20.10.2020 09:30 6 NW/Gdynia.pl
Z gdyńskiej stoczni wypłynął wielofunkcyjny, arktyczny wycieczkowiec ekspedycyjny. „National Geographic Resolution” to statek z innowacyjnym kadłubem X-BOW, który zaprojektowany został do polarnych warunków. Jednostka mierzy blisko 125 metrów długości i 20 metrów szerokości.
„National Geographic Resolution” to jeden z najbardziej innowacyjnych statków na świecie. Rok temu z gdyńskiej stoczni CRIST wypłynęła podobna jednostka – NB 312 „National Geographic Endurance”. W piątek (16 października) wycieczkowiec wypłynął do Norwegii, gdzie zajmą się jego wykończeniem.
W Stoczni w Gdyni powstał kadłub jednostki. Jak czytamy na gdynia.pl, zastosowano w konstrukcji technologię z linii X-BOW. Ta dotychczas stosowana była tylko w jednostkach dla branży offshore. Rozwiązanie to ma zmniejszyć uderzanie fal o kadłub, co ma się przełożyć na zwiększenie komfortu podróżowania.
– Obniży się poziom hałasu oraz wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, co z kolei zminimalizuje powstawanie śliskich lub oblodzonych pokładów – czytamy na stronie gdyńskiego urzędu miasta.
Źródło:gdynia.pl
Gdynia znana jest z ekologicznych rozwiązań i takie też udało się wprowadzić w konstrukcję wycieczkowca. Wyżej wspomniany kadłub ma bowiem mniejszy wpływ na środowisko.
– NB 316, to kolejna – po NB 312 – jednostka ekspedycyjna, która powstaje w naszej stoczni. Zwiększamy tym samym nasz udział w ciągle rozwijającym się rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w CRIST S.A.
Statek udał się w piątek (16 października) do norweskiej stoczni Ulstein. Tam dokonane zostaną ostatnie szlify. Swoją pracę jednostka ma rozpocząć w 2021 roku. Do dyspozycji będzie około 100 miejsc, a sam statek będzie miał blisko 125 metrów długości i 20 metrów szerokości
W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.