22.03.2011 15:34 0

Trójmiasta: Pociągiem z prędkością 200 km/h

Dziś rozpoczęły się prace modernizacyjne trójmiejskiej magistrali. Przypominamy, że po remoncie pociągi na odcinku Gdynia Chylonia-Pruszcz Gdański mają pędzić 200 km/h. Remont torowisk potrwa 3 lata.

Zanim jednak unowocześnione zostaną tory dla pociągów dalekobieżnych, pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. W trakcie niektórych pracy modernizacyjnych, konieczne będzie zastosowanie ruchu wahadłowego, a to z pewnością będzie skutkowało opóźnieniami.

Możliwie jest również, że trzeba będzie wprowadzić zamiany w kursowaniu SKM. Warto zatem śledzić informacje, pojawiające się na peronach. Najpierw remont obejmie torowiska na trasie Gdynia Chylonia-Gdańsk Oliwa. Planowane jest także zmodernizowanie głównych peronów kolejowych.

„Prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyniosą podróżnym wiele korzyści. Znacznie poprawi się przepustowość oraz jakość połączeń na tym odcinku. Nowa linia kolejowa na wybranych odcinkach będzie przystosowana do jazdy z prędkością nawet do 160-200 km/h, co wyraźnie skróci czas podróży” – powiedziała Alina Giedryś, członek zarządu dyrektor ds. projektów unijnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Całkowity czas remontu ma wynieść 36 miesięcy. Od 2014 roku pociągi z Gdyni do Warszawy mają jeździć około 2,5 godziny. Aktualnie podróż do stolicy zajmuje aż 6 godzin.

Szczegółowe rodzaje prac na odcinku Gdańsk Oliwa-Pruszcz Gdański:

  • zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
  • zabudowa 100 rozjazdów,
  • modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
  • wykonanie 310 tys. m³ robót ziemnych,
  • wbudowanie 102 tys. m³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza
  • wbudowanie 177 tys. m³ tłucznia
  • modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
  • modernizacja 2 mostów kolejowych,
  • modernizacja 6 przepustów,
  • budowa 5 i modernizację 5 przejść poziemnych dla pieszych,
  • modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
  • modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Remonty planowane na odcinku Gdańsk Oliwa-Gdynia Chylonia:

  • zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
  • zabudowa 75 szt. rozjazdów,
  • modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
  • wykonanie 214 tys. m³ robót ziemnych,
  • wbudowanie 94 tys. m³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza
  • wbudowanie 107 tys. m³ tłucznia
  • modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
  • modernizacja 2 mostów kolejowych,
  • modernizacja 13 przepustów,
  • budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
  • modernizację 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
  • modernizacja 1 przejazdu w poziomie szyn
  • budowa 1 nowej kładki dla pieszych.

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...