28.11.2015 09:30 0

NFZ sprawdza, czy pacjenci są zadowoleni

fot. pixabay.com

Na Pomorzu ruszyła pilotażowa ankieta monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta. Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić między innymi ile oczekuje się na wizytę u lekarza, czy łatwo otrzymać skierowanie do specjalisty i jaka jest dostępność do badań.

  • Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług. W przyszłości może to być to jedno z kryteriów umożliwiających dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów – informuje Mariusz Szymański, rzecznik prasowy POW NFZ w Gdańsku.

W ramach pilotażu przez trzy tygodnie anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach Oddziałów Wojewódzkich NFZ. Badanie jest skierowane do pacjentów, którzy skorzystali ze świadczeń Podstawowej Opieki Zdrowotnej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Ankieta składa się z 22 pytań, które dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń, między innymi:

  • Co jest dla Pana/Pani najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);

Czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/trybie i sposobie leczenia? - proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).

Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...