18.05.2020 17:02 4 mike/Pomorskie.eu
Pozostało tylko oczekiwanie na wydanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy. Mowa o ważnej inwestycji kolejowej w regionie – elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i szlaku z Gdyni do Kościerzyny. Oba strategiczne przedsięwzięcia mają być realizowane w tym samym czasie, a prace powinny się zakończyć w 2023 roku.
Od początku budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej było wiadomo, że pociągi obsługujące m.in. aglomerację Trójmiasta docelowo pojadą „pod drutem”. W styczniu 2019 roku informowaliśmy o podpisaniu umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej.
– Chcę obiecać, że zrealizujemy to, do czego się zobowiązaliśmy – zapewniał wówczas Andrzej Sas, prezes Biura Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Dziś już wiadomo, że słowa dotrzymał.
Źródło: Pomorskie.eu/archiwum
Jak poinformowali przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prace nad projektem zostały zakończone. Pozostaje czekać na pozostałe formalności, by elektryfikacja stała się faktem.
– Procedowane jest także pozwolenie na budowę, które powinno zostać wydane w drugiej połowie 2020 r. Jeszcze w tym roku PKM planuje ogłosić przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych. Zgodnie z harmonogramem, potrwają one do 2023 r. – czytamy na stronie Pomorskie.eu.
Równolegle do prac na szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zelektryfikowany zostanie odcinek linii nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. Dzięki temu potencjał obu tras zostanie lepiej wykorzystany. Trwają uzgodnienia z przedstawicielami kolei. Być może w pierwszej kolejności nastąpi elektryfikacja odcinka między stacjami Gdańsk-Osowa i Rębiechowo. Dzięki temu elektryczne składy mogłyby kursować między Gdańskiem-Wrzeszczem a Gdańskiem-Osową, a stacja na Osowej pełniłaby funkcję węzła przesiadkowego dla pasażerów podróżujących w stronę Gdyni. W ramach inwestycji powstanie też nowy przystanek.
– Będzie to oznaczony symbolem 6@ przystanek Gdańsk Firoga. Peron oraz charakterystyczne czerwone wiaty zostaną wybudowane pomiędzy Matarnią a Portem Lotniczym. Z peronu będą mogli korzystać pracownicy licznych firm zlokalizowanych w rejonie tzw. gdańskiej doliny krzemowej – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Źródło: Pomorskie.eu
Elektryfikacja wspomnianych odcinków będzie oznaczać wyższy komfort podróży i skrócenie czasu jej trwania. Nie bez znaczenia są również względy ekologiczne. Elektryczny transport szynowy jest uznawany za najlepszą alternatywę dla przeciążonych dróg w regionie. Warto przypomnieć, że z myślą o przyszłej elektryfikacji zakupiono nowe składy Impuls, które obecnie obsługują połączenia między Słupskiem a Elblągiem.
Fot. Nadmorski24.pl/archiwum
W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.