Wiadomości

Władze Gdyni i portu nadal chcą Drogi Czerwonej

2017-11-12 15:00 Redakcja
Władze Gdyni i portu nadal chcą Drogi Czerwonej
Fot. archiwum

Włodarze Gdyni i reprezentanci Rady Interesantów Portu Gdynia wydali wspólny komunikat ws. działań zmierzających do budowy Drogi Czerwonej. Sprzeciwiają się odsuwaniu w czasie tej ważnej inwestycji, którą określają mianem „linii życia dla portu i miasta”.

Pod wspólnym listem podpisali się Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, i Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia. Obawy może budzić fakt odsunięcia z listy projektów Bałtyk–Adriatyk budowy Drogi Czerwonej i współzależnych od niej projektów. Chodzi o: przebudowę Estakady Kwiatkowskiego, realizację Obwodnicy Metropolitalnej Aglomeracji Trójmiasta, dalszą integrację oraz modernizację powiązań dróg krajowych i autostrad z portową infrastrukturą drogową, a także rozwój Platformy Multimodalnej „Dolina Logistyczna”.

Niepokój i troskę pogłębia fakt, że na razie Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023 także nie obejmuje żądanego projektów drogowych zapewniających parametry „ostatniej mili” w dostępie do portu gdyńskiego – czytamy we wspólnym komunikacie władz miasta i portu.

Inicjatorzy listu informują o podjęciu działań w celu współpracy w jak najszybszym wyznaczeniu przez organy centralne promotora projektów powiązanych w Drogą Czerwoną. Deklarują też współdziałanie na rzecz pozytywnego rozwiązania problemu. Aby osiągnąć ten cel, zamierzają organizować konferencje, seminaria oraz działania lobbystyczne.

Przypomnijmy, że list intencyjny w tej sprawie między władzami Gdyni a Zarządem Morskiego Portu Gdynia został podpisany już trzy lata temu, o czym informowaliśmy w tym artykule. Nadrzędnym celem była współpraca w celu lepszego skomunikowania portu z krajową siecią drogową.

Redakcja

skomentuj

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

komentarze (6)

RTG GWE 2017.11.13 10:00
Oceń:

No dobra, podyskutowaliśmy ale żarty na bok. O czym tak w ogóle ta gadka - jaki port, jakie drogi "czerwone" czy w innych kolorach tęczy? Przecież port w Gdyni tak, czy inaczej pomału lecz systematycznie przechodzi do historii - ze "wzorcowym" BCT na czele. I w końcu postawmy sprawę uczciwie (bo rzeczywistość jest taka jak jest a nie taka jakby chcieli prezesi). Tego co przez lata zostało rozwalone, szanse które zostały przespane i zniweczone przez bucowatych ważniaków i lanserów - nie da się odbudować. Każda zniweczona szansa w Gdyni była natychmiast wykorzystana przez konkurencję i teraz możemy sobie jedynie poczytać o np. kolejnych etapach rozbudowy gdańskiego DCT, coraz lepszych wynikach, nowych kontaktach, itp, itd.
I nic tu nie zmienią coraz to nowe wizje ważniaków w krawatach, dotyczące pogłębiania kanałów, budowy obrotnic, portów zewnętrznych, czy nawet pojawiające się od czasu do czasu "optymistyczne" statystyki wzrostu przeładunków. W opozycji do tych statystyk stoją fakty - marne zarządzanie, czy chociażby zwolnienia pracowników.

gg 2017.11.12 22:11
Oceń:

niech wkomponują pomnik Wielkiego Jarosława w trasę, to od razu ruszy z kopyta

Jack 2017.11.12 19:26
Oceń:

Trochę naginają. Jeżeli powstanie trasa S6 z Gdyni w kierunku Słupska to wtedy ruch z portu pojedzie S6 zamiast w kierunku Rumii, Redy i Wejherowa. Ta czerwona trasa jest po to aby zachęcić gdynian do wyprowadzki do gmin sąsiednich. Gdynia forsuje budowę 4 pasów aby zachęcić do jeszcze większego ruchu samochodowego.

jul 2017.11.14 04:53
Oceń:

Chyba lekko przesadzasz Poczytaj troszke a potem sie wypowiadaj.

wit 2017.11.13 09:33
Oceń:

Nie naginaj, tu chodzi bardziej o ruch do portu i problem zakorkowanej estakady. Poza tym czy ruch do i z portu odbywa się tylko w kierunku Rumi, Redy i dalej do Słupska?

RTG GWE 2017.11.12 18:41
Oceń:

A na co panu prezesowi droga (w dodatku taka niefajna - "czerwona") i tak ogólnie - skąd nagłe zaniepokojenie tą kwestią? Czyżby zarządzane przez pana od ponad 8 lat BCT podniosło się z kolan - tzn. czy sprawił pan, że tak, jak przed pańską prezesurą kontrahenci walą do BCT drzwiami i oknami, przy nabrzeżu tłok a jedyną bolączką jest droga dla transportu kołowego (a właściwie jej brak)?
Po co się tak spinać panie prezesie, po co ten lans i robienie wrażenia, że teraz tylko "drogi czerwonej" brakuje - a co w końcu z zapowiadaną przez pana obrotnicą? Bo rozumiem, że chyba raczej nie będzie potrzebna żadna obrotnica, skoro z portem (zewnętrznym, he, he) wychodzi pan ponoć w morze, czym zagrożony będzie byt gdańskiego DCT?
Dużo tych "planów" prezesie, oj dużo a teraz jeszcze wspólne z miastem komunikaty - ale grunt, że jest temat (pobajerzyć zawsze można - to nic nie kosztuje).

Komentarze publikowane na portalu Nadmorski24.pl są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Program Telewizyjny
opublikuj swój tekst!

Lubisz pisać i masz coś ciekawego do powiedzenia?
W Portalu nadmorski24 możesz opublikować własny artykuł.

napisz do nas

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z "Polityką Prywatności". Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies zmieniając ustawienia w Twojej przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. [x] AKCEPTUJ