14.02.2019 12:00 9 mike/Gdynia.pl

Przegubowe 'trajtki' wracają na gdyńskie ulice

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Szesnaście przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 będzie kursować w barwach gdyńskiego ZKM. Obecnie trwają testy pojazdu, który już niebawem będzie wozić pasażerów. Oprócz przegubowców, na ulice Gdyni wyjedzie też 14 krótszych trolejbusów Trollino 12.

Co łączy Gdynię, Lublin i Tychy? We wspomnianych trzech miastach można spotkać trolejbusy. Obecnie ten popularny niegdyś środek transportu nie dominuje na polskich ulicach naszego kraju. Jednak w Gdyni komunikacja trolejbusowa dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku rozstrzygnięto przetarg na dostawę nowych trolejbusów, o czym informowaliśmy tutaj.

Podpisana umowa obejmuje łącznie dostawę 30 nowych pojazdów typu Trollino 12 i 18. Pojazdy marki Solaris, które zostaną dostarczone do Gdyni, to sprawdzone konstrukcje i cieszące się dużą popularnością. Są produkowane dla 13 różnych krajów. Można je spotkać m.in. we Włoszech, w Niemczech czy na Łotwie.

Wśród nowych trolejbusów pojawią się również pojazdy, które budzą największe zainteresowanie, czyli przegubowce. Obecnie są wyposażane w niezbędne numery, napisy i logotypy. Po wyposażeniu i testach rozpoczną regularne kursowanie na gdyńskich trasach. To pierwszy zakup nowych pojazdów tego typu w Gdyni. Co prawda, przegubowce kursowały już po mieście, ale zawsze były starsze konstrukcje.

To faktycznie nowość, co prawda starsi mieszkańcy mogą pamiętać przegubowe trolejbusy z ulic Gdyni, jednak były to trolejbusy marki Ikarus przerabiane ze starych autobusów. Było ich tylko 9, to jeszcze lata 90. Jeżeli chodzi o fabrycznie nowe trolejbusy, to dopiero początek – podkreśla Michał Podgórniak, dyspozytor ruchu, który testuje nowego Trollino 18, cytowany przez stronę Gdynia.pl.

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Autobusy przegubowe mają być wygodne i przyjazne dla środowiska. Pasażerowie z pewnością docenią automatyczną klimatyzację, wygodny rozkład siedzeń czy nowoczesne podświetlenia. We wnętrzu pomieści się 120 osób i dwa wózki. Zmiany odczują też kierowcy.

W porównaniu do starszych modeli Solarisa, pojawi się m.in. w pełni sterowalny, podgrzewany fotel, elektrycznie sterowane lustra, a nawet tak istotne drobiazgi, jak gniazda USB. Tych nie zabraknie także w reszcie wnętrza, gdzie pasażerowie bez problemu naładują telefony – informuje gdyński magistrat.

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Warto zaznaczyć, że dzięki nowoczesnym bateriom Solaris High Power, pojazdy będą mogły poruszać się na dystansie do 30 kilometrów po ulicach, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. To zapewnia możliwości zastąpienia tradycyjnych autobusów.

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Nowe trolejbusy pojawią się m.in. na linii numer 181. Będzie można więc nimi dotrzeć aż pętli nieopodal ulicy Reja w Sopocie.

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Fot. Nadmorski24.pl

Fot. Nadmorski24.pl


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...