10.04.2020 16:00 9 rp/metropoliagdansk.pl

Wejherowo i gmina Kosakowo chcą dołączyć do systemu Mevo. Będą dyskusje online

Fot. Grzegorz Mehring/mat. pras./archiwum

Dokładnie 14 samorządów Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot zdecydowało o ogłoszeniu dialogu konkurencyjnego w formie online, dotyczącego Mevo. W czasie epidemii koronawirusa jest to znana i popularna formuła, która pozwoli w ciągu kolejnych miesięcy określić możliwość realizacji projektu i jego koszt. Do projektu chcą dołączyć kolejne samorządy.

Przyłączeniem do projektu Mevo, który funkcjonował również w powiecie puckim i wejherowskim od 26 marca do 28 października 2019 roku, zainteresowane są również Wejherowo i gmina Kosakowo. Będzie tu temu okazja, ponieważ temat reaktywacji całego systemu wciąż jest na językach. Warsztaty, konsultacje i rozmowy – te działania od momentu zakończenie działalności roweru metropolitalnego nie mają końca. Kolejne, podczas pandemii koronawirusa, przeprowadzone będą online.

Decyzje o rozpoczynaniu kolejnych projektów będą coraz trudniejsze, jednak promocja ruchu rowerowego i transportu zbiorowego, zamiast korzystania z samochodów, pozostaje dla metropolii priorytetem. Dialog konkurencyjny pozwoli w ciągu kolejnych miesięcy zweryfikować, czy istnieją firmy mogące ten projekt zrealizować, a jeżeli tak, to w jakiej formie oraz czy nasze samorządy będzie na niego stać – mówi Michał Glaser, prezes Zarządu OMGGS.

W pierwszym etapie rozmów wykonawcy, w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu, składają wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu. Do rozmów mogą zgłosić się firmy, które wykażą m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat nie mniejszy niż trzy miliony złotych. Do dalszych rozmów zostanie zakwalifikowanych od trzech do pięciu firm, które otrzymają najwięcej punktów w kryteriach selekcji.

Zgodnie z harmonogramem, rozmowy z wybranymi firmami mogą rozpocząć się w połowie maja. Obecnie, w związku z zagrożeniem koronawirusem, niemożliwe są bezpośrednie spotkania. Nie wiemy, ile taki stan jeszcze potrwa, dlatego dopuszczamy możliwość spotkań w formie wideokonferencji – dodaje Michał Glaser.

W kolejnych etapach potencjalni operatorzy będą zgłaszać swoje oferty. Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25% mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Podczas wcześniejszych konsultacji sporym problemem okazał się sposób ładowania baterii czy rozproszenie punktów serwisowych, na które teraz ma być położony większy nacisk.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...