13.11.2017 08:50 1 Redakcja

Kibicowanie przy kieliszku? Centrala: „Tylko przypominamy o meczu”

Fot. Czytelnik

Artykuł na temat domniemanego zachęcania do kibicowania przy kieliszku, do którego doszło w jednym z wejherowskich marketów spożywczych, wzbudził sporo kontrowersji. Do sprawy odniosła się też centrala zarządzająca siecią sklepów.

Przypomnijmy, że jeden z naszych Czytelników poczuł się urażony zamieszczaniem w czwartek (9 listopada) informacji o meczu reprezentacji Polski na stoisku z wysokoprocentowym alkoholem. Czynności sprawdzające w tej sprawie wszczęła również wejherowska policja. Całe zdarzenie opisaliśmy w tym artykule.

Nasi Czytelnicy byli podzieleni w powyższej sprawie. Przeważały jednak głosy, że problem… w zasadzie nie istnieje.

Niektórym ludziom chyba naprawdę się w życiu nudzi... Nie chcesz, to nie kupuj, i tyle w temacie […] – pisał addy.

Jednak zarówno pod artykułem, jak i na naszym Facebooku pojawiały się też opinie, że łączenie alkoholu z kibicowaniem jest co najmniej niefortunne.

[…] Zgodzę się z Czytelnikiem. Nikomu (oczywiście mam na myśli osoby dorosłe) nie można zabraniać picia nawet wódki podczas oglądania meczu, jednak moim zdaniem kartka informująca o meczu nie powinna być zawieszona na półce z wódką. O czym może pomyśleć małe dziecko, gdy z jednej strony słyszy, że alkohol to zło czy wróg, a z drugiej strony widzi coś takiego […] – zauważa Andrzej.

W piątek (10 listopada) w późnych godzinach popołudniowych do sprawy odniosło się Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska SA. Przede wszystkim podziękowano za sygnał o wywieszeniu informacji w swojej placówce w Wejherowie. Z treści maila, który dotarł do naszej redakcji, można wywnioskować, że celem sieci nie było łączenie kibicowania z zakupem napojów wyskokowych. Akcja miała charakter ogólnopolski.

Informujemy, że takie kartki zostały powieszone głównie przy stoiskach z chipsami i innymi przekąskami, jak również przy tzw. strefach kibica, tworzonych w niektórych sklepach. W strefach tych, oprócz artykułów spożywczych, które cieszą się zainteresowaniem kibiców piłkarskich, mogą być także dostępne flagi i inne akcesoria pomocne przy kibicowaniu – czytamy w liście. – Celem akcji jest przypomnienie o dzisiejszym (10 listopada – przyp. red) meczu reprezentacji Polski z Urugwajem, do czego Biedronka jako sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski ma szczególne prawo.

Jednocześnie biuro prasowe wyraziło zrozumienie dla kontrowersji dotyczących miejsca ekspozycji kartki informacyjnej w wejherowskim markecie. Jak zapewniają przedstawiciele biura, uczulą pracowników, aby kolejne tego typu akcje nie odbywały się w otoczeniu stoisk z alkoholami wysokoprocentowymi.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...