Nie każdy pacjent zna swoje prawa, nie każdy lekarz czy pielęgniarka w odpowiedni sposób podchodzi do pacjenta. Aby poprawić ten stan rzeczy, w pomorskich szpitalach władze województwa powołały do życia specjalny zespół ekspertów-koordynatorów.
Jak podaje serwis prasowy województwa pomorskiego, nowo powołany zespół koordynatorów zajmie się m.in usprawnieniem obsługi pacjentów, podniesieniem poziomu bezpieczeństwa i zadowolenia z leczenia. Skupi się też na poprawie relacji pomiędzy personelem medycznym a chorym. Będzie również uświadamiał pacjentom jego prawa.
– Samorząd województwa pomorskiego od lat stara się podnosić poziom oferowanych usług medycznych oraz obsługi pacjenta. To jedno z kluczowych zadań w funkcjonowaniu opieki zdrowotnej – mówi Paweł Orłowski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. – Choć finansowanie świadczeń medycznych i tym samym ich dostępność jest zadaniem państwa, to jako samorząd i właściciel części szpitali działamy na rzecz m.in. lepszej dostępności świadczeń, zapewnienia ciągłości leczenia i opieki oraz zwiększania bezpieczeństwa pacjenta w procesie leczenia.
Przedstawiciel władz Pomorza dodaje, że w ramach programu podnoszenia jakości chcą one skrócić czas oczekiwania na wizytę, uświadomić pacjentom, jakie im przysługują prawa, a także umożliwić ocenę szpitala, do którego chorzy zostali przyjęci.
– Pacjenci w zrozumiały i rzetelny sposób mają być informowani o stanie zdrowia i sposobach leczenia. To wyzwania stojące przed podmiotami leczniczymi, które muszą do siebie przekonywać jakością i poprawiać wizerunek szpitali – wyjaśnia Orłowski.