Ma ponad 330 metrów długości i blisko 43 metry szerokości. Na pokład zabiera nawet 6 tysięcy kontenerów, a prom regularnie kursujący z Gdyni do Szwecji wygląda przy nim jak papierowa łódka. Kontenerowiec MSC Paris w środę w nocy (25 kwietnia) zawinął do gdyńskiego portu.
Cumujący przy Nabrzeżu Helskim MSC Paris jest jednym z najdłuższych kontenerowców na świecie, jakie kiedykolwiek odwiedziły Port Gdynia. Jego rozładunek potrwa aż dwie doby.
– Zawijanie tak dużych jednostek to sygnał potwierdzający zasadność nowej inwestycji Portu Gdynia, jaką jest przebudowa portowej obrotnicy numer 2 – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Mat. pras.
Natomiast Adam Meller, prezes zarządu portu, podkreśla, że trwająca właśnie przebudowa portowej obrotnicy pozwoli na obsługę w gdyńskich terminalach kontenerowych statków o długości ponad 400 metrów.
– Kolejnym etapem będzie powiększenie głębokości toru podejściowego oraz poszczególnych basenów portowych do 15,5 metra. Nowa obrotnica umożliwi zawijanie do gdyńskiego portu statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z portami azjatyckimi i, mam nadzieję, amerykańskimi. Wykorzystamy szanse, jakie daje nam rynek i w konsekwencji zwiększymy liczbę przeładowanych kontenerów – dodaje prezes Meller.