09.06.2011 14:39 0

Gdańsk: Telefon bezpieczeństwa dla zagranicznych turystów

Komendant Główny Policji wspólnie z Ministrem Sportu i Turystyki, Szefem Urzędu ds. Cudzoziemców oraz Prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej podpisali porozumienie w sprawie uruchomienia telefonu bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych. Telefon kolejny raz będzie służył pomocą obcokrajowcom w sezonie wakacyjnym.

1 czerwca br. po raz kolejny uruchomiono telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych. W ramach tej inicjatywy funkcjonują dwa numery telefonów- linia bezpłatna: 0 800 200 300 przeznaczona do obsługi połączeń z sieci stacjonarnych oraz 0 608 599 999 linia płatna zgodnie z taryfą operatora, przeznaczona do obsługi połączeń z sieci komórkowych. Należy podkreślić, iż są one analogiczne do tych, jakie funkcjonowały w minionych latach w ramach tego przedsięwzięcia.

Osoby dyżurujące przy infolinii każdego dnia w godz. od 10.00 do 22.00 pomagają cudzoziemcom w spokojnym i bezpiecznym wypoczynku na terenie Polski. Można się z nimi porozumieć w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Operatorzy doradzają w sytuacjach wymagających interwencji służb publicznych lub adekwatnie do potrzeb skontaktują pokrzywdzonych z kompetentnym podmiotem, w tym z dyżurnymi jednostek Policji na terenie całego kraju. Każda dzwoniąca osoba otrzyma profesjonalną i pełną informację o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa, czy zdarzenia losowego zagrażającego jej lub innym osobom.

Kilkuletnie doświadczenia pokazują, że „Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych" niesie nieocenioną pomoc zarówno obcokrajowcom, jak i obywatelom Polski, którzy znaleźli się w sytuacji wymagającej interwencji ze strony Policji. Infolinia w okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla terenowych jednostek Policji, szczególnie w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony.

Należy podkreślić, że „Telefon Bezpieczeństwa" w okresie wzmożonego, wakacyjnego ruchu turystycznego uruchamiany jest w Polsce od 2002 roku, stanowi swego rodzaju odpowiedź naszego kraju na otwarcie unijnych granic oraz wizyty zagranicznych podróżnych w okresie wakacyjnym. Ta wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji to również element kształtowania wizerunku Polski jako kraju otwartego i przyjaznego podróżnym.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...