04.08.2020 15:20 0 rp/ZUS

ZUS ostrzega:Oszuści zabrali się za bon turystyczny

zdjęcie ilustracyjne/pixabay.com

Proponują sprzedaż bonu lub pomoc przy założeniu PUE ZUS i aktywacji bonu za pieniądze. Oszuści nie odpuszczają, tym razem za środek obrali sobie Polski Bon Turystyczny. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że bonu turystycznego nie można wymienić na gotówkę ani inne środki płatnicze.

Nowość, z którą nie wszyscy są w stanie sobie poradzić, postanowili wykorzystać oszuści. Jak informują pracownicy ZUS-u, mimo iż bon pojawił się niedawno, już zdążył być w kręgu zainteresowań złodziei poszukujących szybkiego zarobku. Ci proponują sprzedaż bonu lub pomoc przy jego zakupie. Kto na tym cierpi? Nie tylko potencjalni posiadacze dodatkowej gotówki, którzy przez oszustów nie mogą jej wydać, ale także przedsiębiorcy, w tym często ci z naszego regionu, którzy nie mogą pieniędzy otrzymać, bo te krążą w rękach oszustów.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie należy osobom trzecim udostępniać swojego loginu i hasła do PUE ZUS. Trzeba pamiętać, że znajdują się tam ważne dane, np. dotyczące  zgłoszenia do ubezpieczeń, zwolnień lekarskich, czy też pobranych zasiłków. Nikt poza klientem (lub upoważnioną przez niego osobą) nie powinien mieć do nich dostępu – podkreśla Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Fot. UG Władysławowo

Jak dodaje rzecznik, bon można zrealizować jedynie poprzez PUE ZUS. Aby to zrobić nie trzeba składać wniosku. Bon znajdziemy na PUE ZUS w zakładce – Ogólny, w menu bocznym, w zakładce – Polski Bon Turystyczny, a następnie - Mój bon.

Przed aktywacją bonu warto sprawdzić, kto w rodzinie jest uprawniony do pobierania świadczenia wychowawczego 500+ (czyli kto składał wniosek o 500+). Na PUE ZUS zakładka Polski Bon Turystyczny jest widoczna bowiem u tej właśnie osoby – dodaje Cieszyński.

Przy aktywacji trzeba podać swoje dane kontaktowe – adres e-mail i nr telefonu komórkowego. Jest to niezbędne, ponieważ po aktywacji bonu na podany adres mailowy zostanie wysłany kod płatności, przy użyciu którego będzie można płacić  podmiotom turystycznym. Każda płatność będzie potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym wysłanym SMS-em. Innymi słowy sam 16-znakowy kod nie wystarczy, aby zrealizować transakcję. Podczas jej potwierdzania, trzeba podać czterocyfrowy pin, który otrzymamy na numer telefonu podany podczas aktywacji bonu. Przy zakupie bonu, nie będzie mieli też pewności czy kod nie został już zrealizowany.

Prosimy wszystkich beneficjentów o rozwagę – podsumowują.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

Chcesz przeczytać więcej?

Wyłącz adblocka.

Dziękujemy :)


ODBLOKUJ NADMORSKI24