13.06.2016 10:42 0 Redakcja/PKP S.A.

Miganie na dworcach to strzał w dziesiątkę?

screen youtube/Grupa PKP

Minęło pół roku od wdrożenia usługi MIGAM na największych dworcach kolejowych w Polsce, między innymi w Gdyni i Gdańsku. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość pasażerów pozytywnie ocenia rozwiązanie wprowadzone wspólnie przez PKP S.A., Fundację Grupy PKP i MIGAM „RKPK”.

Osoba chcąca uzyskać informację w języku migowym może zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.

Przeprowadzone przez PKP S.A. badania wskazały, że według 85% respondentów obecność usługi Tłumacza Migam na dworcach kolejowych wpływa pozytywnie na ich myślenie o dworcu i o PKP S.A. Wśród osób głuchych i słabosłyszących taką opinię wyraziło odpowiednio 83% i ponad 88% badanych.

  • Coraz więcej dworców kolejowych dostosowanych jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednym z rozwiązań wprowadzonych w naszych obiektach pod tym kątem jest właśnie usługa Migam – mówi Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP S.A. - Pozytywny oddźwięk po uruchomieniu usługi wpłynął na decyzję, aby przedłużyć ten pilotażowy program. W tej chwili przygotowujemy się do ogłoszenia postępowania przetargowego – dodaje.

Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców od 7.00 do 21.00. Obecnie można skorzystać z niej na dworcach między innymi Gdańsk Główny czy Gdynia Główna.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...