów, utrzymuje zainteresowanie wśród dotychczasowych, a zarazem buduje pozytywny wizerunek i świadomość istnienia firmy.

Dobra strona internetowa zapewnia odpowiedni zasięg, w zależności od potrzeb. Nawet biznesy usługowe działające lokalnie mogą w ten sposób się wyróżnić na tle konkurencji. A dla firm pragnących przyciągnąć klientów z całego kraju to w zasadzie jedyna opcja, aby przekroczyć granice swojego miasta czy województwa. Internet nie ma przecież granic, więc zawsze można biznes rozbudować na skalę globalną.

W każdym razie posiadanie strony WWW to obecnie konieczność, a nie opcja. Dlatego zapraszamy do Haiku Studio – wykonamy dla Ciebie profesjonalną stronę internetową.

Agencja Reklamowa Haiku Studio
Mickiewicza 35/7
89-600 Chojnice

Dane kontaktowe:

Telefon stacjonarny: 52 374 16 69
Telefon komórkowy: 511 984 811
Email: [email protected]


Czytaj również: