14.02.2018 12:30 3 mike

Za trzy miesiące koniec prac na peronie w Rumi-Janowie

Fot. TTM

Na remont peronu w Rumi-Janowie trzeba było poczekać niemal 30 lat. I choć nie obyło się bez opóźnień, prace wreszcie zmierzają ku końcowi. Modernizacja ma potrwać jeszcze przez trzy miesiące. Później nastąpi rozpoczęcie drugiego etapu – budowa węzła integracyjnego.

To kolejny krok do poprawy jakości podróży koleją w naszym regionie. Jak powtarzają zgodnie pasażerowie pociągów SKM, była to konieczna i długo wyczekiwana zmiana. Sam remont w Janowie trwa już przez około rok. Na razie przystanek nie spełnia swoich funkcji, zwłaszcza ze względu na trudności w dostępie dla osób niepełnosprawnych czy matek z dziećmi.

Nie najlepszy stan peronu i przedłużające się prace remontowe sprawiają, że większość pasażerów jest już zniecierpliwiona. Okazuje się, że Szybka Kolej Miejska we wniosku o przyznanie funduszy zawarła budowę trzeciej windy na wysokości drogi krajowej.

Miasto realizuje jednak swój projekt całego węzła integracyjnego. W miejscu planowanej windy od ulicy Sobieskiego będzie wychodził tunel od ulicy Gdańskiej. Dlatego prace musiały być wstrzymane na trzy miesiące – wyjaśnia Ariel Sinicki, przewodniczący Rady Miasta Rumi.

Jednak efekty już teraz mogą być zadowalające. Całość kosztów, czyli 10 milionów złotych, w całości pokryła PKP SKM Trójmiasto. Aby pasażerowie mogli w pełni korzystać z nowego peronu, muszą jeszcze się uzbroić w nieco cierpliwości – zostało około trzech miesięcy prac modernizacyjnych. Następnie miasto rozpocznie prace nad własnym projektem, czyli budową węzła integracyjnego.

Jest to budowa dwóch dużych parkingów po obu stronach torów na około 300 samochodów. Powstanie też kładka dla rowerów, aby można było przez przeszkód się przedostać z jednej części miasta na drugą. Będzie również zbudowany tunel ze ścieżką rowerową i chodnikami – dodaje Ariel Sinicki.

W ciągu 5–6 lat Rumię czekają zmiany. Miasto będzie dysponować już trzema nowoczesnymi stacjami kolejowymi: Janowo, dworzec główny i Biała Rzeka. Ten ostatni powstanie w ramach planowanej modernizacji linii kolejowej nr 202, którą zrealizują PKP PLK w latach 2020–2023.

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...