23.04.2015 08:42 0

Czy bilety czasowe są potrzebne wejherowskiej komunikacji miejskiej?

Wiele polskich miast wprowadziło lub wprowadza do swojej oferty bilety czasowe. Mieszkańcy Wejherowa, a szczególnie dzielnicy Śmiechowo-Północ, podkreślają że także na ich terenie istnieje taka potrzeba.

Prośbę o wprowadzenie biletu godzinnego oraz biletu dobowego w wersji papierowej, a także wdrożenie zniżek dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, w imieniu mieszkańców złożył Wojciech Wasiakowski, lokalny działacz społeczny.

  • Celem działania jest poprawa komunikacji miejskiej w Wejherowie. Głównie chodzi nam o dzielnicę Śmiechowo-Północ, gdzie powstanie nowa linia autobusowa, co jednak nie rozwiązuje wszystkich problemów. Wciąż nie mamy połączenia z centrum miasta, dlatego wprowadzenie biletu jednogodzinnego czy dobowego w wersji papierowej znacznie ułatwiłoby życie – wyjaśnia Wojciech Wasiakowski.

Informacja dotyczącą inicjatywy została zamieszczona także na Facebooku i od minionej niedzieli (19 kwietnia) wprowadzeniem biletów czasowych zainteresowało się ponad 630 osób. Zdaniem działacza, pokazuje to, że potrzeba jest realna.

Stanowisko w sprawie zajął prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo.

  • Nasz zakład nigdy nie miał i nie ma w kompetencjach ustalania cen, ilości czy rodzajów biletów. My wykonujemy przewozy na podstawie taryf biletowych, a w naszym regionie obowiązują dwie taryfy: miejska i metropolitalna. Nie mamy więc kompetencji, o które prosi pan Wasiakowski - tłumaczy Czesław Kordel, prezes zarządu MZK Wejherowo. - Zazwyczaj jest tak, że jak jednym dajemy, to drugim musimy zabrać, dlatego wprowadzenie biletów czasowych najprawdopodobniej spowodowałoby zmianę cen – dodaje.

Trudno więc stwierdzić, czy inicjatywa odniosłaby sukces w Wejherowie. Bilety czasowe z pewnością sprawdzają się w bardziej rozbudowanych sieciach miejskich połączeń komunikacyjnych, takich jak Gdańsk.

  • W gdańskim ZTM ten rodzaj biletów się sprawdza i jest równie popularny, co bilet jednoprzejazdowy. Bilet ten ułatwia przesiadkę oraz patrząc pod kątem ekonomicznym, to bilet czasowy, jednogodzinny, który jest o 60 groszy droższy od biletu jednoprzejazdowego, pozwala na podróż autobusami oraz tramwajami z nieograniczoną możliwością przesiadek. Pasażera obowiązuje jedynie czas – informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Jeżeli inicjatywa znajdzie się w porządku obrad, to ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie rada miasta.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...