13.01.2021 11:34 2 raz/OMGGS

Jest szansa, że Mevo wróci do końca 2021 roku

Mat. pras

„System mieszany, ponad 4 tys. rowerów, w tym przynajmniej tysiąc tradycyjnych, kontrakt na 6 lat, decentralizacja ładowania baterii, abonament nie wyższy niż 30 zł – to główne założenia nowego systemu Mevo” – czytamy w komunikacie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. We wtorek (12 stycznia) odbyło się kolejne spotkanie z mieszkańcami metropolii dotyczące przyszłości systemy metropolitalnego Mevo.

Na spotkaniu zespół projektowy, złożony m.in. z oficerów rowerowych, specjalistów ds. zamówień publicznych i finansów oraz prawników, przedstawił główne założenia nowego systemu. Zostały one wypracowane podczas dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami.

W grudniu 2020 zakończyły się rozmowy z potencjalnymi wykonawcami Mevo w ramach dialogu konkurencyjnego ogłoszonego w kwietniu ubiegłego roku. Potencjalni wykonawcy przedstawili swoje możliwości techniczne i wspólnie z zespołem projektowym pracowali nad rozwiązaniami najkorzystniejszymi dla mieszkańców metropolii. Kolejnym krokiem jest zaproszenie wykonawców uczestniczących w dialogu do składania ofert, co planowane jest na drugą połowę stycznia – poinformowała Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS.

Jak dodała, od momentu wysłania zaproszenia wykonawcy będą mieli 30 dni na przesłanie ofert.

Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie sześcioletniej umowy planowane jest na marzec. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców system mógłby ruszyć do końca 2021 roku - podała Mongird.

System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...