01.02.2015 14:30 0

70 procent zgłoszeń na numer alarmowy było bezzasadnych

fot. gdansk.uw.gov.pl

Około 70 procent wszystkich połączeń na numer alarmowy 112 w 2014 roku było bezzasadnych. W tej sprawie apeluje Wojewoda Pomorski, przypominając, że numer alarmowy służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia.

Operatorzy numeru alarmowego 112 w 2014 roku przyjęli ponad milion zgłoszeń, 70 procent wszystkich połączeń było bezzasadnych.

  • Nadal duża liczba dzwoniących traktuje WCPR jak centrum informacji, pod którym dowiedzieć się można np. o lokalizacji postojów taksówek czy rozkładzie jazdy pociągów. Tymczasem blokowanie numeru alarmowego może utrudnić udzielenie pomocy osobie, która rzeczywiście jej potrzebuje – czytamy na stronie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.

W minionym roku spośród zgłoszeń zasadnych, wymagających pilnej interwencji ponad 14 procent dotyczyło zdarzeń wymagających interwencji policji. Niespełna 9 procent dzwoniących oczekiwało pomocy służb medycznych, 1,3 procent pomocy straży pożarnej, a 6 procent innych służb. Najwięcej ( 281 tys.) zgłoszeń odebrano w WCPR w trzecim kwartale 2014 roku, czyli w lipcu sierpniu i wrześniu. W pozostałych kwartałach liczba połączeń z numerem 112 wynosiła od 231 tysięcy do ponad 258 tysięcy.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...