03.10.2018 11:10 1 Natalia/ MDK Reda

Kaszubski hip-hop i warsztaty z designu - Folk Forum już wkrótce

Fot: Archiwum

Folk Forum, czyli całodniowa impreza związana z kulturą kaszubską, odbędzie się 26 października w Fabryce Kultury w Redzie. Uczestnicy wezmą udział w licznych wykładach oraz warsztatach. Podczas forum będzie miała miejsce premiera kaszubskiej płyty hip-hopowej.

Jest to wydarzenie promujące kulturę, muzykę i sztukę związaną z regionem. Poruszana będzie różnorodna tematyka, wiec zapewne każdy znajdzie coś dla siebie. Prelegenci mówić będą o strategiach rozwoju kultury, publiki i kreatywności. Sferę sztuki przybliży Benita Ropela*, która mówić będzie o hafcie kaszubskim i designu. Podczas Folk Forum odbędzie się premiera płyty hip-hopowej w języku kaszubskim o której opowie **Tomasz Fopke.

Oprócz tego odbędzie się otwarcie wystawy pokonkursowej i wręczenie nagród laureatom IV Międzynarodowego Konkursu Kaszubskiej Sztuki Wizualnej "Cassubia Visuales", którego inicjatorem jest Paulina Piotrowska.

W trakcie forum będzie możliwość wzięcia udziału w warsztatach: Design Thinking oraz Audience Development. Aby uczestniczyć w zajęciach konieczne są wcześniejsze zapisy. Karty uczestnictwa dostępne tutaj. O zgodzie na udział, decyduje kolejność zgłoszeń.

DESIGN THINKING- Agnieszka Kaim

Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Design Thinking to usystematyzowane podejście do procesu innowacji. Pierwszym krokiem jest zbudowanie interdyscyplinarnego zespołu, w skład którego wchodzą specjaliści, którzy mogą spojrzeć na problem z różnych perspektyw: inżynierowie, technolodzy, specjaliści od marketingu, projektowania, socjolodzy etc. Następnie powołany zespół realizuje, krok po kroku, kolejne etapy metody posługując się zestawem narzędzi i technik, aby w rezultacie wypracować możliwe do wdrożenia rozwiązanie. Celem zespołu jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania.

AUDIENCE DEVELOPMENT- Bartek Lis

Rozwój publiczności (ang. audience development) to metoda pracy i planowania działań, które jako swój punkt centralny obierają odbiorców: publiczność, widownię, słuchaczy. Bierze pod uwagę charakter planowanych działań, grupę, do której mają one dotrzeć, jest „dopasowany” do każdego projektu, stanowiąc jednocześnie spójną, długofalową strategię. Rozwój publiczności zakłada odpowiedzialność każdego pracownika instytucji / organizacji za tworzenie relacji z odbiorcą: istotna jest tu dobra komunikacja zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz właściwe rozpoznanie potrzeb odbiorców: stałych, nowych i potencjalnych.

Więcej informacji i harmonogram wydarzenia znajduje się na stronie Miejskiego Domu Kultury w Redzie.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...