Dzwoniąc do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku można porozmawiać z inteligentnym robotem, który poinformuje m.in. o odlocie samolotu lub zasugeruje, czym dojechać na lotnisko. Rozpoczęło się wdrażanie pilotażowego programu mającego usprawnić udzielanie informacji pasażerom.
Wprowadzana w życie od poniedziałku 17 lipca nowatorska technologia to efekt współpracy gdańskiego lotniska z Gdańską Organizacją Turystyczną. W jej ramach wirtualna asystentka prowadzi infolinię dla pasażerów. Inteligentny robot sprawdzi godzinę przylotu lub odlotu, numer rejsu czy informacje o numerach telefonów do konkretnych instytucji i przewoźników. Władze portu lotniczego zaznaczają, że takie udogodnienie to oszczędność i wygoda dla podróżujących.
— Technologia, którą chcemy wprowadzić, pozwala obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń – mówi przedstawiciel Portu Lotniczego Gdańsk.
I zachęca do korzystania z informacji pod numerem telefonu 58 500 88 61.
Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda rozmowa z lotniskowym robotem. Okazuje się, że twórcy wirtualnej asystentki infolinii muszą jeszcze swój pomysł dopracować, choć już można m.in. sprawdzić godziny najbliższych odlotów.