06.09.2013 10:03 0

Perły Bałtyku - Perły Biznesu wracają do Sopotu

Bałtyk od wieków miał kluczowe znaczenie w gospodarce Trójmiasta. W ostatnich latach region rozwija się prężnie zarówno dzięki dobrodziejstwu morskiego sąsiedztwa, jak i innowacyjnym sektorom gospodarki. Nadmorskie położenie jest impulsem do rozwoju transportu morskiego.

Na przestrzeni kilku lat zainteresowanie budzą w szczególności terminale kontenerowe i powstające wokół nich parki logistyczne i powierzchnie magazynowe na postoczniowych terenach. Z kolei rozwój takich sektorów jak BPO i ITO (outsourcing usług biznesowych i IT) stał się podstawą do ożywienia na rynku nieruchomości, w szczególności nieruchomości biurowych.

Początek jesieni to świetny okres, aby odwiedzić Sopot, jeden z najpopularniejszych kurortów w Polsce. To właśnie tu już po raz drugi odbędzie się konferencja z cyklu „Prospects in Poland” - „Perły Bałtyku - Perły Biznesu”. Wrześniowe spotkanie będzie również początkiem kolejnego cyklu spotkań.

  • Cieszymy się, że „Perły Bałtyku - Perły Biznesu” wracają do Sopotu. Spotkanie jest wyśmienitą okazją do wymiany poglądów w gronie przedsiębiorców, przedstawicieli władz i ekspertów – mówi Aneta Kłodaś, dyrektor zarządzający Bluevine Consulting, organizator cyklu.

Natomiast po raz pierwszy to eleganckie wnętrze hotelu Sofitel Grand w Sopocie będzie scenerią konferencji „Perły Bałtyku - Perły Biznesu”. Spotkanie rozpocznie się spojrzeniem na światową sytuację gospodarczą i jej wpływem na rozwój Pomorza, o czym opowie ekonomista Marek Zuber, zachęcając do inwestycji w czasie, kiedy większość inwestorów wstrzymuje decyzje o rozwoju. O tym co czeka w przyszłości Trójmiasto, niewątpliwie wie dyrektor Invest in Pomerania, Marcin Piątkowski, który przedstawi plan rozwoju aglomeracji, zachęcając przedsiębiorców do czynnej dyskusji. Natomiast przedstawiciele Portu Lotniczego Gdańsk, Bałtyckiego Centrum Biznesu oraz Chopin Airport porozmawiają na temat idei Airport City – koncepcji łączącej port lotniczy z miasteczkiem biurowym, powierzchniami magazynowymi i handlowymi. Jest to temat dla Pomorza bardzo aktualny z uwagi na ogłoszone wiosną 2013 roku plany wybudowania Airport City przy Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku.

Współcześnie żadne miasto nie może się rozwijać bez odpowiedniej infrastruktury biurowej. Trójmiasto zajmuje czwarte miejsce w Polsce pod względem ilości dostępnej powierzchni biurowej. O trójmiejskim rynku nieruchomości opowiedzą przedstawiciele deweloperów z Olivia Business Center, Torus i Echo Investment. Całość dyskusji będzie moderował Przemysław Szkutnik z firmy doradczej Knight Frank.

Sam budynek biurowy jednak nie wystarcza, aby stworzyć sprawnie działające biuro. Aby pracownicy mogli efektywnie korzystać z przestrzeni biurowej, należy ją również we właściwy sposób zaprojektować, dopasowując rozwiązania do indywidualnych potrzeb każdej firmy.

Właściwa organizacja przestrzeni pracy jest niezmiernie istotna, zwłaszcza w odniesieniu do przedsiębiorstw, których zasadniczą część przestrzeni pracy stanowi biuro. Jako przedsiębiorstwo dostarczające rozwiązania, które gwarantują komfort twórczego myślenia pracowników i pomagają stworzyć optymalne warunki do pracy w każdej przestrzeni biurowej – od recepcji, poprzez powierzchnie pracy wspólnej, sale konferencyjne, aż po gabinety, jest do dla nas duże wyzwanie – podkreśla Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor marki w firmie MIKOMAX SMART OFFICE, specjalizującej się w kompleksowej organizacji przestrzeni pracy, proponującym rozwiązania, zgodne ze zmianami w sposobie pracy oraz trendami wzorniczymi. – Przedsiębiorcy, poszukując relatywnych rozwiązań inwestycyjnych i rozwoju firmy, ograniczają dziś koszty związane ze zwiększeniem powierzchni biura i my oferujemy najlepsze rozwiązania w tym zakresie.

Podczas kolejnego panelu uczestnicy konferencji będą mieli szansę zapoznać się z korzyściami inwestowania w inwestycje alternatywne. O tym, czy dzieło sztuki, wykwintne wino albo luksusowy jacht może być korzystną lokatą kapitału porozmawiają Marcin Brendota z Alior Private Banking, Grażyna Witkowska-Mrozek z Banque Privee Espirito Santo oraz Przemysław Tarnacki z Tarnacki Yacht Racing. Następnie przedstawiciele polskiego i zagranicznego biznesu będą mieli okazję, aby podsumować nabytą wiedzę i przedyskutować możliwości rozwoju Trójmiasta.

W ostatniej merytorycznej części spotkania polscy i zagraniczni przedsiębiorcy – Jake Jephcott z Olivia Business Centre, Agnieszka Binkowicz z Deloitte Doradztwo Podatkowe i Ewa Sowińska, partner ESO Audit – dyskutować będą o przyszłości Trójmiasta.

Motorem rozwoju są ludzie, czyli kapitał ludzki. Poziom tego kapitału zależy w ogromnej mierze od poziomu edukacji. Inwestycje przyciągają miasta i regiony, które mogą poszczycić się dostępnością wykwalifikowanej kadry. Szybko zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza wymaga od dzisiejszej edukacji elastycznego kształcenia i zachowania równowagi pomiędzy teorią i praktyką. Aby wartościowe kadry mogły opuszczać mury trójmiejskich uczelni wyższych, konieczna jest bliska współpraca świata akademickiego z biznesem. Przyszłość Trójmiasta zależy w dużej mierze od tego, jak poradzimy sobie z wyzwaniami edukacyjnymi – mówi Ewa Sowińska, partner ESO Audit i jednocześnie członek Rady Programowej BPO Education Center przy Sopockiej Szkole Wyższej oraz Rady Konsultacyjnej Wydziału Zarządzania Politechniki Gdańskiej.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...