Wiadomości

Poleć w kosmos na pokładzie satelity Heweliusz

2013-01-18 14:45
Poleć w kosmos na pokładzie satelity Heweliusz

Chcesz polecieć w kosmos? Nic prostszego! Teraz istnieje na to realna szansa. Możesz wysłać tam swoje zdjęcie.

Centrum Badań kosmicznych PAN wraz ze Spółdzielnią Socjalną Fajna Sztuka przygotowała akcję promocyjną polskich satelitów naukowych. Jeżeli chcesz wysłać w kosmos swoją rzecz, to najlepiej sfotografuj ulubione zwierzątko, krajobraz, sfilmuj siebie, rodzinę, Trójmiasto bądź cokolwiek innego. Swoją pracę wyślij do 25 stycznia na adres zdjeciewkosmos@gmail.com.

Akcja ta jest częścią projektu BRITE-PL. Dzięki uczestnictwu w niej Polska będzie mogła wysłać na orbitę okołoziemską pierwsze polskie satelity naukowe. Te powstają w Centrum Badań Kosmicznych PAN, a współdziałać będą z satelitami austriackimi oraz kanadyjskimi. Razem wygenerują konstelację satelitów, dzięki którym można będzie przeprowadzić obserwację pulsacji gwiazd najjaśniejszych w całej Galaktyce.

Przesłane materiały zostaną umieszczone na tzw. karcie pamięci i na pokładzie Heweliusza polecą w kosmos. Szczegóły znajdziecie tutaj.

skomentuj

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.

Komentarze publikowane na portalu Nadmorski24.pl są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Program Telewizyjny
opublikuj swój tekst!

Lubisz pisać i masz coś ciekawego do powiedzenia?
W Portalu nadmorski24 możesz opublikować własny artykuł.

napisz do nas