01.02.2019 11:22 40 mike

Pasażerowie SKM skorzystają z przystanku Reda Centrum

Fot. archiwum/TTM

Na razie jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego i nazwa. Na sam obiekt przyjdzie jeszcze poczekać. Mowa o nowym przystanku SKM w Redzie, który oficjalnie będzie nosił nazwę „Reda Centrum”.

Sam pomysł lokalizacji przystanku na wysokości ulicy Łąkowej w Redzie nie jest nowy. Pochodzi on z lat 80. XX wieku, gdy w pobliżu powstawały osiedla mieszkaniowe. W międzyczasie dużo mówiono o dobudowie drugiego toru linii kolejowej nr 202 z Gdyni do Szczecina oraz dodatkowego toru SKM z Rumi do Wejherowa. W 2014 roku pojawiła się koncepcja dwóch nowych przystanków SKM, roboczo nazywanych „Rumia Auchan” i „Reda Gniewowska”.

W styczniu 2018 roku potwierdzono zamiar realizacji nowych przystanków. Wówczas w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano z wykonawcami umowy na opracowanie dokumentacji projektowej. W jej ramach ujęto m.in. budowę sześciu nowych przystanków, w tym w Redzie, który nazwano jako „Reda Buczka”.

Fot. archiwum/PLK SA

Od ubiegłego czwartku (31 stycznia) wiadomo, że nowo projektowany przystanek w Redzie będzie nosił nazwę „Reda Centrum”. To efekt uchwały rady miejskiej.

Wiadomo, że cała gigantyczna inwestycja, czyli przebudowa torów na linii z Gdyni do Szczecina, powinna się zakończyć do 2023 roku. Trudno jednak na razie dokładnie wskazać, kiedy nowy przystanek w Redzie, podobnie jak inne obiekty, może być oddany do użytku. Póki co, trwają prace projektowe.

W tej chwili jest przygotowany projekt przez PKP przebudowy torów na linii 202. W jego ramach w Redzie jest przebudowywany układ torowy, perony i cała infrastruktura na dworcu – potwierdza Krzysztof Krzemiński, burmistrz Redy.

W ramach tej inwestycji od Rumi w kierunku Wejherowa będą biegły cztery tory, w tym dwa SKM. Całą tą inwestycję, łącznie z uzyskiwaniem odpowiednich pozwoleń na realizację, realizuje PKP. Samorząd Redy jest w tym przypadku jedynie organem ściśle współpracującym.

Bardzo nam zależy na tej realizacji. Absolutnie nie mamy tutaj jednak żadnej mocy sprawczej – podsumowuje Krzysztof Krzemiński.

Prace projektowe na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia–Słupsk mają się zakończyć w czwartym kwartale 2019 roku. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020–2023. Łączna wartość umów na projektowanie to 29,9 mln zł netto. Cała inwestycja w Krajowym Programie Kolejowym oszacowana jest na 2 mld zł. Finansowanie przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...