18.05.2020 17:02 4 mike/Pomorskie.eu

Ogromne inwestycje na pomorskich torach coraz bliżej

Źródło: Pomorskie.eu

Pozostało tylko oczekiwanie na wydanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy. Mowa o ważnej inwestycji kolejowej w regionie – elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i szlaku z Gdyni do Kościerzyny. Oba strategiczne przedsięwzięcia mają być realizowane w tym samym czasie, a prace powinny się zakończyć w 2023 roku.

Od początku budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej było wiadomo, że pociągi obsługujące m.in. aglomerację Trójmiasta docelowo pojadą „pod drutem”. W styczniu 2019 roku informowaliśmy o podpisaniu umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej.

Chcę obiecać, że zrealizujemy to, do czego się zobowiązaliśmy – zapewniał wówczas Andrzej Sas, prezes Biura Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Dziś już wiadomo, że słowa dotrzymał.

Źródło: Pomorskie.eu/archiwum

Jak poinformowali przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prace nad projektem zostały zakończone. Pozostaje czekać na pozostałe formalności, by elektryfikacja stała się faktem.

Procedowane jest także pozwolenie na budowę, które powinno zostać wydane w drugiej połowie 2020 r. Jeszcze w tym roku PKM planuje ogłosić przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych. Zgodnie z harmonogramem, potrwają one do 2023 r. – czytamy na stronie Pomorskie.eu.

Równolegle do prac na szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zelektryfikowany zostanie odcinek linii nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. Dzięki temu potencjał obu tras zostanie lepiej wykorzystany. Trwają uzgodnienia z przedstawicielami kolei. Być może w pierwszej kolejności nastąpi elektryfikacja odcinka między stacjami Gdańsk-Osowa i Rębiechowo. Dzięki temu elektryczne składy mogłyby kursować między Gdańskiem-Wrzeszczem a Gdańskiem-Osową, a stacja na Osowej pełniłaby funkcję węzła przesiadkowego dla pasażerów podróżujących w stronę Gdyni. W ramach inwestycji powstanie też nowy przystanek.

Będzie to oznaczony symbolem 6@ przystanek Gdańsk Firoga. Peron oraz charakterystyczne czerwone wiaty zostaną wybudowane pomiędzy Matarnią a Portem Lotniczym. Z peronu będą mogli korzystać pracownicy licznych firm zlokalizowanych w rejonie tzw. gdańskiej doliny krzemowej – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Źródło: Pomorskie.eu

Elektryfikacja wspomnianych odcinków będzie oznaczać wyższy komfort podróży i skrócenie czasu jej trwania. Nie bez znaczenia są również względy ekologiczne. Elektryczny transport szynowy jest uznawany za najlepszą alternatywę dla przeciążonych dróg w regionie. Warto przypomnieć, że z myślą o przyszłej elektryfikacji zakupiono nowe składy Impuls, które obecnie obsługują połączenia między Słupskiem a Elblągiem.

Fot. Nadmorski24.pl/archiwum


Czytaj również:

Komentarze

W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.