Drogi: od dnia 06.03.2014r. nastąpi zamknięcie dla ruchu obecnej drogi dojazdowej do ulic Modrzewiowej, Rumskiej i Słowiczej od strony ul. Chabrowej w Gdyni

Drogi: Na odcinku od ul. Świętojańskiej do Teatru Muzycznego obowiązuje obustronny zakaz zatrzymywania się z wyłączeniem chodnika na odcinku od ul. Świętojańskiej do Placu Grunwaldzkiego.

Wiadomości

Kolejne skrzyżowanie w Wejherowie z monitoringem

2013-12-13 12:03
Kolejne skrzyżowanie w Wejherowie z monitoringem

System kamer podobny do tego na Rondzie Solidarności w Wejherowie ustawiono na skrzyżowaniu ulic Orzeszkowej i Gdańskiej. Ma on nauczyć kierowców prawidłowego stosowania się do sygnalizacji świetlnej.

Inteligentny system ma na celu "wyłapać" osoby, które będą przejeżdżać na czerwonym świetle oraz łamać ogólne przepisy ruchu drogowego.


  • Zakładany jest inteligentny system kompleksowej identyfikacji pojazdów. Jest to system badawczy Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Będzie on w swej funkcjonalności poprawiał bezpieczeństwo ruchu lokalnego na skrzyżowaniu ulicy Orzeszkowej z ulicą Gdańską - wyjaśnia Jacek Trzyszkowski z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, Zakład Systemów Zarządzania i Telematyki.

Mieszkańcy od dawna zgłaszać mieli władzom miasta, że w tym miejscu nie czują się bezpiecznie.


  • Mieszkańcy danej miejscowości zgłaszają samorządowi, że czują się niebezpiecznie i wtedy samorząd czyni kroki, aby te bezpieczeństwo zwiększyć. W Wejherowie ta polityka poprawy bezpieczeństwa jest prowadzona. My ją realizujemy - dodaje Jacek Trzyszkowski.

Montowany monitoing podobny ma być do tego na Rondzie Solidarności. Tylko od stycznia do straż miejska wystawiła tam ponad 1100 mandatów, między innymi za przejazd na czerwonym świetle, jazdę bez pasów i rozmowy przez komórkę w trakcie jazdy.

Instalacja kamer zostanie ukończona jutro, zaś jego uruchomienie planuje się na poniedziałek, najpóźniej przyszły wtorek.

  • Rejestrowane są wszystkie pojazdy, które przejeżdżają przez to skrzyżowanie. W jednym kierunku na dobę przejeżdża około 25 tysięcy pojazdów i wszystkie są rejestrowane w tym systemie. Do nas czy pojazd przejechał na czerwonym świetle, informacja dociera od razu, natomiast zdjęcie tego pojazdu transmitowane jest z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w ciągu 48 godzin - informuje Zenon Hinca, Komendant Straży Miejskiej w Wejherowie.



skomentuj

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

komentarze (88)

gosc 2014.05.05 12:38
Oceń:

wlasnie PODOBNE bo na rondzie solidarnosci swiatko pomaranczowe jest zapalone 5 s. a nie 3

moto261 2014.04.10 10:55
Oceń:

ja po odwolaniu dostalam pismo ze odstepuja od przesluchania i czekam dalej

michal_ 2014.04.08 16:40
Oceń:

Witam tez dostalem pismo od strazy miejskiej za to czerwone, poczytalem te komentarze i chcialbym zapytac

- czy ktos dostal juz jakas decyzje po odwolaniu sie?
- co robic? wstrzymac sie na razie, olac czy placic i sobie odpuscic ? do sadu raczej nie mam ochoty isc ...

pozdrawiam

Wejherowianka 2014.04.03 13:45
Oceń:

Co mam robić. dostałam dzisiaj drugi mandat? Pierwszy przyszedł 2 dni temu. czy mam zgłaszać się do straży? to wezwanie do ujawnienia kto jechał pojazdem? bez kwoty, bez podania z jaką prędkością jechałam??? Jest tu ktoś rzeczowy kto doradzi? ps. a oglądając UWAGĘ jeszcze myślałam ze problem mnie nie dotyczy :-/

Znawca 2014.04.02 22:45
Oceń:

Może warto się wstrzymać z płaceniem, bo:

“W związku z licznymi apelami mieszkańców Wejherowa i monitami kierowców Prezydent Miasta Wejherowa Krzysztof Hildebrandt zwrócił się z wnioskiem do GDDKiA o podjęcie działań w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 6 z ul. Orzeszkowej w Wejherowie.”,

co oznacza, że wystawione mandaty mogą być unieważnione, bo kierowcy otrzymali je (niesłusznie) nie przez swoją brawurę, a przez nieprawidłowo skonfigurowane światła sygnalizacji (nie dostosowane do dozwolonej prędkości 70km/h) lub dopuszczoną zbyt dużą prędkość (70 km/h) na tym odcinku drogi.

Jeśli GDDKiA postanowi coś zmienić na tym skrzyżowaniu (ograniczyć prędkość lub wydłużyć czas żółtego światła), to będzie podstawa żeby uznać, że coś było nie tak na tym skrzyżowaniu i mandaty zostały wystawione niesłusznie.

http://www.wejherowo.pl/aktualnosci/1/aktualnosci/3021/apel-prezydenta-wejherowa-do-generalnej-dyrekcji-drog-krajowych-i-autostrad.html

A to oświadczenie na Fejsie Pana dr inż. arch. Stefan Niewiteckiego z PG, który wypowiadał się w reportażu TVN:

"Zbieram osoby, które otrzymały mandat na skrzyżowaniu ul. Orzeszkowej z Gdańską w celu złożenia pozwu zbiorowego. Wszystkich, których ten problem dotyczy, proszę o kontakt tel. 501034602 lub mailowy korporacja_a_b@wp.pl

Pozdrawiam,
dr inż. arch. Stefan Niewitecki"

https://www.facebook.com/pages/Liczniki-%C5%9Bwiate%C5%82-na-drogi-w-Wejherowie/436149693182446

maja997f 2014.04.02 12:38
Oceń:

no dobra....jestem kolejna osoba ktora dostala mandat i jeszcze 3 osoby z mojej rodziny..... tylko placic czy sie odwolac czy isc do sadu czy wogole olac? to ostatnie wyjscie podpowiedzial kuzyn policjant:)

Nie zadowony 2014.03.30 22:02
Oceń:

Cytuję z tekstu powyżej.
☺Zakładany jest inteligentny system kompleksowej identyfikacji pojazdów. Jest to system badawczy Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Będzie on w swej funkcjonalności poprawiał bezpieczeństwo ruchu lokalnego na skrzyżowaniu ulicy Orzeszkowej z ulicą Gdańską

Jak ma być bezpiecznie to zamontować próg zwalniający inaczej śpiący policjant taki ładny z migającymi diodami i z melodyjkami albo jak w Związku Radzieckim postawić posterunki.
Jeszcze wprowadzić zakaz wyprzedzania na autostradach,
A kamerki do pomysłodawców pod kołderkę.

Roro 2014.03.30 10:16
Oceń:

Nie kumam jak w jaki sposób KAMERA ma poprawić stan bezpieczeństwa na tym czy innym skrzyżowaniu, raczej napełnić pusta kasę UM a może będzie taniej i o wiele bezpieczniej wprowadzić ustawowy obowiązek montowania zegarów przy sygnalizatorach typu S-3

moto 2014.03.28 18:43
Oceń:

manius- pisalam swoimi slowami, mniej wiecej to o czym byla mowa w reportazu uwagi, odwolanie poszlo w poniedzialek, dzis piatek i na razie cisza, bede informowac co i jak, pozdrawiam

rafal 2014.03.28 09:54
Oceń:

omijajcie wejherowo z daleka bo debline władze w wejherowie a ten szkwarło z nim nalezy na wysypisko smieci pojechac bo to zwykly smiec

Zadowolony 2014.03.27 22:11
Oceń:

Krajowy biznes i nowe pomysły mają się dobrze, kasa od nowego roku za 5 tysięcy mandatów na jednym przejeździe z sygnalizacją świetlną to lepsze od perpetuum mobile- a dla pomysłodawcy nagroda Nobla z ekonomi.
A na wybory to zelówek w butach nie spalcie, bo może doliczą 23 procent Wat do mandatów bo będzie za mało. Przyjazny i obywatelski raj.
A ilu bezrobotnym dali pracę ktoś wie ???

Znawca 2014.03.26 21:58
Oceń:

Normalnie k..wa strach jechać do Wejherowa, żeby znowu debile nie zrobili kolejnej fotki!!!

Znawca 2014.03.26 21:25
Oceń:

Dziś dostałem zdjęcie z tego durnego fotoradaru, na którym jest pokazane, jak przejeżdżam na czerwonym świetle. To jest jakaś mistyfikacja, bo nie mam zwyczaju tak robić. Widocznie wjechałem na żółtym i jak czytałem tu w komentarzach po 2 sekundach włącza się czerwone i jeb zrobiło fotkę. Maszynka do robienia pieniędzy. Pojadę do tej straży i powiem co o tym myślę, że nie pozwolę złodziejom w ten sposób wyłudzić 300 zł!!! Zresztą co tu mówić, miejsce to zyskało złą sławę nawet w TV. Nagle tyle samochodów przejeżdża na czerwonym! Jakby co, to kontakt do mnie 508_56_44_18.

moto 2014.03.24 12:20
Oceń:

Piotr wyslalam dzis odwolanie do strazy miejskiej, jakby co moj nr 514 960 211, pozdrawiam

manius_29 2014.03.25 21:21
Oceń:

Prośba do "moto"

Jestem zainteresowany wzorem odwołania jakie wysłałaś, można otrzymać?

Piotr 2014.03.22 22:30
Oceń:

Jestem chetny na pozew zbiorowy.. Piotr nr 607719122

GalAnonim 2014.03.21 17:37
Oceń:

Ludzie a może tak jeździć przez biedronkę ile stracimy 5 sekund a jak parę tyś mniej samochodów będzie przejeżdżać przez te skrzyżowanie to trochę ''zbiednieją'' a zabronić nam nie mogą :)

j lbk 2014.03.19 22:42
Oceń:

jakby ktoś był zainteresowany to jest jej strona i tam sa wszystkie dane kontaktowe www.doradztwokc.pl

J lbk 2014.03.19 22:38
Oceń:

kolege zatrzymali na zakrecie, jechal rownolegle do jakiegoś gościa który go wyprzedzil a straz go zatrzymala. zglosil się do swojej znajomej i ona napisala mu co trzeba. sprawa trafila do sadu i w końcu nic nie dostal. ja zglosilem się do tej samej osoby. wyslalem to co prosila teraz czekamy na wezwanie do sadu. ryzyk fizyk. wole zaryzykować i przegrać z klasa niż tak po prostu dac z siebie wydrzeć kase.

moto 2014.03.19 13:33
Oceń:

ja bym byla chetna na pozew zbiorowy i jeszcze jedna osoba

załamana 2014.03.16 10:04
Oceń:

1. Na naukach jazdy instruktor mi tłumaczył, Basia jak jedziesz bardzo szybko, to na żółtym nie hamuj. Prawdopodobnie ktoś wjedzie Ci w tył albo sama wylądujesz np.w rowie. Dzisiaj nie wiem, czy dobrze mnie uchyl :( a ma 35 letnie doświadczenie jako instruktor.
2. nie wiem dlaczego nie ma nigdzie informacji o tych kamerach, zamontowali i to tyle...........
Dostałam właśnie 2 mandaty z jednego dnia 29 styczeń mam 16 marzec, jeżdzę tędy codziennie do pracy. Obawiam się, że mandatów będzie więcej i co najgorsze stracę prawo jazdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie uważam, że jestem super kierowcą ale trochę już jeżdzę. Mam za sobą trasy po 800 km w jedną stronę, jeżdzę dużo i to jest mój pierwszy mandat. W tej chwili mam 12 pkt i co z tym zrobić bo cholera mnie bierze. Jestem samotną matką, samochód jest moim narzędziem do pracy :((((((((((((

MKnobek 2014.03.16 12:30
Oceń:

może Pani zapłacić 500zł bez punktów karnych lub 300zł + 6ptk a najlepiej odwołać się od mandatu

andrzejm 2014.03.12 08:34
Oceń:

Też przyszedł do mnie mandat z 23 stycznia, jak przejechałem na czerwonym. Żółte zapala się na dwie sekundy. Bezpieczne hamowanie z prędkości 70 km/h do zatrzymania auta to minimum pięć sekund, gwałtowne około 3 sekundy. To jak ja się miałem zatrzymać! ZApłaciłem bo nie chcę ciagac się po sądach ale zamierzam jednak sie odwołać.
Moja kolezanka zatrzymała się (gwałtownie), zdążyła wprawdzie się zatrzymać zatem uniknęła mandatu i punktów karnych, ale za sekundę w tył jej auta uderzył TIR . Spędziła miesiąc na zwolnieniu lekarskim i auto do kasacji. I co na to Straż Miejska w Wejherowie, Policja, oraz inne podobne im cwaniaki?

krzys 2014.03.14 09:25
Oceń:

maja to w du...ie

Przejezdny 2014.03.02 23:17
Oceń:

Szkodniki w każdym ustroju mają się dobrze,kto powołał to dziadostwo co się zwie strażą i zajmują się tym co policja drogowa powinna się zajmować.
Co za logika wjeżdżasz z Szemudu do Wejherowa i stoi śmietnik z fotoradarem,a pod lasem siedzą w samochodzie i jeden pewnie śpi a drugi śmietnika pilnuje,i po jakimś czasie zmiana
Lepiej mają jak w sanatorium.

kot 2014.02.26 18:07
Oceń:

a może warto napisać pismo, podobno brak wiedzy szkodzi - coś w tym jest ;-) miłego czytania

W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia…….. pragnę wskazać, iż zgodnie ze stanowiskiem Prokuratury Generalnej Straż Miejska i Straż Gminna nie ma kompetencji do karania mandatami, prowadzenia postępowania wyjaśniającego i występowania do sądu jako oskarżyciel publiczny w postępowaniu mandatowym na podstawie wskazań stacjonarnych urządzeń rejestrujących (fotoradarów). W szczególności art. 129 b. ust. 2 prawa o ruchu drogowym zawierający enumeratywnie wymienione uprawnienia Straży Miejskiej nie przewiduje państwa kompetencji odnośnie żadania wskazania kierującego od właściciela pojazdu, karania grzywną za niewskazanie i kierowania sprawy na drodze postępowania sądowego. Przysyłając więc do mnie wezwanie w tych sprawach popełniacie przestępstwa wyłudzenia, nadużycia obowiązków i groźby bezprawnej. Jeżeli nawet byście posiadali uprawnienie do uzyskiwania informacji o której mowa w art. 78 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym to zgodnie z art. 54 § 6 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia to jako osoba co do której istnieje uzasadniona podstawa do sporządzenia przeciwko niej wniosku o ukaranie mam prawo do odmowy złożenia wyjaśnień o czym powinienem zostać pouczony zgodnie z art. 8 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art. 16 Kodeksu Postępowania Karnego i niniejszym zamierzam z tego prawa skorzystać. Jeśli tego pouczenia nie przysłaliście to w związku z tym, że działanie takie nosi znamiona przestępstwa informuję, iż rozważam złożenie do prokuratury zawiadomienia o możliwości popełnienia tego i innych przestępstw o których napisałem wyżej. Jeżeli zaś „przesłuchanie” mnie ma mieć charakter jedynie rozpytywania w ramach działań operacyjnych (czynności nieprocesowej), czyli niepoddanie mnie oficjalnemu, procesowemu przesłuchaniu to zgodnie z Uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 30 listopada 2004 r. Sygn. akt. I KZP 26/04 „…Z zasady osoba rozpytywana w ramach działań operacyjnych, czyli niepoddawana oficjalnemu, procesowemu przesłuchaniu, nie ma prawnego obowiązku udzielania Policji informacji. Sytuacja ulega jednak zmianie, gdy przepis szczególny przewiduje wyraźnie dla określonej sytuacji taki obowiązek. Do grona tego typu przepisów należy m.in. art. 78 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym. W takim wypadku na rozpytywanym ciąży nakaz dostosowania się do wymogów prawa i udzielenia upoważnionemu organowi, przewidzianej przez przepisy informacji. Nawet jednak w takiej sytuacji osoba mająca udzielić informacji, jest rozpytywana jako świadek… W konsekwencji należy przyjąć, że właściciel lub posiadacz pojazdu, wezwany przez uprawniony organ do wskazania – stosownie do wymogów art. 78 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym – ale w sposób pozaprocesowy, osoby, której powierzył pojazd do kierowania lub używania, ma prawo odmówić udzielenia tej informacji, jeżeli w razie przesłuchiwania go jako świadka odnośnie do tej okoliczności miałby prawo uchylić się od odpowiedzi na pytanie dotyczące owej kwestii…” Wskazuję jednocześnie, iż zgodnie z art. 41 § 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia: „Przy przeprowadzaniu dowodu z zeznań świadka stosuje się odpowiednio przepisy art. 177, 178, 182, 183, 185-190, 191 § 1 i 2 oraz art. 192 Kodeksu postępowania karnego.” Natomiast art. 183 § 1 Kodeksu postępowania karnego stanowi : „Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.” Nadmieniam, iż z uprawnienia tego pragnę skorzystać gdyż nie pamietając komu użyczałem pojazd nie chcę się narazić na odpowiedzialność karną z art. 234 kk za fałszywe oskarżenie. W tej sytuacji uznaję wezwanie do stawienia się jako bezprawne oraz bezprzedmiotowe i informuję, że w związku z brakiem pouczenia o prawach świadka, zgodnie z art. 16 Kpk §§ 1 i 2 w zw. z art. 8 kpwsow oraz w związku z brakiem Państwa kompetencji do prowadzenia postępowania wyjaśniającego nie może moja odmowa powodować dla mnie ujemnych skutków procesowych, a zatem nie mogę zostać ukarany ani mandatem, ani grzywną za niewskazanie sprawcy, ani karą porządkową za niestawienie się oraz nie może sprawa zostać przekazana do sądu (art. 129 b. ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym). Informuję, że w przypadku dalszego nękania mnie bezprawnymi działaniami noszącymi znamiona wyłudzenia i przestępstwa urzędniczego sprawa zostanie skierowana do prokuratury przeciwko funkcjonariuszowi, który takie działania podejmie.

wereyra 2014.02.24 21:29
Oceń:

Co mozna zrobic zeby nie zaplacic.nieslusznego mandatu??

michu 2014.02.21 21:56
Oceń:
obiektywny 2014.02.21 21:52
Oceń:

Mam pytanie do osób, które otrzymały zdjęcia z tego rejestratora wykroczeń na skrzyżowaniu Gdańskie i Orzeszkowej. Jak długo czekaliście na informację o popełnionym wykroczeniu? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.

emeryt 41 2014.03.07 08:18
Oceń:

zdarzenie 2013/12/26 18;55;00 wezwanie odebralem 2014/02/24 mandat zaplacilem 2014/02/26 komentarz kasjerki w banku "o nastepny z Smiechowa"

Jolo 2014.02.21 15:29
Oceń:

Na moim zdjęciu nie widać osoby kierującej zaznaczam. Pierwsze zdjęcie ukazuje rejestracje pojazdu. Pojazd znajduje się przed linią. Drugie zdjęcia ukazuje samochód który w połowie linii ( służąca do zatrzymania się przed sygnalizacją) przekracza skrzyżowanie na czerwonym. Trzecie zdjęcie ukazuje samochód zjeżdżający ze skrzyżowania . Jadąc 70km/h i widząc nagła zmianę świateł samobójstwem jest wciskanie hamulca na max. Grozi to jedynie straceniem panowania nad samochodem lub ktoś pocałuje Cie w d***e. Zaznaczam 6.20 rano, wkoło jeszcze śnieg, jezdnia śliska.

obiektywny 2014.02.21 22:11
Oceń:

Mam pytanie do Ciebie, jak długo czekałeś na informację o popełnionym wykroczeniu?

DD 2014.02.21 09:56
Oceń:

*Dom towarowy (a nie centrum handlowe :D)

DD 2014.02.21 09:55
Oceń:

Moje 20 stycznia... Co do czerwonego światła gdzie zdjęcie nic nie wnosi na pewno wizyta w SM co dalej ? ciężko powiedzieć. Z tego co czytam w internecie jest masa paragrafów przeciwko mandatom (również z tych na czerwone światło) wystawianym przez SM i sprawa ponoć do wygrania z tym że to wszystko teoria. Prawnikiem nie jestem, więc nie wiem jak takie sprawy wyglądają w praktyce.

Jeżeli przyjdzie zdjęcie za światło żółte, wtedy na pewno sprawy nie zostawię i jestem gotów się z nimi sądzić.

I ku przestrodze, w Gdyni w okolicy centrum handlowego w Chyloni pojawiły się również kamery (prawdopodobnie na czerwone światło) - co prawda są dziwnie skierowane i nie wiem na jakiej zasadzie mają działać, ale jakieś kamery są.
to samo w Gdyni Leszczynkach przy Węźle żołnierzy wyklętych

obiekywny 2014.02.21 22:10
Oceń:

Mam pytanie do Ciebie, jak długo czekałeś na informację o popełnionym wykroczeniu?

DD 2014.02.21 22:25
Oceń:

wykroczenie z 20 stycznia, pismo przyszło 19 lutego

Pio 2014.02.21 07:56
Oceń:

DD i co zamierzasz z tym zrobić? Sąd? "Moje zdjęcie" było zrobione dokładnie 19 stycznia, w godzinach wieczornych. Też myślę że szukają głupich..

DD 2014.02.20 19:13
Oceń:

ja otrzymałem również kolejne (2) powiadomienie (czy co to tam jest) - również czerwone. Na pierwszym była linia świateł wraz z widocznym czerwonym światłem + zdjęcie kierowcy + zdjęcie na skrzyżowaniu, na drugim dwa zdjęcia z rejestracją - takie same (bez widocznego światła) i jedno na skrzyżowaniu. Dla mnie, drugie powiadomienie nie jest żadnym dowodem - brak zdjęcia gdy mijam linie zatrzymania i jest czerowne światło.
1. Na zdjęciu nie widać kto kierował - nie mam się kogo zapytać czy było tam światło czerwone
2. Sytuacja miała miejsce miesiąc temu, kierowca ma obowiązek prowadzenia dziennika przejazdu na czerownym świetle ? nie wydaje mi się :p
3. jeżeli bym się przyznał, a z nagrania - którego nie mam możliwości zweryfikowania - wynikałoby że jednak przejechałem na zielonym świetle - popełniam przestępstwo z art. 233 kk składanie fałszywych zeznań opinii, tłumaczeń lub oświadczeń

Skoro nie jestem jedynym który takie zdjęcie otrzymał, może mają awarie jednej kamery i szukają "głupich" którzy i tak zapłacą ?

Aktualnie czekam na 3 mandat - przejazd na żółtym swietle - który w ocenie sm równiez powinien przyjść.
Zaznacze że przy pojawieniu się światła żółtego z wiadomych względów wcisnąłem na maxa hamulec zatrzymując się (przy prędkości 50 km/h!) za linią świateł, tuż przed skrzyżowaniem.

Co do słuszności kamer na światła, mógłby ktoś wskazac mi choć jeden powód dla którego miałyby poprawić bezpieczeństwo ? bo nie mogę się zdecydować,
czy jest to mandat który przyjdzie do mnie po miesiącu,
czy może gwałtowne hamowanie przy każdej zmianie świateł na tym skrzyżowaniu.

Pio 2014.02.20 17:21
Oceń:

Jakie zdjęcia dostaliscie z tej kamery na Orzeszkowej? Bo ja dostałem 2 zbliżenia kierowcy, zdj jak byłem za światłami, i zbliżenie rejestracji. Moja żona jak dostała to zamiast jednego zbliżenia kierowcy było zdjęcie jak była na linii zatrzymania i pasach a nad nią czerwone. Byłem w SM i pytam czy mogę zobaczyć jak przejezdzam na czerwonym bo to może błąd wydruku, a on mi na to ze to na pewno nie jest błąd, ale jeżeli mam wątpliwości to mam nie przyjąć mandatu i do sądu, i tam zobaczę "filmik" a teraz on mi go pokazać nie może.

obiektywny 2014.02.21 22:13
Oceń:

Mam pytanie do Ciebie, jak długo czekałeś na informację o popełnionym wykroczeniu?

Angee 2014.02.20 17:15
Oceń:

Osobiście uważam ok, fajnie, starają się ograniczyć "wariactwo" na drodze, ale jadąc tam strach przed tym czy wyhamuje, bo zapali się czerwone to tragedia, państwo musi zarobić, fotoradary muszą być oznakowane to du..pa, zarobek żaden, nie tak to inaczej. Ktoś napisał ze dom kultury trzeba spłacić- ŚWIĘTA PRAWDA!! A wracając do czerwonego to nie fair jest ze za żółte tez mandaty lecą, a straż miejska nie słucha wyjaśnień tylko mówi jak są wątpliwości to 3 opcja- sąd. I co? Większość przyjmuje bo po sądach tłuc się nie chce, a mandat zamiast 300 to 500 dostanie i koszty postępowania phi... RP schodzi znowu na psy..

Jolo 2014.02.20 14:34
Oceń:

Właśnie przyszło mi zdjęcie z tego fotoradaru. Wiem że zainstalowane są tam te dziadostwa i wątpię że wjechałem na czerwonym.Jeśli już to było żółte które zapaliło się chwile przed samochodem a kamera oczywiście już zarejestrowała wykroczenie. Musiałbym być samobójcą albo mięć za dużo pieniędzy żeby wjechać tam z premedytacja na czerwonym. Istnieje jakaś możliwość odwołania się? czy w tym złodziejskim kraju wszystko polega na wyłudzaniu kasy

kierowca_bombowca 2014.02.19 15:30
Oceń:

Poszedl pozew do prokuratury na ustawienie tych swiatel.
Sygnalizacje poprawili ale dopiero po zgloszonym pozwie. Na razie sprawa czeka na wyjasnienie i zobaczymy co sie stanie. Radze takze zglosic to naduzycie i odzyskac swoje pieniadze;)

dandi 2014.02.10 20:25
Oceń:

A czy tam żółte zbyt krótko nie świeci powinno przy 70 km na godz świecić 5 sek a jest 2 albo 3 sek.

ann 2014.02.12 10:32
Oceń:

wg mnie zolte pali sie za krotko, nie dalam rady wyhamowac przy 70 km/h no wiadomo co przyszlo...

ann 2014.02.12 10:30
Oceń:

wg mnie zolte pali sie za krotko, nie dalam rady wyhamowac przy 70 km/h no wiadomo co przyszlo...

jari 2014.01.16 11:19
Oceń:

zainstalować minutnik jeszcze do tych kamer i wszystko będzie okej i każdy będzie widział za ile zapali się czerwone światło i zwolni.

Jaro 2013.12.27 00:32
Oceń:

Dobra są kamery itp... Ale! Niech dadzą wyświetlacz z odliczającym czasem do zmiany świateł i wtedy, gdy ktoś przejedzie na czerwonym to kara będzie uzasadniona, a nie, że niespodziewanie następuje zmiana świateł i nie wiesz czy hamować, bo ci zrobi zdjęcie czy przejechać żeby ci dupy nie skasowali (a cała rodzina w komplecie)!

Więc jeżeli im chodzi o bezpieczeństwo to niech montują wyświetlacze odliczające czas do zmiany świateł, a na pewno będzie bezpieczniej!

Sorry... 2014.01.02 18:00
Oceń:

miała być łapka w górę :))) popieram w 100%

zła 2013.12.19 08:34
Oceń:

dokładnie jestem takiego samego zdania myślę że bardziej by to poprawiło bezpieczeństwo ja np jadę bardzo ostrożnie i szlag mnie trafia jak w ostatniej sekundzie gdy już nie mogę zahamowac zapala się czerwone i co?? przychodzi mandat 300 zł i 6 punktów i pytam kur mać za co!!?? za to że jadę ostrożnie masakra jakaś a ile jest aut naprawdę zagrażających innym!!! niech znajdą inny sposób bo piraci tam jadą normalnie a kawałek dalej już przepisy naginają!!! w ogóle na rondzie solidarności powinno być jakieś inne oznakowanie skrzyżowania, gdyż jest to trudne skrzyżowanie nawet z centrum Wejherowa jadąc w lewo na Lębork trza uważać ,bo ledwo zapali się zielone to już jak jesteś na prostej na lbk to czerwone jest i nie patrzą na to że jechałeś wolniutko żeby dobrze wjechać a tu myk sekunda i po wszystkim ani nie zahamujesz ani nie staniesz bo już za późno a jakby była czasówka to byłoby cacy, pozdrawiam

obiektywny 2014.02.21 22:15
Oceń:

Mam pytanie do Ciebie , jak długo czekałaś na informację o popełnionym wykroczeniu?

Opel 2013.12.16 11:28
Oceń:

Trzeba będzie coraz bardziej patrzeć gdzie są kamery fotoradary i gdzie policja się kryje , na tym trzeba będzie być skupionym niż na drodze by nie dostać mandatu noo zwiększa się większe niebezpieczeństwo dla pieszych i osobówek spoko niech robią tak dalej dla dobra to nie wróży

Corsa 2013.12.19 07:41
Oceń:

nie trzeba będzie... wystarczy jechać z przepisową prędkością i skupić się na znakach :)

niesprawiedliwe 2013.12.19 08:40
Oceń:

można się skupiać i jechać przepisowo!!! tylko to są sekundy nigdy nie wiesz kiedy zapali się czerwone a o pomarańczowym nie wspomnę bo i tak mandat, dostałam jakiś czas temu wjeżdzając na pomarańczowym jak pojechałam z nimi rozmawiać ze pomarańczowe to kazali mi gwałtownie hamować!!! koszmar

kierowca 2013.12.14 21:43
Oceń:

Złodziejski kraj! kradli kradna i krasc beda zdzieraki pie.....ne!

tomasz 2013.12.14 20:19
Oceń:

Juz kilka razy na tym skrzyzowaniu wpakowalbym sie pod tira pedzacego na czerwonym swietle. Jak dla mnie te kamery to dobra rzecz

LOLo 2013.12.14 20:17
Oceń:

Trzeba spłacić filharmonię Hincek ;-)

ws 2013.12.14 19:22
Oceń:

powinna być informacja dla kierowców o tym ustrojstwie!!,tam to raczej maszynka do zarabiania bo w wejherowie więcej skrzyzowań jest niebezpiecznych....(zauważyłem błedy---Montowany monitoing podobny ma być, ----systemie. Do nas czy pojazd przejechał)

Artur 2013.12.14 15:06
Oceń:

Burdel, że aż korek do Pieleszewa, co za cymbały to montują! IBDiM od kiedy zajmuje się zarobkową i działalnością pomiaru prędkości. Takie ekspertyzy jakie oni wydają to pożal się Boże.

Sch 2013.12.14 14:52
Oceń:

Cos mi sie wydaje ze docelowo bedzie wprowadzony odcinkowy pomiar predkosci.

JoeCalzagne 2013.12.14 14:45
Oceń:

WKB Wejherowo ponoć ma ogłosić zawieszenie działalności z powodu zbyt małej liczby trenujących.

Maximus 2013.12.14 14:25
Oceń:

Codziennie jade do pracy w Redzie ok. 20 km. Po drodze mam ponad dwadzieścia sygnalizacji świetlnych, trzy fotoradary, kamery na rondzie Solidarności i od czasu do czasu chłopców radarowców (niech im szybka emerytura lekką będzie). A i jeszcze zapomniałem o tych nieoznakowanych (oby zatarli silniki jak najprędzej). Tak się nie da żyć! Połowa pensji - malutkiej - idzie na paliwo i mandaty. Teraz jeszcze jedne kamery. Szlag by to trafił jaśnisty. Te kamery są bardzo niebezpieczne. Kierowcy dojeżdżając do nich przy zapalonym zielonym nigdy nie mają pewności, że za ułamek sekundy zmieni się na czerwone. A jak się zmieni to maja dwa wyjścia: gwałtownie hamować, narażajac się na uderzenie z tyłu, lub przejechać na zółtym a wtedy mandat i punkty murowane, bo cepy nie uznają żółtego światła.
Rozsądnym wyjściem byłoby zamonowanie zegara przy sygnalizatorach odmierzającego czas do zmiany świateł.

wejherowianin 2013.12.14 13:01
Oceń:

Aleksiej z Ogrodowej czy Ciebie nie pojeb.ało, wyobraź sobie jak by to były twoje dzieci co bys zrobił,

nerwowy 2013.12.14 12:25
Oceń:

Ciekawe czy taki cwaniaczek jeden z drugim w Skandynawii pa przyklad tez by tak przepisy drogowe lekcewazyl...Wystarczy zatrzymac sie an czerwonym i po sprawie..he

Realista 2013.12.14 11:36
Oceń:

Tunel pod "6" przy ogrodowej? A czemu nie metro odrazu? Zamiast kładki proponuję kolej linową ;)

Oburzona 2013.12.14 11:33
Oceń:

Za kretyn tu napisał, że to dobrze, że dwójka dzieci zginęła?! Z takimi nie ma oczym dyskutować.

prawo 2013.12.14 09:14
Oceń:

Zgodzę się, że kamery powodują pewien niepokój. Przy 70 na godZinę na rondzie Solidarności gdy kiedyś zapalalo się żółte to człowiek dalej jechał, bo nie chciał gwałtownie hamować, a teraz co chwilę wodze tam stłuczki. Ostatnio sam wyhamowałem, ale moim zdaniem to nie jest bezpieczne. Weźmy też pod uwagę, że zielone dla pieszych nie zapala się od razu gdy wyskoczy czerwone dla kierowców. Żółte światło powinno być wydlizone. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych to jak im to zapewniamy? ile taki system kosztuje? jakby ktoś kiedyś ruszył głową to by kładki dla pieszych zbudował i byłoby to dużo bezpieczniejsze, no ale na tym się nie zarobi. Zginęły tam dzieci, ale co Wejherowo zrobiło żeby do tego nie doszło? trzeba zapobiegać, jeśli na skrzyżowaniu rybackiej orzeszkowej, Chopina i Ofiar piasnicy byłyby przejścia podziemne/lub nad to o ilebyłoby to bezpieczniejsze, choć mniej dochodowe.

Aleksiej z Ogrodowej 2013.12.14 09:08
Oceń:

Bardzo dobrze że zginęła dwójka dzieci . Czemu nie trójka ? A może 6 ? Co za różnica ? Pomysł kamer w tym miejscu jest idiotyczny.

wejherowianin 2013.12.14 13:02
Oceń:

Aleksiej z Ogrodowej czy Ciebie nie pojeb.ało, wyobraź sobie jak by to były twoje dzieci co bys zrobił,

Kajka 2013.12.14 12:05
Oceń:

Idiotyczny jest twój wpis, marny człowieczku...

Mieszkaniec z Ogrodowej 2013.12.14 08:01
Oceń:

Przypominam wszystkim mądralom krytykującym kamery i Straż Miejską, że w tym rejonie przy drodze parę lat temu zginęła dwójka dzieci. Czy będzie tacy mądrzy jak to trafi na wasze dzieci? Kierowców inaczej wychować sie nie da , przejeżdżanie na czerwonym niczym wytłumaczyć sie nie da!

Kaszub 2013.12.14 00:47
Oceń:

Czy są dostępne dane ile, na jakie kwoty i jakiego typu SM wystawia mandaty?
Bo cały czas mam wrażenie, że główny nacisk kładą na ruch drogowy, lekceważąc leniów, co walą od rana winko w śródmieściu.

dd 2013.12.13 23:29
Oceń:

ale przecież to już jest poza terenem zabudowanym , więc co ma do tego SM

Marek 2013.12.13 21:51
Oceń:

I znów będą mieli nowa maszynkę do zarabiania pieniędzy smutne.

xxx 2013.12.13 20:41
Oceń:

zgadzam sie z tym aby karac tych co przejadą na czerwonym . . . ale co do bezpieczeństwa na drodze ma to czy ktoś jedzie w pasach czy bez. . .

neros 2013.12.13 19:24
Oceń:

Wszystko sprowadza się do tego aby skubać obywatela jak się tylko da i zawsze pod pozorem walki o bezpieczeństwo. Dlaczego tak jak np. w Austrii przed zmianą zielonego na czerwony zielony miga kilka razy co z daleka informuje już kierowcę o tym ze nie zdąży przejechać skrzyżowania. Tam się sprawdza u nas montuje się monitoring i wystawia mandaty. Ale tak już jest jak się żyje w bandyckim państwie.

mieszkaniec wejherowa 2013.12.13 16:48
Oceń:

Przejeżdżam przez to skrzyżowanie nawet 10 razy dziennie. Nigdy nie miałem problemu z wyhamowaniem, poślizgiem, ani niczym podobnym. Podstawą jest odpowiednia prędkość pojazdu. A co do SM, mówcie co chcecie, ja ich widuje praktycznie codziennie podczas podejmowania bardzo różnych interwencji. Także złego słowa nie powiem. A pomysł "czerwonego światła" popieram!

nine six mc 2013.12.13 16:06
Oceń:

hehehe na motoze nie widać tablicy

Grigo 2013.12.13 17:42
Oceń:

hehehe "motoze" piszemy przez RZ :-D

bi-jay 2013.12.13 16:03
Oceń:

ciężko jest tam nieraz wychamować, ale teraz bd trzeba się starać za każdym razem, z jednej strony popieram, ale z drugiej jakoś czuję chęć wyłudzeni9aod nas kasy..

matka 2013.12.13 21:17
Oceń:

zabijesz kogos i tez sie bedziesz tak głupio tłumaczył rodzinie zmarłego??????????

Iza 2013.12.13 15:25
Oceń:

byłam, widziałam
na tym skrzyżowaniu sporo osób przejeżdża na czerwonym, więc się szybko spłaci

Obserwator 2013.12.13 14:36
Oceń:

Tak Dzonny ,kierowcy z takim myśleniem jak ty, powinni chodzić pieszo i nikt nie powinien wydawać im prawa jazdy. Może wtedy dwoje niewinnych dzieci stojacych na tym przystanku przy tym skrzyzowaniu by dzisiaj jeszcze żyło. Niestety kierowca jechał za szybko

Dzonny 2013.12.13 14:27
Oceń:

Hehe idiotyzm totalny, kolejny sposòb na zarobienie pieniedzy przez nasza Sz.p SM ktora jak sama nazwa wskazuje Straż Miejska powinna zajmowac sie porzadkiem w miescie m.in w niebezpiecznych dzielnicacha nie ingerować w sfery ktore naleza do policji... poprostu powinni produkowac samochody z blokada max 50km/h..... i tyle.....

dd 2013.12.13 14:12
Oceń:

tylko zastanawia mnie jedna rzecz , jak wiadomo obowiązuje tam 70 , ciekawe czy skrócą żółte światło tak jak na rondzie solidarności

Gość 2013.12.13 13:43
Oceń:

Gdyby założono minutniki wszysko by było Ok, a teraz będzie panika zdążę czy nie . Jak nie to zdjęcie od SM dostanę.
W centrum polski w wielu miastach są minutniki odliczające czas do zmiany świateł, ale wtedy nasza SM by nie zarobiła, a budżet napięty panie KH

daro 2013.12.13 13:08
Oceń:

Wystarczy bezpiecznie i przepisowo jezdzic, a hamowanie i poślizgi w panice, nie będą konieczne. A na tym skrzyżowaniu faktycznie sporo stłuczek i łamania przepisów. Wiec decyzja bardzo dobra!

tommm 2013.12.13 12:35
Oceń:

Brawo
Kolejne skrzyżowanie przed którym ludzie będą w panice hamować i wpadać w poślizgi. Pogratulować pomysłu.

Komentarze publikowane na portalu Nadmorski24.pl są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

reklama google
opublikuj swój tekst!

Lubisz pisać i masz coś ciekawego do powiedzenia?
W Portalu nadmorski24 możesz opublikować własny artykuł.

napisz do nas

najnowsze zdjęcia

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z "Polityką Prywatności". Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies zmieniając ustawienia w Twojej przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. [x] AKCEPTUJ