24.09.2018 11:05 2 mat.pras.

Inauguracja Garmin MTB Series w Wejherowie dla Repińskiego i Zabrockiej

Fot. mat.pras.

Za nami inauguracja jesiennej edycji Garmin MTB Series 2018! Niesprzyjająca pogoda nie odstraszyła rowerzystów i na linii startu stanęło ponad 400 zawodniczek i zawodników, którzy do pokonania mieli jeden z dwóch dystansów: MINI o długości około 28 km lub MAXI ok. 56 km! Dystans MINI należał do Tomasza Rzeszutka (Klub Kolarski Lew Lębork) i Moniki Kulling (Klif Team). Na dystansie MAXI najlepsi zawodnicy to Tomasz Repiński (Ase Trek Gdynia) i Aleksandra Zabrocka (MLKS Baszta Bytów).

Równo o godz. 11:00 wystartowali zawodnicy ścigający się na dystansie MAXI, którzy do pokonania mieli dwie pętle. Po pierwszej rundzie na prowadzenie wyszedł Piotr Rzeszutek – lider klasyfikacji generalnej po wiosennej edycji cyklu, jednak na drugim okrążeniu dogoniła go grupa zawodników, w której znaleźli się Tomasz Repiński, Przemysław Ebertowski, Michał Bogdziewicz i Daniel Majkowski. Jako pierwszy na metę z czasem 02:03:04 wjechał Repiński, drugie miejsce zajął Michał Bogdziewicz (02:03:07, Apteka Gemini). Trzecie miejsce przypadło Przemysławowi Ebertowskiemu z klubu ASE Trek Gdynia, który na mecie zameldował się z czasem 02:03:08.

Praktycznie od samego startu na pierwszym zjeździe zrobiła się luka. Chciałem ją skasować, ale po konsultacjach z czteroosobową grupą, w której był Tomek Repiński, Michał Bogdziewicz i Daniel Majkowski odpuściliśmy Piotra Rzeszutka. Trzymaliśmy go jednak w zasięgu wzroku. Piotr był dziś bardzo mocny i musieliśmy się mocno napracować, by skasować go na drugiej rundzie – powiedział Przemysław Ebertowski, trzeci zawodnik dystansu MAXI.

Najszybszą kobietą na tym dystansie była Aleksandra Zabrocka (MLKS Baszta Bytów, 02:25:35), która po wiosennej edycji prowadziła w klasyfikacji generalnej na dystansie MINI. Drugie miejsce zajęła Agnieszka Patoka (ASE Trek Gdynia; 02:35:27) – dotychczasowa liderka generalki na tym dystansie. Trzecie miejsce na podium przypadło Kindze Tomaszewskiej (FTI Racing Team; 02:37:18).

Na dystansie MINI najszybszym zawodnikiem był Tomasz Rzeszutek (01:02:15, Klub Kolarski Lew Lębork). Drugie miejsce zajął Radosław Rocławski (MLKS Baszta Bytów, 01:02:30). Trzeci na metę dojechał Piotr Polus (wysepka.pl, 01:03:08).

Stałem w siódmej linii na stracie, ale przed pierwszym podjazdem byłem już w czołówce. Starałem się jako pierwszy podjechać, co mi się udało i na samym szczycie zyskałem kilka sekund. Doskoczył do mnie Radosław Rocławski i razem kontynuowaliśmy jazdę. Były bardzo błotniste zjazdy, trzeba było uważać i to właśnie na nich powiększaliśmy swoją przewagę. Zmienialiśmy się na prowadzeniu, aż dojechaliśmy do singla, gdzie Rocławski popełnił błąd i się przewrócił. A ja pojechałem swoje i udało mi się zwyciężyć – powiedział zwycięzca na dystansie MINI, Tomasz Rzeszutek.

W rywalizacji pań na tym dystanse najlepsza była Monika Kulling (01:18:25). Jako druga na linii mety zameldowała się Ewelina Cywińska (FTI Racing Team, 01:18:40). Trzecie miejsce na podium zajęła Katarzyna Grochowska (GK STG, 01:19:26).

Kolejne etapy jesiennej edycji tegorocznego cyklu zapowiadają się niezwykle emocjonująco! Drugi etap odbędzie się już w najbliższą niedzielę - 30 września w Stężycy, gdzie na zawodników czeka najszybsza trasa cyklu. Finał serii to zawody w Rumi, które w tym roku odbędą się wyjątkowo w sobotę (6 października). Na zawodników czeka najtrudniejsza trasa i to właśnie po zawodach w Rumi okaże się, kto zwycięży w tegorocznym cyklu Garmin MTB Series!

Zapisy cały czas trwają. Rejestracja prowadzona jest za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.mtbseries.pl.